English Version
English

قضاوت؛ بازی در ناآگاهی است

قضاوت؛ بازی در ناآگاهی است

جلسه نهم از دوره سوم لژیون سردار همسفران نمایندگی دکتر علیرضا به استادی ایجنت محترم همسفر بهناز، نگهبانی پهلوان همسفر امیره و دبیری راهنما همسفر الهه با دستور جلسه‌ «قضاوت و جهالت» در روز دوشنبه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۴:۴۵ برگزار گردید.

خلاصه سخنان استاد:

در ابتدا خداوند را شکر می‌کنم که امروز سعادت دارم در کنار دوستان بامحبت و عاشق نمایندگی دکترعلیرضا خدمت کنم و آموزش بگیرم. از نگهبان لژیون سردار متشکرم که به من فرصت خدمت کردن در این جایگاه را دادند. قبل از اینکه بخواهم در رابطه با دستور جلسه قضاوت و جهالت صحبتی کنم، جمله‌ای را از یکی از اساتید جناب مهندس برای شما می‌خوانم: آغاز حیات ساختن است و تا ساختن ادامه دارد، حیات ادامه دارد. بایستی خود قاضی به آنچه می‌گوید ایمان داشته باشد؛ سپس برای بقیه راه بنمایاند و این باید با واقعیت منطبق گردد. با خود فکر می‌کردم که چرا دستور جلسه امروز در کنگره ۶۰ این‌قدر پر‌رنگ است و به این نکته رسیدم که فراخوان و دعوت همه افراد کنگره به این است که به طرف نور و روشنایی هدایت شوند. تمامی اشخاص چه مسافر و چه همسفر قطعاً تاریکی‌هایی را تجربه کرده‌اند تا به عظمت روشنایی‌ها دست یابند. در واقع آن تخریب‌هایی که در اثر اعتیاد بوجود آمده، باعث شده که فرد خودش، دیگران و حتی خداوند را قضاوت نماید.

اما چرا قضاوت و جهالت؟! قطعاً شما عزیزانی که در لژیون سردار هستید، آن‌قدر آگاهی دارید که از طرف خداوند دعوت شده‌اید تا انسان‌ها را از تاریکی به طرف نور و روشنایی دعوت کنید ولی در مسیر نورانی کنگره ۶۰ هدف اصلی رسیدن به صلح و آرامش است پس اگر می‌خواهیم به آرامش و صلح برسیم، قطعاً باید قوانین بازی را بدانیم. یکی از بازی‌هایی که انسان در ناآگاهی دچارش می‌شود قضاوت و جهالت است. حال بایستی پرسید که چگونه این اتفاق می‌افتد؟ یکسری بندها و سدهایی هستند که ما انسان‌ها به دست و پای خودمان می‌بندیم اما در صور آشکار از آن‌ها اطلاعی نداریم و نمی‌دانیم که این بندها سد راهمان می‌شوند و از قدرت پروازمان کم می‌کنند. اکنون بایستی بدانیم که قدرت پرواز چیست؟ قدرت پرواز؛ آرامش فکر، روان و جهان آگاهی است. ما اغلب قضاوت می‌کنیم اما نمی‌دانیم که این قضاوت چه اتفاقی در صور آشکار و پنهان ما بوجود می‌آورد. زمانی که من دانایی دارم و حال خود را نسبت به گذشته‌ام قضاوت می‌کنم، این عمل بسیار خوب است ولی موقعی که دیگران را قضاوت می‌کنم، سبب می‌شوم که صور پنهان من از آن اشخاص ترس داشته باشد. قضاوت؛ بازی در ناآگاهی است و زمانی که من وارد آن می‌شوم، مثلث جهالت که شامل ترس، منیت و ناامیدی است در کنارمثلث قضاوت قرار می‌گیرد؛ بنابراین موقعی که چنین اتفاقی رخ داد و در اثر ناآگاهی وارد بازی قضاوت شدم، دوربین‌هایم را دائماً بر روی دیگران قرار می‌دهم، در جهان ذهنی خود تصویرسازی می‌نمایم و در نهایت مرتب حکم صادر می‌کنم.

استاد امین در سی‌دی حقه ۳ می‌فرمایند: انسان زمانی که در صور پنهان دچار حقه می‌شود، آن را نمی‌بیند و قضاوت می‌کند پس موقعی می‌توان حکم صادر کرد که بر مبنای دانایی و آگاهی باشد. همچنین آقای مهندس در یکی از سی‌دی‌هایشان می‌فرمایند: دانایی نباید دانایی خاص باشد و مخصوص من باشد؛ بلکه بایستی دانایی عام باشد؛ یعنی برای همه این دانایی را داشته باشم. اولین اتفاقی که با قضاوت کردن در جهان ذهن رخ می‌دهد، خراب شدن حس است. ما با خراب شدن حس‌هایمان، اطلاعات غلط را دریافت می‌کنیم و آن‌ها را به اشتباه پردازش می‌نماییم. حس؛ اولین نقطه به کارگیری قوه عقل است و اگر حس هر انسانی خراب شد، هرگز نمی‌تواند با دیگران به درستی ارتباط برقرار کند؛ بنابراین قدرت تفکرش کاهش می‌یابد و نمی‌تواند در مورد خودش یا دیگران تفکر نماید.

حال اتفاقی که در لژیون سردار می‌افتد این است که حس‌های ما پالایش می‌شود و قدرت بخشش، آموزش، گذشت و... در درونمان افزایش پیدا می‌کند؛ همچنین در این لژیون می‌توانیم دریابیم که چه نوع حس‌های منفی یا مثبتی درون ما وجود دارد. دیده‌بان محترم آقای زرکش فرمودند: در لژیون سردار انسان فکر می‌کند که فقط یک مبلغی را پرداخت کرده است؛ در صورتی که کنگره به پول ما نیازی ندارد و این پرداخت باعث خوب شدن حال خودمان می‌شود. به عقیده من انسان هر زمان که وارد لژیون سردار می‌شود، طی طریق می‌نماید؛ یعنی مسیر تکاملی را طی می‌کند و اینجاست که دیگر قضاوتی صورت نمی‌گیرد یا از خداوند گله و شکایتی نمی‌شود. قدرت بخشش است که سبب می‌شود حس انسان‌ها به درستی کار کند. به خاطر داشته باشیم که برای رسیدن به حال خوش بایستی بهای سنگینی را بپردازیم؛ چراکه این امر مجانی به دست نمی‌آید.

در آخر صحبت خودم را با سخنی از استاد جناب مهندس به پایان می‌رسانم که می‌فرمایند: تو می‌توانی همه آنچه که هست با نیروی عقل خویش تبدیل به بهترین کنی و به سوی نقطه‌ای بیایی که آغاز نمودی.

 

تایپ: همسفر فرزانه لژیون راهنما همسفر رویا (لژیون سوم)

عکاس: مرزبان خبری همسفر لیلا

تنظیم و ارسال مطلب: همسفر مریم خدمتگزار سایت

همسفران نمایندگی دکتر علیرضا

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .