English Version
English

تمرکز بر حس‌های مثبت و پالایش افکار

تمرکز بر حس‌های مثبت و پالایش افکار

امروزه وضعیت به گونه‌ای شده که هر کسی ناباور یا خداناباور است خود را بسیار فهمیده و باسواد می‌داند. تصور می‌کنند هرکس خداباور باشد انسان سطح پایینی است و دانش زیادی ندارد. زمانی که درباره خداوند صحبت می‌کنیم، نمی‌توانیم درباره ذات او صحبت کنیم؛ زیرا برای انسان‌ها قابل درک نیست و ما در مقابل مسائل و جهان‌بینی بسیار کوچک هستیم. جهان آفرینش وسیع است، مثلاً از یک سر کهکشان تا سر دیگر هزاران سال نوری فاصله است. سیستم الهی یک سیستم طبقه‌بندی شده و منظم است که همه چیز در آن به‌طور دقیق قرار داده شده است.
صفات الهی را می‌دانیم اما ذات او را نمی‌دانیم. در سوره اخلاص می‌خوانیم: «نه زاده شده و نه می‌زاید.» تجسم این مفهوم برای ما سخت و تصورش دور از ذهن است. ما در اینجا زندگی می‌کنیم و یک آسمان بالای سر ما قرار دارد و برخی اطلاعات از آن به ما القا می‌شود، هر طبقه از نظر علم و دانش قوی‌تر است. سیستم الهی افرادی را که پیامبر خدا هستند با دستوراتی که به آن‌ها می‌دهد، انسان‌ها را هدایت می‌کند تا زندگی بهتری داشته باشیم. قرآن نیز به گونه‌های مختلف تفسیر شده، برخی می‌گویند سلمان فارسی و برخی هم می‌گویند پیامبر نوشته است.
در سوره حدید آمده است: «ما بر شما آهن را فرود آوردیم.» آهن از آسمان به زمین آمده است. خورشید نمی‌تواند آهن تولید کند، چون نیاز به ۵۰۰ میلیون درجه سانتیگراد دارد. آهن به وسیله شهاب سنگ‌ها به زمین نازل شده است. در سوره واقعه نیز درباره زمین و آسمان و کهکشان‌ها صحبت می‌شود، می‌گوید: «وقتی اتفاق واقع شود، در آن اتفاق دروغی نیست.» یعنی رخدادی که اتفاق خواهد افتاد، واقعی است. ما نباید نسبت به وقایع گذشته تعصب و تأثر داشته باشیم. زندگی ما بر مبنای سه پارامتر فرمان الهی، تقدیر نامه پیشین و تلاش خودمان است. تولد و مرگمان در دست خودمان نیست. ما در جهانی کوچک ساکن هستیم و وجود نیروهای منفی نیز ضروری است این نیروها باید با هم باشند تا تعادل برقرار شود.
سختی‌ها و مشکلات به ما درس می‌آموزند. کسی که به شما بدی می‌کند، معلم خوبی برای شماست. باید به اعمال و رفتار خودمان نگاه کنیم و حرمت خود را نگه داریم. به یاد خداوند باشیم، از او انرژی بگیریم. وقتی به افکار مثبت متمرکز شویم، راه امیدواری همیشه باز است. نباید به ناامیدی و افسردگی فکر کنیم. یاد خداوند باشیم و انرژی مثبت بگیریم. تفکر و تمرکز بر حس‌های مثبت باعث پالایش روحی و فکری ما می‌شود. باید در هر کاری به خودمان نگاه کنیم و بدانیم که در همه مسائل خودمان نقش کلیدی داریم. حرمت گذاشتن یا نگذاشتن را خودمان تعیین می‌کنیم.

نویسنده: همسفر سمانه رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون نهم)
ویرایش: راهنمای تازه‌واردین همسفر الهه
ارسال: همسفر اکرم رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون هفتم)
همسفران نمایندگی صالحی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .