English Version
English

قضاوت کردن ما بر اثر جهل ماست

قضاوت کردن ما بر اثر جهل ماست

دهمین جلسه از دوره یازدهم کارگاه‌های آموزشی، خصوصی کنگره۶۰ نمایندگی اسلامشهر با استادی مسافر حسن و نگهبانی مسافر معرفت و دبیری مسافر مهدی با دستور جلسه "قضاوت و جهالت" در روز دوشنبه ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان حسن هستم یک مسافر، خداوند را شاکر هستم که امروز قسمت شتر در این جایگاه قرار بگیرم از اعضای لژیون سردار و نگهبان جلسه که اجازه خدمت در این جایگاه برای کسب آموزش بیشتر به بنده دادند بسیار سپاسگزارم. دستور جلسه این هفته قضاوت و جهالت می‌باشد انسان زمانی که قضاوت می‌کند یعنی در حال حکم کردن است و این از روی جهل ماست که ندانسته حکم می‌کنیم، زمانی که ما قضاوت می‌کنیم یک سری از مسائل ضد ارزشی به مانند غیبت کردن، تهمت و دروغ نیز به آن اضافه می‌شود که آقای مهندس به خوبی در مورد این کار می‌گویند گویی زیر دیوار پوسیده‌ای نشسته‌ایم که روی سر خودمان خراب می‌شود.

معمولا قضاوت کردن ما بر اثر ناآگاهی و جهل ماست که بر اساس یک سری داده های غلط دیگران را قضاوت می‌کنیم و یک طرفه به قاضی می‌رویم، و اگر فردی به درستی آموزش گرفته باشد هرگز این کار را نخواهد کرد چون می‌داند که چه آسیبی هم به خود و هم به دیگران وارد می‌کند، امروز در کنگره این را خوب می‌دانیم که هیچ عمل ضد ارزشی انجام نمی‌شود مگر اینکه لباس تقوا به او بپوشانیم، به قول استاد امین ما وقتی دیگران را قضاوت می‌کنیم اگر فرسنگ‌ها هم با ما فاصله داشته باشند باز هم حس منفی ما را دریافت خواهند نمود، پس بهترین کار این است که دیگران را قضاوت نکنیم تا آنها نیز ما را قضاوت نکنند.

امروز لژیون خدمتگزار لژیون سردار می‌باشد و می‌خواهم خیلی کوتاه در این مورد نیز مشارکت نمایم، شاید وقتی تازه به کنگره می‌آییم به خوبی نمی‌دانیم که چه هزینه‌هایی در کنگره برای شخصی که می‌خواهد سفر کند می‌شود ولی زمانی که وارد بازی می‌شویم و در کنگره قرار می‌گیریم و سی‌دی‌های آقای مهندس را گوش می‌دهیم و کمی آگاه‌تر می‌شویم آنگاه کمی درک می‌کنیم که چقدر هزینه می‌شود برای اینکه یک شخص به درمان برسد. وقتی ما با حال خراب وارد کنگره می‌شویم و با حال خوش می‌رویم این دیگر قیمت ندارد امیدوارم که همه ما این را به خوبی درک نماییم از اینکه به صحبت‌های من توجه نمودید از همه شما دوستان سپاسگزارم. 

تنظیم، ویرایش و ارسال: مسافر میثم 

عکس: مسافر رضا لژیون سوم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .