English Version
English

جهان هستی بر مبنای نظم است

جهان هستی بر مبنای نظم است

جلسه دوم از دوره دوم کارگاه‌های مجازی کنگره۶۰ ویژه همسفران نمایندگی رضا با دستورجلسه《قضاوت و جهالت》با استادی همسفر زهرا برگزار شد.

سخنان استاد:

سلام دوستان زهرا هستم همسفر کاظم 

دستورجلسه هفته؛ قضاوت و جهالت است. همان‌طور که می‌دانیم پشت هر کدام از دستورجلسات هفتگی تفکری عظیم از طرف جناب آقای مهندس است، در این دستورجلسه هم دو واژه قضاوت و جهالت ارتباط مستقیمی با هم دارند، چون هر چه جهالت ما بیشتر باشد قضاوت بیشتری در مورد اطرافیان می‌کنیم و هر چه دانایی بیشتری داشته باشیم دوربین را بیشتر روی خود زوم می‌کنیم و سعی می‌کنیم اشتباهات خود را ببینیم و آن‌ها را اصلاح و در جهت رشد و تعالی خود تلاش کنیم.

آقای مهندس می‌فرمایند: جهان هستی بر مبنای نظم است و قانون دارد، هر کاری انجام دهیم دیر یا زود به ما برمی‌گردد "هر چه کنی به خود کنی گر همه نیک و بد کنی" اگر به همین نکته ایمان داشته باشیم خیلی از مشکلات ما حل می‌شود و در زندگی به ما کمک زیادی می‌کند. اگر دوست داریم دیگران ما را قضاوت نکنند، نباید خود آن‌ها را قضاوت کنیم. قضاوت در مورد خود کار بسیار خوبی است، چون می‌توانیم کارها را به بهترین شکل انجام دهیم و هرچه با تفکر بیشتری در مورد خود قضاوت کنیم بهتر است، ولی مشکل زمانی به وجود می‌آید که بدون هیچ اطلاعاتی و در کاری که هیچ ارتباطی با ما ندارد، در مورد دیگران قضاوت می‌کنیم و حکم هم صادر می‌کنیم.

ما به کنگره می‌آییم تا دانش و آگاهی خود را افزایش دهیم و جهان‌بینی را آموزش می‌گیریم تا کم‌ترین درگیری را با اطرافیان خود داشته و زندگی همراه با صلح و آرامش داشته باشیم، پس باید یاد بگیریم در مورد دیگران قضاوت نکنیم. همان‌طور که می‌دانیم کار نیروهای بازدارنده القای افکار است و از این طریق ما را به سمت ضدارزش‌ها سوق می‌دهند، اکنون که در این مسیر قرار گرفته‌ایم و با آموزش‌های کنگره دانایی خود را بالا برده‌ایم، باید سعی کنیم این دانایی را به دانایی مؤثر تبدیل کنیم و ماهیت خواسته‌ها را در هر لباس و شکلی تشخیص دهیم و با قضاوت‌های نابه‌جا جهالت خود را افزایش ندهیم، باید سعی کنیم نفس خود را تربیت کنیم و وارد مراحل بالاتری از نفس شویم، به امید روزی که بتوانیم نفس اماره را کنار بگذاریم و نفس مطمئنه را به فرمانروایی برسانیم، در این‌صورت عقل می‌تواند تصمیمات درستی بگیرد و دیگر در مورد دیگران قضاوت نمی‌کنیم، بلکه با زوم کردن دوربین روی خود نواقص شخصیتی خود را اصلاح می‌کنیم و در جهت رشد خود برای بعدهای بعدی قدم برمی‌داریم.

از این‌که به من فرصت دادید تا در این جایگاه خدمت کنم از شما عزیزان سپاس‌گزارم.

تنظیم و ارسال مطلب: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر گلثومه (لژیون اول)

همسفران نمایندگی رضا مشهد 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .