English Version
English

گروه خانواده_ عبور نکردن از خط قرمزها

گروه خانواده_ عبور نکردن از خط قرمزها

مطلبی که در این وادی مطرح شد این است که عقل، عشق و ایمان مخالف یکدیگر نیستند بلکه با کمک هم کار می‌کنند. عقل شامل دو بخش است؛ صور آشکار و صور پنهان که صور آشکار با پنج حس درون کار می‌کند و صور پنهان با پنج حس بیرون کار می‌کند. عقلی که با پنج حس بیرون کار می‌کند قوی‌تر و مهم‌تر است. عشقی نیست که فاقد عقل و ایمان باشد و ایمانی نیست که فاقد عقل و عشق باشد و این سه فاکتور مکمل یکدیگر هستند. اگر بخواهیم به فرمان عقل برسیم باید از آن پیروی کنیم و معرفت و عمل سالم و عدالت داشته باشیم. عقل در جایگاه بالایی است که باید بدون آلودگی باشد و عشق به کل هستی و جامدات و سایر انسان‌ها ایمان گفته می‌شود؛ ایمان یعنی تجلی نور خداوند در انسان که در سیما، قلب، صدا و غیره ظهور می‌یابد؛ یعنی هم در صور آشکار و هم در صور پنهان وجود دارد. انسانی که ایمان دارد، چهره‌اش آرام آسوده و مهربان است ایمان به ما می‌گوید که بی‌تفاوت نباشیم و متعادل باشیم. کسی که ایمان دارد در امنیت به سر می‌برد.
اگر ما بخواهیم به فرمان عقل برسیم باید یک‌سری خط قرمزها را بشناسیم و از آن عبور نکنیم. در اینجا مسئله خمر بسیار مهم است و عقل، عشق و ایمان بدون خمر مفهومی ندارد. اگر چشمه‌ها و نهرهای درون انسان (هورمون‌ها و نورورترانسمیترها) درست کار کند و فعال باشند، انسان دارای جسم روح و روانی شاداب خواهد بود و خط عقلش خوب کار می‌کند و این سه خط عشق عقل و ایمان به یکدیگر وابسته هستند؛ اگر یکی از این سه خط خوب کار خودش را انجام دهد، خطوط دیگر هم خوب کار می‌کنند و بالعکس.
هر کس هر جایگاهی دارد بر مبنای عدالت است؛ همانطور که قدرت مطلق سازمان خلقت را بر مبنای عدالت پایه‌گذاری کرده است و بر مبنای همان عدالت، حکمت قدرت مطلق و نامه پیشین که همان تصمیمات قبل از به دنیا آمدن انسان است، همه چیز برنامه‌ریزی شده است. بر این اساس بعضی انسان‌ها دارای ژن‌هایی هستند که از نظر چشمه‌ها و نهرهای خمر دارای ویژگی‌های خاص و یا کم و کاستی می‌باشد؛ که این انسان‌ها در طول حیات خود قادر به بازسازی سیستم خمر خودشان هستند که البته بایستی راه آن را پیدا کنند و صدالبته که علم پیچیده نیست؛ بلکه هر چیزی کلیدی دارد.

نویسنده: همسفر فاطمه، راهنما همسفر پریسا (لژیون یکم)

تایپ و ویرایش: راهنما همسفر پریسا (لژیون یکم)

ارسال: همسفر سعیده ، راهنما همسفر الهام (لژیون دوم)

همسفران نمایندگی دلیجان گ

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .