English Version
English

برای این که باغ آبادی داشته باشیم بایدقضاوت را بشناسیم

برای این که باغ آبادی داشته باشیم بایدقضاوت را بشناسیم

جلسه یازدهم از دوره هشتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی مسافران کنگرۀ 60؛ نمایندگی زال‌پارس؛ با استادی مسافر جلال ، نگهبانی مسافر حامد و دبیری مسافر عباس بادستور جلسه «قضاوت و جهالت» سه شنبه 12 تیر ماه 1403 ساعت 16:00آغاز به کارکرد.

سخنان استاد:

سلام دوستان جلال هستم یک مسافر
خداوند بزرگ را شاکرم که توفیق حضور در این جایگاه با شکوه را دارم و می توانم خدمت کنم و از شما عزیزان آموزش بگیرم.از ایجنت محترم، گروه مرزبانی و نگهبان جلسه به خاطرتمام زحمات و خدماتشان قدردانی و تشکر می نمایم.
برای این که باغ آبادی داشته باشیم باید قضاوت را بشناسیم.قضاوت با آگاهی کامل اتفاق می افتد.بنابراین هرکسی نمی تواند قضاوت کند. بیشترین مشکل من جلال در دوران مصرف در همین زمینۀ قضاوت دیگران بود.!بیشتر صحبت های من در جمع های خانوادگی و در محیط همکاران در موارد و برای کسانی بود که اساساً ربطی به من نداشت و از این رو چه گرفتاری ها و مشکلاتی را برای خودم، خانواده و اطرافیانم درست می کردم.
در زندگی روزمره برای همۀ ما اتفاق افتاده است که، بیهوده و گاهی از سر تفنن ، یا خواسته و ناخواسته دیگران را قضاوت می کنیم و بهتر بگویم پشت سر آنها حرف می زنیم، که اصلاً ربطی به ما ندارد و جز  آسیب رساندن به خودمان وتخریب  طرف مقابل نتیجه ای هم در بر ندارد.

برای قضاوت باید علم و دانش آن را داشته باشیم.درسش را خوانده و زحمتش را کشیده باشیم تا در سایۀ تخصص بتوانیم این کار را انجام دهیم . تازه با همۀ همین شرایط با وجود کارشناس و وکیل و هیئت منصفه باز هم مواردی اتفاق می افتد که قضاوت اشتباه بوده است!! بنابراین قضاوت دیگران اصلاً کار آسان و راحتی نیست و کسی که در چنین جایگاهی قرار ندارد فقط باعث تخریب خود و آسیب رساندن به دیگران می شود.
کسی که دنبال هدفی باشد، به دنبال آگاهی و کسب دانش می رود هیچ گاه خود را در جایگاه قضاوت دیگران قرار نمی دهد.من مسافر باید تمام انرژی ام را صرف درمان خود نمایم، نه این که وقت گرانبهایم را صرف، غیبت، تهمت و اظهار نظر راجع به دیگران کنم و انرژی ام را هدر دهم.
اگر می خواهیم،مورد قضاوت نابجای دیگران قرار نگیریم، شرط لازم آن این است که دیگران را در زندگیمان قضاوت نکنیم.
از این که با سکوت زیبایتان به صحبت های من گوش کردید از همۀ شما سپاسگزارم.

تقدیر از اعضای پرداخت کنندگان گلریزان 1402:

باتشکر از مرزبان کشیک مسافر قاسم و لژیون خدمت گزار لژیون سوم
راهنمای محترم مسافر رضا

گروه سایت نمایندگی زال پارس
مرزبان خبری:مسافرقاسم
تایپ:مسافر علی لژیون پنجم
ویراستاری:مسافر محسن لژیون یکم
تنظیم برای سایت:مسافرجوادلژیون ششم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .