English Version
English

انسان‌ها برای اینکه فکر نکنند، زود قضاوت می‌کنند

انسان‌ها برای اینکه فکر نکنند، زود قضاوت می‌کنند

جلسه سیزدهم از دوره یازدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی نائین، به استادی مسافر حسین، نگهبانی مسافر علی و دبیری مسافر علی بادستور جلسه: «قضاوت و جهالت» روزیکشنبه 10تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
دستور جلسه این هفته قضاوت و جهالت: همان‌طور که میدانید پنجاه‌ودو دستور جلسه در طول سال داریم که چهارده تای آن وادی‌ها است یکسری دستور جلسات هستند که شاید مترادف هم نباشند ولی رابطه‌ای مستقیم باهم دارند مثل یادگیری و معرکه‌گیری و قضاوت و جهالت، قضاوت یعنی تحریف صحبت و عمل دیگران، انسان‌ها برای اینکه فکر نکنند، زود قضاوت می‌کنند چون قضاوت کردن راحت‌تر از فکر کردن است و این به خاطر قدرت اختیار و قرار گرفتن در سر دوراهی است که مسیر راحت‌تر را انسان‌ها انتخاب می‌کنند. قضاوت از مسیر درست‌کار مشکلی است ولی از روی جهل کار آسانی است، قضاوت یک علم است و کار قضات است ولی برای قضاوت درست باید اطلاعات صحیح به آن‌ها داده شود و اطلاعات را از مجاری درست باید بگیرند. قضاوت کردن اشخاص بدون علم و آگاهی ناشی از جهالت است.

مثلث جهالت داری سه ضلع ترس و ناامیدی و منیت است که مقابل مثلث دانایی با سه ضلع تجربه و تفکر و آموزش قرار دارد که ترس تفکر را از بین می‌برد و منیت جلو آموزش می‌گیرد و ناامیدی ما را از تجربه کردن بازمی‌دارد. تکامل در جمع صورت می‌گیرد و موقعی که در جهالت باشیم ترس و ناامیدی و منیت ما را از قرار گرفتن در جمع بازمی‌دارد. کسی که از روی جهالت قضاوت می‌کند باعث می‌شود از روی کینه و حسادت دست‌به‌کارهایی بزند و در رفتار و گفتار و پندار با مشکل مواجه می‌شود و بصیرت خود را از دست می‌دهد، در زندگی اگر بخواهیم به آرامش برسیم باید دوربین را به سمت خودمان بگیریم.
تایپ : مسافر خسرو لژیون دوّم
عکس ،ویرایش، تنظیم و ارسال: مسافر محمدرضا راهنما تازه واردین
نمایندگی مسافران نایین

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .