English Version
English

قضاوت یکی از کارهایی است که لذت در لحظه زندگی کردن را می‌گیرد

قضاوت یکی از کارهایی است که لذت در لحظه زندگی کردن را می‌گیرد

سومین جلسه از دوره نوزدهم کارگاه‌های آموزشی و خصوصی کنگره۶۰‌نمایندگی ساوه،ویژه مسافران با استادی راهنمای محترم آقای اکبر و نگهبانی مسافر مسلم و دبیری مسافر حسین با دستور جلسه (قضاوت وجهالت)روز سه شنبه ۱۲تیرماه ۱۴۰۳ساعت ۱۷برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان اکبر هستم یک مسافر:

ازدبیرجلسه  و نگهبان جلسه و دوستانی که نوشتارها را قرائت نمودند تشکر می کنم ،خیلی خوشحال هستم که یک‌بار دیگر در این‌ جایگاه هستم و ما همگی باید خوشحال باشیم که عضو کنگره۶۰ هستیم و مورد لطف خداوند هستیم.در دنیای تاریکی که داشتیم در دنیای اعتیاد همه زندگی می‌کردیم و زمان حال را نگاه می‌کنیم کسانی هستند که راه پیدا نمی‌کنند و روزی صدبار می‌گویند خدایا یک راهی یک مسیری بزار که از این جریان اعتیاد بیاییم بیرون.

ما‌ اینجا هستیم می‌شود گفت نظرکرده خدا هستیم و بابت این خیلی باید خوشحال باشیم و بابت این روزی ده‌بار الحمدالله را بگوییم و سر نماز از ته‌دل خداوند را شکرکنیم تا انشاالله خداوند هم نعمت‌های ما را بیشتر کند یک زمان‌هایی وجود دارد که  قدر نعمت‌هایمان را نمی‌دانیم یک زمان‌هایی  خودمان نسبت به خودمان، نسبت به زندگی خودمان قاضی خوبی نیستیم قضاوت خوبی نداریم نسبت به خودمان، نسبت به لطفی که خداوند مرحمتی که ادا کرده‌است خیلی شاکر و سپاسگزار باشیم.

رحمت خداوند از خیلی جزاها پیشی گرفته است و انشاالله قدردان رحمت خداوند باشیم.دستورجلسه در مورد قضاوت و جهالت، به من آموزش می‌دهد که نسبت به موضوعی که نمی‌دانم و سر درنمی‌آورم قضاوت نکنیم.مثلا همکار من دیر می‌آید به من ربطی ندارد یا شخصی کاری را انجام داد به من ربطی ندارد.همان قضیه‌ای است که شخصی به کسی گفت:در ده بالایی عروسی است.گفت:به من ربطی ندارد،شخص گفت:شما هم دعوتی،گفت:به شما ربطی ندارد. یک زمان‌هایی به من ربطی ندارد خیلی به‌ما کمک کند نسبت به موضوعات مختلف،مخصوصا در فضای مجازی صحبتی می‌شود یا فیلمی پخش می‌شود و یا نوشته‌ای و مطلبی است، قضاوت نکنیم، نمی‌دانیم چیست و آگاهی نداریم قضاوت نکنیم و‌مسئله مهمی است ،چرا؟

به این علت که باید خودمان را دوست داشته باشیم، فکر و حواسمان را نسبت به کارهای خودمان باشد.اگر به کارهای خود فکر و حواسمان باشد می‌توانیم پیشرفت داشته باشیم اگر فکر و ذهن خود را درباره قضاوت دیگران باشد و در ذهن حکم صادرکنم در جامعه، خانواده چنین عملی انجام بدهم عملکرد من پایین می‌آید و ضعیف می‌شود یک بخش اگر ذهن شلوغ باشد و درگیر دیگران باشد احتمال اشتباه کردن من بالا می‌آید دقیقا زمانی که ذهن شلوغ باشد اشتباه کردن زیاد می‌شود،اگر ذهن آرام باشد بازدهی ما بیشتر می‌شود و سر دوراهی انتخاب می‌توانیم انتخاب بهتری داشته باشیم زیرا ما در سطح زندگی همیشه بر سر دوراهی هستیم.

نقطه مقابل جهالت دانایی است و ما باید سر دوراهی که انتخاب کنیم باید دانایی داشته باشیم تا عملکرد خوبی داشته باشیم. انرژی برای انسان مهم است من باید صاحب انرژی باشم هم از لحاظ کمیت و هم از لحاظ کیفیت باشد تا من بتوانم عملکرد خوبی داشته باشم.قضاوت کردن چیزی است که فوق‌العاده انرژی انسان را می‌گیرد به گفته آقای مهندس که می‌فرمایند:اگر ذهن شلوغی دارید حتی اخبار راهم گوش نکنید تا قضاوت نکنید چون ما به انرژی احتیاج داریم مخصوصا سفراولی که باید سفرخوبی داشته باشد باید جسم پرتوان باشد که توانایی سفرکردن را داشته باشد کسی که انرژی داشته باشد عملکرد خوبی دارد در خانواده و حتی در شعبه و در محل‌کار و می‌توان در راه صراط مستقیم قرارگرفت. بالاترین انرژی در سیستم خداوند است.

اگر من صاحب انرژی خوب باشم و در سر دوراهی‌ها انتخاب درست داشته باشم و هرچقدر که انرژی صرف کنم چند برابرش را دریافت می‌کنم.حضرت علی (ع) می‌فرمایند:اگر چیزی را شنیدی باور نکن و چیزی را دیدی نصف آن را باور کن و نصف آن را باور نکن.قضاوت کردن کار خیلی مهمی است. ممکن است یک حرف منفی باعث قضاوت کردن اشتباه شود و باعث غیبت کردن و حکم اشتباه صادر کردن باشد. در لحظه باشیم قضاوت یکی از کارهایی است که لذت در لحظه زندگی کردن را می‌گیرد زیرا دنیا پر از لذت‌‌های بیشماری است که همچون لذت بردن از طبیعت و انرژی گرفتن و نعمت‌های فراوان خداوند را سپاسگزار باشیم.

نگارش متن:مسافر علی(لژیون هفتم)
عکاس:مسافر همایون(لژیون پنجم)
تنظیم و ارسال:مسافر رمضان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .