English Version
English

بالاترین ابزار نیروهای منفی، جهل و نادانی است

بالاترین ابزار نیروهای منفی، جهل و نادانی است

جلسه پنجم از دوره سی و هفتم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی گیلان با استادی راهنما محمدامین، نگهبانی مسافر اردلان و دبیری مسافر مهران با دستور جلسه «قضاوت و جهالت» روز سه‌شنبه مورخ دوازدهم تیرماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۷ آغاز بکار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان محمدامین هستم یک مسافر. خدا را شاکرم که بار دیگر این فرصت به من داده شده است تا در کنار شما عزیزان آموزش بگیرم و همچنین از عزیزانی که در جایگاه‌های مختلف در کنگره ۶۰ در حال خدمت کردن می‌باشند کمال تشکر را دارم. فلسفه وجودی انسان این است که ذره‌ذره آموزش بگیرد تا به رشد و ارتقاء دست پیدا نماید و به آنجایی برسد که از آن انشعاب پیدا کرده است. انسان در مسیر دانایی همواره سه مسیر را طی می‌نماید.

بعضی‌ها تلاش می‌کنند تا به دانایی برسند و بعد از رسیدن به دانایی، آن چیزی را که آموخته‌اند را به دیگران نیز منتقل نمایند. به طور مثال راهنمایان عزیزی که وارد کنگره ۶۰ شدند و شروع به آموزش گرفتن کردند و اینک در حال انتقال دانایی، بینش و آگاهی خود به افرادی می‌باشند که در عمق تاریکی‌ها گرفتار شده‌اند. دسته دوم کسانی هستند که خواسته یا ناخواسته در مسیر عکس دانایی قرار گرفته‌اند که غالب انسان‌ها در همین دسته جا می‌گیرند.

یعنی در مثلثی قرار گرفته‌اند که به آن مثلث جهالت میگوییم و عده دیگری هم خنثی می‌باشند و تلاشی برای آموزش و یادگیری نمی‌کنند و برایشان تفاوتی هم نمی‌کند. بنده در زمان مصرف مواد مخدر با نگرشی نشأت گرفته از جهل و ناآگاهی، نگاهی سطحی  به مسائل اطراف داشتم و بعد از اینکه وارد کنگره ۶۰ شدم، از راهنمایم آموختم که  قضاوت کردن رابطه مستقیم با جهالت دارد و به هیچ عنوان کار درستی نمی‌باشد.

امروزه می‌دانم زمانی که یک قاضی هم بخواهد حکم دهد نیاز به شواهد و مستندات قطعی دارد. اگر من امروز اینجا نشسته‌ام و می‌شنوم که قضاوت کردن کار درستی نیست و همچنان به این کار ادامه می‌دهم باید بدانم که به وسیله پروردگار دیده خواهم شد چراکه با توجه به اینکه میدانم و خلاف آن عمل می‌نمایم مجازات سنگین‌تری هم خواهم داشت. امروز برای من کاملاً نمایان شده که هرچه یک نفر جهالت بیشتری داشته باشد قضاوت‌های بی‌مورد و سطحی بیشتری نیز خواهد داشت.

به طور کلی انسان موجودی است که در درون قاضی گونه عمل می‌نماید و از اول هم به دلیل اینکه بر سر دوراهی قرار می‌گیرد باید توانایی قضاوت و تصمیم‌گیری را داشته باشد؛ اما ما گاهی از این محبت به درستی استفاده نمی‌نماییم، همانند گیاه خشخاش که برای مصارف دارویی خلق شد و ما آن را به عنوان مواد مخدر استفاده نمودیم. من باید قضاوت بکنم اما خویش را و نه دیگران را تجزیه و تحلیل کنم.

حضور در کنگره ۶۰ یک معنا دارد و آن‌هم این است که من در گذشته به درستی عمل نکرده‌ام و الان فرصت این را دارم که بتوانم اشتباهات گذشته‌ام را جبران نمایم. بخش دوم صحبت‌های من در مورد انتخابات مرزبانی دوره دهم در نمایندگی گیلان می‌باشد. همانند تمامی آموزه‌های دیگر در کنگره ۶۰ این انتخابات نیز دارای دو وجه می‌باشد. یکی آشکار و دیگری پنهان.

صور آشکار این انتخابات همانند انتخابات دیگر در جامعه می‌باشد که چند نفر برای یک جایگاه خودشان را کاندید می‌نمایند و اعلام آمادگی می‌کنند تا مجموعه‌ای را اداره کنند و صور پنهان این مسئله که واقعاً جای تفکر دارد این می‌باشد: کسانی که در گذشته حتی توانایی حل مسائل خود را نیز نداشتند امروز به جایگاهی رسیدند که نه‌تنها مسائل خود و خانواده خودشان را به خوبی حل کرده‌اند بلکه در تلاش برای اداره و حل مسائل یک نمایندگی با بیش از یکصد و پنجاه نفر نیز می‌باشند.

این عزیزان وظیفه‌شان را به خوبی توانستند به انجام برسانند و اما وظیفه ما نسبت به آن‌ها این است که از بین این عزیزان کسانی را انتخاب نماییم که به پیشرفت و بهبودی کنگره ۶۰ بیشترین کمک را بنمایند. آقای مهندس دژاکام می‌فرمایند که ما باید به کسانی مسئولیت دهیم که در جایگاه قبلی خودشان بیشترین بازدهی را داشته‌اند. زمانی یک جامعه رشد می‌کند که افرادی سالم و صالح جامعه را اداره نمایند.

در کنگره ۶۰ هم به همین صورت می‌باشد اگر من از روی سفارش یا از روی احساس و دوستی به کسی رأی دهم ممکن است در ادامه باعث بروز مشکل شود و این رفتار سالم نیست. امیدوارم که ما با عدالت، معرفت و عمل سالم این انتخابات را شکل دهیم و انتخابات سازنده و خوبی داشته باشیم. از اینکه به صحبت‌های من توجه نمودید از همه شما عزیزان سپاسگزارم.

رهایی از بند نیکوتین: مسافر حسین با راهنمایی مسافر امیر

تایپ: مسافر حجت لژیون سوم
ویرایش: مسافر آرین لژیون سوم
عکس: مسافر رضا لژیون سوم
ارسال مطلب: مسافر محمد لژیون دوم
گروه خدمتگزاران سایت نمایندگی گیلان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .