English Version
English

انسان به‌وسیله اعمالش تشویق یا تنبیه می‌شود.

انسان به‌وسیله اعمالش تشویق یا تنبیه می‌شود.

سلام دوستان مهناز هستم همسفر احسان
وَ أَنزَلْنَا الْحَدِیدَ فِیهِ بَأْسٌ شَدِیدٌ وَ مَنَافِعُ لِلنَّاسِ و همانا بر شما آهن را فرود آوردیم که در آن است آسیب سخت و سود برای مردم. اگر به سیستم الهی بنگریم می‌بینیم که بسیار طبقه‌بندی‌شده و منظم است و هر طبقه توسط طبقه بالاسر خود نظارت و کنترل می‌شود.

خداوند در قرآن می‌فرماید: همانا ما آهن را برای شما نازل کردیم و همان‌طور که علم ثابت کرده است شرایط تولید آهن درروی زمین وجود نداشته است و آهن از کرات و سیارات دیگر که میلیون‌ها سال قبل منفجرشده‌اند توسط شهاب‌سنگ به زمین آمده تا به دست بشریت برسد. در قرآن بسیار به نجوم، فیزیک و علم اشاره‌شده و نشان می‌دهد این کتاب فرمان الهی است و ما باید از آن پیروی کنیم.

استاد می‌فرمایند: «ما همه خوب هستیم و یاد گذشته را می‌نماییم و بابت هیچ‌یک از وقایع گذشته تعصب و تأثری نداریم زیرا هر موضوع به‌جای خود هم فرمان است و هم تقدیر و از هیچ‌کدام نباید رو برتابید شما در بعد زمان با کوشش سخت از هر موضوعی نباید خوف داشته باشید زیرا تقدیر و فرمان الهی است.» مهندس دژآکام نقل‌قول فوق را این‌گونه تعبیر و تفسیر می‌کند که زندگی ما برمبنای ۳ اصل است:خواست، تقدیر (نامه پیشین) و فرمان الهی.

وقتی ما با یک مشکل و سختی روبرو می‌شویم باید بپذیریم که این نتیجه کاشت گذشته ما است و درواقع نامه پیشین اعمال ما و در درجه اول باید به خودمان نگاه کنیم که کجا چه‌کاری کرده‌ایم یا چه رفتاری انجام داده‌ایم که نتیجه‌اش این شده است و باید از این نتیجه خوف نداشته باشیم زیرا تقدیر وفرمان الهی است و از خوب و بد این تقدیر نباید بترسیم زیرا حتی اگر بد هم باشد پرده از رازهایی برمی‌دارد که ممکن است زندگی ما را تغییر دهد.

حالا که به اعمال خودنگریسته ایم و ایرادات خود را یافته‌ایم باید به تصفیه و پالایش بپردازیم و خود را از شر این مشکلات رها کنیم. توصیه آقای مهندس دژاکام این است که هیچ‌گاه به افکار منفی نیندیشیم زیرا راه نفوذ نیروهای منفی فکر و افکار ماست و بدترین و مهلک‌ترین سم همین فکرهای منفی و ناامیدی بعد آن است و همیشه به یک منبع انرژی که خداوند متعال است باید تکیه کنیم و از او یاری بخواهیم.


 

سلام دوستان مهین هستم همسفر
سی دی آهن درباره رازهای پنهان صحبت می‌کند و این‌که امروزه آدم‌هایی که خدا را باور ندارند انسان‌های باسواد و باشعور تلقی می‌شوند و انسان‌هایی که خدا را باور دارند انسان‌های امل و عقب‌افتاده خطاب می‌شوند. همان‌طور که مورچه‌های آفریقا نمی‌توانند شخصیت‌هایی مثل پوتین را درک کنند ما هم نمی‌توانیم به ذات خداوند پی ببریم و خدا را درک کنیم. ما صفات خداوند را می‌دانیم امانمی توانیم خداوند را مجسم کنیم.

دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم یک طبقه بالای آن است و روی آن طبقه طبقه‌ای دیگر است و این تا هفت‌طبقه ادامه دارد و هرچه به طبقات بالاتر برویم علم بیشتر بالاتر می‌شود. انسان به‌واسطه اعمالش تشویق یا تنبیه می‌شود. فرامین الهی توسط پیامبران در همه کتب آسمانی آمده است. در قرآن سوره‌ای به نام حدید یا آهن آمده است و در این آهن سودها و زیان‌هایی هست.

زمین از خودش آهن ندارد و آهن توسط شهاب‌سنگ‌ها از ستارگان دیگر به کره زمین آمده است. برای اینکه آهن ساخته شود دمایی معادل ۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰ درجه سانتی گراد لازم است. در جهان یک سیس مگتم بسیار منظم حاکم است. مانباید غصه گذشته هارا بخوریم و باید از گذشته درس بگیریم. بدانیم هر موضوعی در جای خودش فرمان و تقدیر الهی است. هر اتفاقی که می‌افتد مانباید بترسیم.

اتفاقاتی که ما فکر می‌کنیم بد است پرده از رازی برمی‌دارند. ما باید به اعمال خودمان نظارت داشته باشیم و اعمالمان را پالایش و تصفیه کنیم. بعضی مسائل را نباید صریح و رک گفت حتی اگر حقیقت باشد و بدانیم هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد. روی قطب های منفی متمرکز نشویم که این کار باعث تشدید آن می‌شود. همیشه به یاد خدا و نیروهایی که به شما انرژی می‌دهند باشید و به کسانی که انرژی شمارا می‌گیرند فکر نکنید. هرگز ناامید نشوید که بدترین اعمال است.


ویرایش:مریم همسفر جواد (لژیون دوم)
ویراستاری و ارسال به سایت:همسفر اشرف (لژیون دوم)
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .