English Version
English

گروه خانواده -فرد مصرف کننده مسموم نیست که سم‌زدایی انجام بدهیم

گروه خانواده -فرد مصرف کننده مسموم نیست که سم‌زدایی انجام بدهیم

سی دی در مورد صورت مسئله‌ اعتیاد است که از زمان آدم تا کنون مجهول مانده است همه گمان می‌کردند راه اعتیاد را می‌دانند و مقاله ، کتاب ، تومارهایی در این باب ارائه کرده‌اند ولی حتی یک نفر به درمان و رهایی نرسیده‌است همیشه درمان به این شکل است که مثلاً یک مصرف کننده الکل را درمان کنیم بعد برود در یک مشروب فروشی کار کند وسوسه نشود و مصرف نکند مسئله به درستی شکافته نشده‌است و همیشه به حاشیه پرداخته‌اند.

بحث ما درمان است نه ترک اعتیاد چون ترکی که در دنیا انجام می‌شود پرهیز مدار است یعنی فرد مصرف کننده باید از دوستان مصرف کننده و مکان‌هایی که مصرف می‌کنند فرار کند. اولین قدم که باید در این زمینه برداشته شود روشن شدن صورت مسئله اعتیاد است و صور پنهان را هم برای درمان اعتیاد در نظر بگیریم و تمام جزئیات را خوب بررسی کنیم تا بتوانیم مجهولات را کشف کنیم. در کنگره60 اولین چیزی که مشخص شد همین بود که اصلا صورت مسئله اعتیاد چه هست و ما دنبال چه چیزی می‌گردیم و تعریف درست را ارائه کردیم.

 سازمان بهداشت جهانی اعتیاد را مسمومیت مزمن تعریف کرده و اعتیاد را وابستگی دارویی می‌داند.چون قدیم با تریاک خودکشی می‌کردند این تفکر به وجود آمد که تریاک سم است و اعتیاد را مسمومیت مزمن نامیدند.

 ولی امروزه می‌بینیم افراد با انواع قرص‌ها خودکشی می‌کنند هر چیزی که بیش از حد مصرف شود می‌تواند باعث مرگ فرد شود. باید بدانیم مسمومیت فرد عادی با مصرف مواد یک مصرف کننده متفاوت است. 

اگر بخواهیم یک مصرف کننده را مسموم فرض کنیم اولین قدم این است که باید تریاک را سم تلقی کنیم این در صورتی است که مواد مخدر سم نبوده و هیچ مصرف کننده‌ای مسموم نیست ؛ پس تعریف درستی ارائه نشده‌است.

سم زدایی مشکلات زیادی برای افراد به‌ وجود می‌آورد و اصطلاح وابستگی دارویی مشکلی را حل نکرده و با این تعریف ها ما هنوز نمی‌دانیم اعتیاد چیست؟ باید اعتیاد را خوب بررسی کرد، برای این کار باید یک شاخص اندازه گیری در نظر داشته باشیم که ما تریاک را انتخاب کردیم چون اندازه اش از دیگر مواد بیشتر است. فرد عادی را با فرد مصرف کننده باید خوب مقایسه کرد هر دو آنالیز شوند و با دقت نگاه کنیم باید ببینیم فردی که مصرف می‌کند با زمانی که مصرف نمی‌کند چگونه است شاید بتوانیم به تعریف درست برسیم برای اعتیاد تعاریف زیادی گفته و نوشته شده است اما آن نقطه نظر که برای هر چیزی دلیل داشته باشیم را نداریم.

دیوار فرد مصرف کننده خیلی کوتاه است همه از روی آن می‌پرند جز خودش ممکن است اوایل از مصرف مواد احساس لذت کند اما بعد از مدتی فقط مصرف می‌کند تا بتواند مثل یک شخص عادی زندگی کند و دیگران حال او را درک نمی‌کنند .

در قدیم تریاک از شفا بخش ترین دارو هایی بود که برای انسان ها خدمات ارزشمندی ارائه کرده است آلکالوئیدهای های تریاک در جهان پزشکی امروز از موثرترین دارو ها به شمار می‌آید اگر تریاک و مشتقات آن را از جهان پزشکی حذف کنیم یک‌ شوک به آن وارد کرده ایم هنوز یکی از پر فروش‌ترین داروهای جهان کدئین است ولی متاسفانه انسان در اثر سوء استفاده از این ماده دارویی آن را به خطرناک ترین و مخرب ترین ماده تبدیل کرده است . مثل مورفین که اگر برای مصرف پزشکی باشد دارو است و اگر مصرف غیر پزشکی باشد مواد مخدر حساب می‌شود و داشتنش جرم است.

 چیزی که انسان ها در گذشته نمی‌دانستند و الان هم نمی‌دانند این است که چگونه از آن استفاده کنند و چگونه قطع مصرف کنند امروزه بزرگترین مشکل در جهان روانپزشکی همین مسئله است که نمی‌دانند چطور مصرف قرص ها را کم و قطع نمایند. 

متد dst یعنی همین در واقع یک دارویی را که می‌دهیم می‌توانیم آن را کم کم پس بگیریم و افراد در کنگره 60 با این روش به درمان واقعی و قطعی رسیده اند.

خلاصه سی دی «نامه۱»

نویسنده: همسفر زهره رهجوی همسفر عادله (لژیون دوم)

ویراستاری و ارسال: همسفر گیتی رهجوی راهنما همسفر عادله، خدمتگزار سایت

همسفران نمایندگی قوچان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .