English Version
English

گروه خانواده_ قضاوت صحیح باعث پیشرفت ما می‌شود

گروه خانواده_ قضاوت صحیح باعث پیشرفت ما می‌شود

جلسه پنجم از دوره پانزدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران نمایندگی بیستون کرمانشاه به استادی همسفر الهام، نگهبانی همسفر فریده و دبیر موقتی همسفر سهیلا با دستور جلسه "قضاوت و جهالت" در روز دوشنبه یازدهم تیرماه ۱۴۰۳ ساعت 15:00 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

شاید این دستور جلسه برای افرادی که تازه‌ وارد هستند سؤال شود و ممکن است بپرسند: قضاوت و جهالت چه ربطی به مقوله اعتیاد دارد؟ آقای مهندس برای درمان اعتیاد می‌گویند: «اعتیاد از ازدواج مواد مخدر و انسان پدید می‌آید». یک مصرف‌کننده برای درمان حتماً باید مواد مخدر و انسان را بشناسد و بداند چه چیزی باعث شده که فرد مصرف‌کننده شود. انسان یکسری اجزای ظاهری دارد که قابل‌رؤیت است؛ ولی یکسری چیزها پنهان است که در مسئله اعتیاد آقای مهندس می‌گویند: «روی صور پنهان باید خیلی کار شود». مثلاً الآن کسی که ترس، منیت یا خیلی مسائل دیگر دارد شاید به‌ظاهر ما این‌ها را نبینیم؛ ولی در اثر گذر زمان و یکسری اتفاقات، ریشه بسیاری از مشکلات نمایان می‌شود.

قضاوت از نادانی می‌آید، کسی که آگاه باشد و دانایی داشته باشد هیچ‌وقت کسی را قضاوت نمی‌کند، انرژی و وقت خود را برای ساختن خودش به کار می‌برد. انسان اگر بخواهد در رفاه باشد؛ باید روزبه‌روز تلاش کند که به دانایی بهتری برسد. مطمئن باشید اطلاعات انسان هیچ‌وقت تکمیل نیست؛ پس چه طور ما می‌توانیم با این اطلاعات ناقص کسی را قضاوت کنیم؟ کسانی که قضاوت می‌کنند، قاضی هستند و درس قضاوت را خوانده‌اند و در گروه‌های کوچک‌ و بزرگ باهم مشورت می‌کنند تا در ادامه درباره موضوعی حکم دهند؛ اما ممکن است بعد از چند سال مشخص شود، حکم اشتباه بوده است؛ ولی ما خیلی ساده از روی ظاهر شخص یا یک برخورد او را قضاوت می‌کنیم و مورد قضاوت قرار می‌دهیم.

قضاوت همیشه هم بد نیست، ما انسان‌ها از روزی که به دنیا آمده‌ایم همیشه سر دوراهی قرارگرفته‌ایم، حتی در کارهای ساده زندگی، خداوند به انسان اختیار داده که کاری را انجام دهد که می‌داند درست‌تر است. قضاوتی صحیح است که باعث شود پیشرفت کنیم و به خودمان برگردیم و نقطه‌‌ضعف‌هایمان را پیدا کنیم که به دانایی و آرامش در زندگی برسیم، نه این‌که در زندگی دیگران سرک بکشیم، آخرش هم چیزی عایدمان نمی‌شود، جز این‌که حالمان خراب و انرژی‌مان تلف شود. این حرمت‌ها را که آقای مهندس قرار داده‌اند؛ باید ریزبه‌ریز رعایت کنیم تابه‌حال خوب و آرامش برسیم.

عکس و تهیه مطلب: همسفر ناهید رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون سوم)
ارسال مطلب: همسفر الهام رهجوی راهنما همسفر حمیرا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی بیستون کرمانشاه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .