English Version
English

قضاوت بدون علم و آگاهی عین جهالت است

قضاوت بدون علم و آگاهی عین جهالت است

هشتمین جلسه از دور دوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه مسافران با استادی راهنما مسافر حامد، نگهبانی مسافر داوود و دبیری موقت مسافر احمد با دستور جلسه " قضاوت و جهالت "   دوشنبه 11 تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷  آغاز به کارکرد.

سخنان استاد

دستور جلسه در مورد قضاوت و جهالت می‌باشد، در ابتدای ورود به کنگره 60 من حال خوبی نداشتم بعد از سه جلسه اول که تازه واردین را سپری کردم به علت حال خرابی که داشتم خیلی قضیه را نفهمیدم و کم‌کم با مرور زمان متوجه شدم که در کنگره در خصوص جهان‌بینی و از یک فلسفه‌ای صحبت می‌کردند که من تا آن زمان نشنیده بودم و با گرفتن آموزش‌های اولیه در کنگره حال من روز بروز بهتر می‌شد و این حال خوب عامل ماندگاری من در کنگره گردید.

کمی از سفر اول من گذشت متوجه شدم در مورد انسان و شناخت انسان صحبت می‌کنند.  در کنگره درمان اعتیاد حل‌شده است و کنگره الآن مسائل خیلی مهم‌تر از مسئله اعتیاد را آموزش می‌دهد و  کنگره در کنار درمان اعتیاد آموزش می‌دهد که انسان مفیدی باشیم و چگونه با پیرامون و اطراف خود برخورد کنیم. به عقیده من فقط شکل ظاهری انسان  دلیل بر انسان بودن نیست بلکه انسان بایستی انسانیت داشته باشد.

ملاک اصلی انسانیت عملکرد شخص است انسان بودن یک فرایند خاصی دارد در کلام‌الله مجید هم آمده که کامل‌ترین  و شریف‌ترین انسان نزد خداوند باتقواترین آن‌هاست؛ چراکه ما ذره ای از وجود خداوند هستیم و حال که خداوند از نور خود به کالبد فیزیکی ما دمیده است بایستی از صفات خوب باری‌تعالی در عملکرد وزندگی خود داشته باشیم، کسانی که این صفات خوب را داشتند مانند پیامبران و صالحین که ماندگار بوده و خواهند بود؛  چراکه این‌ها انسانی زندگی می‌کردند. انسانی بزرگ و صالحی  بنام جناب مهندس دزاکام با فراهم نمودن این مکان مقدس، باعث گردید تا ما آموزش بگیریم و خودمان را بهتر و کامل‌تر بشناسیم.

به این مطالب اشاره کردم تا برسم به قضاوت و جهالت؛ با توجه به عظمت قدرت مطلق و وسعت این جهان و کثرت جمعیت مصرف‌کننده آیا حضور من و شما حاضرین در این جلسه با اختیار ما بوده و یا برنامه‌ریزی کرده‌اند تا من اینجا باشم، این حضورها اتفاقی نیست  و تنها با خواست و اراده من نبوده بلکه یک اراده دیگری بوده که این اتفاق مهم برای من افتاده است. حال بااین‌همه مسائل من بیایم شمارا فقط با دید و چهره ظاهری قضاوت کنم، این عین بی‌انصافی و به دور انسانیت است که بخواهیم دیگران را بدون آگاهی و با جهالت قضاوت کنیم.در آخر می‌توانم بگویم من شمارا قضاوت نمی‌کنم شما هم من را قضاوت نکنید.

 

تایپ: مسافر علی لژیون اول

ویراستاری: مسافر امیر (خدمتگزار سایت)

عکس: مرزبان خبری مسافر علیرضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .