English Version
English

باید قوانین را رعایت کنیم

باید قوانین را رعایت کنیم

دوازدهمین جلسه از دوره بیست و نهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ همسفران نمایندگی میرداماد با استادی همسفر بنت الهدی، نگهبانی همسفر مریم و دبیری همسفر اکرم با دستور جلسه «قضاوت و جهالت» در روز دوشنبه 11 تیرماه ۱۴۰۳ ساعت 16:00 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

در ابتدا خداوند را شاکرم که در این جایگاه قرار گرفتم و اجازه به من داده شد که این جایگاه را لمس نمایم. قضاوت و جهالت به‌صورت سرآغاز این گونه است؛ قضاوت یعنی حکم دادن و جهالت به معنای ندانستن است که در پایین‌ترین درجه دیگران را مورد قضاوت قرار می‌دهیم. ما چون اطلاعات کافی نداریم، نمی‌توانیم در جایگاه قضاوت قرار بگیریم. برای صحبت در مورد یک موضوع باید سه پارامتر را در نظر بگیریم. چرا اصلاً قضاوت می‌کنیم؟ چه اتفاقی می‌افتد که دیگران اجازه قضاوت کردن را پیدا می‌کنند؟ و اینکه نتایج قضاوت در زندگی خودمان و دیگران چه هست و چه کار کنم که قضاوت انجام ندهم؟ آقای مهندس و استاد امین با تمثیل، موضوع را برای ما مشخص می‌کنند.

یک خانواده‌ای به منزل جدیدی رفته بودند، هنگام صبح، خانم به همسرش می‌گوید: چرا همسایه لباس‌های کثیف آویزان کرده است و هر روز این جمله را تکرار می‌کرد و می‌گفت چرا لباس‌هایشان را درست تمیز نمی‌کنند یا پودر بهتری برای شستن استفاده نمی‌کنند تا یک ماه این صحبت‌ها ادامه داشت تا اینکه در روز دیگری دوباره خانم به بیرون نگاه می‌کند و می‌بیند، این دفعه لباس‌های همسایه تمیز است و می‌گوید: شاید پودر بهتری گرفتند و یا کسی آن‌ها را از این مسئله آگاه نموده است؛ اما همسرش به او گفت: من پنجره را تمیز کردم و این مدت تو از پنجره کثیف به بیرون نگاه می‌انداختی. خانم متوجه قضاوت یک ماه خودش می‌شود.

اگر دیگران را قضاوت می‌کنم، نیاز به چند پارامتر دارد، ابتدا من سطحی به موضوع نگاه کنم و اصلاً فکر نکنم و حتی سطحی‌نگر نباشم و مثبت اندیش باشم و ندانسته صحبت کنم. ما حتی نمی‌توانیم در مورد فرزندانمان هم قضاوت کنیم؛ به خاطر اینکه از آرشیو دیگران خبر نداریم، نمی‌توانیم آن‌ها را تجریه و تحیل کنیم. حالا اثرات مخرب این قضاوت چه هست؟ راهنما بنده می‌گوید: ناهنجاری و ضد ارزشی که انجام می‌دهیم، آن‌قدر تخریب در صورپنهان ما ایجاد می‌کند که شاید در صور آشکار دیده نشود؛ پس زمانی کسی را قضاوت می‌کنیم، ممکن است به او آسیب برسانیم و زندگی او را هم از هم بپاشیم و هم اینکه به خودم لطمه‌هایی وارد می‌کنم از جمله:
1- انرژی خود را هدر می‌دهم
2- از اهدافم دور می‌شوم
3- بهم‌ریختگی در من به وجود می‌آید
4- هورمون و سیستم ایکس من به هم می‌ریزد

آقای مهندس وادی‌ها را علمی و کاربردی برای ما بیان نمودند، یعنی ۱۴ وادی را هر کسی در زندگی بتواند اجرایی کند، سیری از مشکلات و مسائل را حل و به هدف آفرینش خلقت می‌رسد. آقای مهندس در وادی ۱۳ فرمودند: «به آسانی نهرهای خمر را از بین نبرید و باعث نشوید این نهرهای خمر (سروتونین، آدرنالین) و حتی هورمون خواب را به هم بریزید»؛ همچنین فرمودند: اگر می‌خواهید دچار سردرد و کبد چرب نشوید، در مورد دیگران تجسس و قضاوت نکنید، ممکن است ذهن شما با چند نفر درگیر باشد، وقتی در مورد شخصی به‌راحتی قضاوت می‌کنیم باید تفکر کنیم، اگر تفکر نکنیم تجسس و غیبت می‌کنیم.

در وادی ۱۰ می‌گوید: باید قوانین را رعایت کنیم، قوانین شامل: دروغ نگفتن، گمان و ظن بد نبردن هست. استاد امین می‌فرمایند: مگر امکان دارد، یک نفر به طرف شهر وجودی شخصی، تیری پرتاب کند و از او هیچ عکس‌العملی دریافت نکند و این قانون کائنات است که به من برگشت داده می‌شود. تا اینکه به وادی ۱۴، وادی عشق می‌رسیم، راهنمای عزیزم هر جلسه می‌گویند ما برای عشق، به این بعد لایتناهی آمدیم و باید به آن برسیم. من برای خدمت کردن و آموزش دیدن به این جهان آمده‌ام و باید برای رسیدن به آرامش، خدمت کنم و دیگران را دوست داشته باشم و به عشق برسم تا گوهر وجودی خود را پیدا کنم.

مرزبان کشیک، همسفر راحله

مرزبانان کشیک: همسفر راحله و مسافر علی
رابط خبری: همسفر عارفه رهجوی راهنما همسفر ناهید (لژیون پنجم)
عکاس خبری، ویراستاری و ارسال: همسفر آرزو رهجوی راهنما همسفر هاجر (لژیون هفتم)
همسفران نمایندگی میرداماد اصفهان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .