English Version
English

قضاوت و جهالت

قضاوت و جهالت

امروز چهاردهمین جلسه از دوره چهل و دوم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره 60؛ ویژه مسافران ؛ نمایندگی ابوریحان با استادی مسافر ابراهیم، نگهبانی مسافر ابوالفضل و دبیری مسافر محمد مهدی با دستور جلسه" قضاوت و جهالت"در روز دوشنبه11 تیر ماه 1403 راس ساعت17:00 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان ابراهیم هستم یک مسافر. خیلی خوشحالم که در این جایگاه قرار گرفتم تا آموزش بگیرم و خدمت کنم.

کاری که انسان از روی جهل انجام می دهد جهالت می گویند و قضاوت را داوری کردن می گویند. قضاوتی که از روی جهل و نا آگاهی انجام بشود قطعا به خود شخص آسیب میرساند.

تا وقتی که متوجه مشکلات خود نشویم سعی در بر طرف کردن مشکل نمی کنیم و ما همیشه در طول روز درگیر قضاوت هستیم و این از روی جهل و نا آگاهی می باشد.
از یک بعد دیگر اگر بخواهیم به مسئله قضاوت نگاه بکنیم این میباشد که قضاوت کردن از انسان انرژی میگیرد. وقتی صبح از خواب بیدار می شویم بیشتر انرژی ما را فکر و خیال می گیرد که باعث این می شود در طول روز از انرژی لازم برخوردار نباشیم و قضاوت کردن انرژی را از ما می گیرد و فقط قضاوت در مورد خودمان موردی ندارد و در مورد دیگران باعث گرفتن انرژی ما می شود.

در اول جلسه وقتی نگهبان میگوید 14 ثانیه سکوت می کنیم و از جهل و نادانی به خدا پناه می بریم، این به این منظور می باشد که قبل از قضاوت کردن سکوت کنیم.
من همیشه سعی کردم در مسیر زندگی از قضاوت کردن پرهیز بکنم و امیدوارم تو مسیر صراط مستقیم حرکت کنم. از اینکه به صحبت هام گوش دادید ممنونم.

مرزبان کشیک: مسافرفرشاد

تنظیم گزارش : مسافر حسن

عکاس: مسافر علی رضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .