English Version
English

انسان باید اعمال خود را قضاوت کند

انسان باید اعمال خود را قضاوت کند

اولین جلسه از دوره دوازدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره۶۰ ویژه همسفران نمایندگی کاشمر با نگهبانی همسفر زهره، دبیری همسفر زینب و استادی همسفر اعظم با دستور جلسه *«قضاوت و جهالت»* در روز دوشنبه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۳ راس ساعت ..:۱۶ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

آقای مهندس در اول تمام دستور جلسات و سی‌دی‌ها می‌گوید: خواهش می‌کنم برای رهایی خودمان از دست نیرومند‌‌ترین دشمن خودمان که جهل و نا آگاهی خودمان است چهارده ثانیه سکوت کنیم و به خداوند بزرگ پناه ببریم. این‌جا متوجه می‌شویم که هیچ فردی دشمن ما نیست، بزرگ‌ترین دشمن ما جهل و نا آگاهی خودمان است. هنگام قضاوت کردن شخصی را که دوست داشته باشیم در مورد او قضاوت خوب می‌کنیم و شخصی را که دوست نداشته باشیم در مورد او قضاوت بد می‌کنیم مثال فردی را دوست داریم، زمانی‌که مریض می‌شود می‌گوییم امتحان الهی است و فردی را که دوست نداشته باشیم اگر مریض شود می‌گوییم عذاب الهی است. اگر من در مورد شخصی قضاوت نادرست داشته باشم، دنیا تمام تلاش خود را می‌کند و مرا در شرایطی قرار می‌دهد تا به من ثابت کند که در تاریکی تمام افراد شبیه یکدیگر هستند. من در کنگره۶۰ آموزش گرفته‌ام که هیچ وقت بدون درک شرایط، دیگران را قضاوت نکنم و یا به عبارتی تا با کفش دیگران راه نرفته‌ام او را قضاوت نکنم و دوربین را فقط روی خودم نگه دارم و عیب‌های خودم را رفع کنم.

ما باید بدانیم که قاضی نیستم و قضاوت عادلانه فقط کار خداوند است. استاد امین گفت: هرگاه من از صفت یا ویژگی بد شخصی ناراحت شدم و یا از آن بدم آمد، با اطمینان کامل می‌گویم که آن ویژگی بد درون خود من وجود دارد، حال چه در صورآشکار و چه در صورپنهان. ما در کنگره۶۰ یاد می‌گیریم چگونه به آرامش برسیم و چگونه عیب‌های خود را ببینیم. اگر من بتوانم فرآیند قضاوت کردن را متوقف کنم، شرایط برای من فراهم می‌شود تا بتوانم آن صفات ناخالص پنهان وجود خود را ببینم. بزرگ‌ترین مشکل انسان در تزکیه و پالایش، ندیدن صفات بد خود می‌باشد زیرا تا من صفت ناخوشایند را در وجود خود نبینم، هیچ وقت دست به پالایش نمی‌زنم. تمام تلاش نفس اماره این است که من صفات بد خود را نبینم زیرا اگر بتوانم آن صفات را ببینم یعنی پنجاه درصد پالایش خود را شروع کرده‌ام.

در سی‌دی قضاوت و جهالت آقای مهندس می‌گوید: خداوند یک شعبده بازی قشنگ دارد، زمانی‌که پا در کویر بگذاریم از گلستان و بهشت سر در می‌آوریم و اگر پا در گلستان بگذاریم سر از کویر و جهنم در می‌آوریم و اگر موفق شویم به آرامش می‌رسیم، من قضاوت کردن را به این کویر تشبیه کرده‌ام. خداوند به انسان قدرت اختیار و قدرت قضاوت را داده است، پس ما باید یاد بگیریم در مورد اعمال خودمان قضاوت کنیم. اگر ما در امور دیگران دخالت کنیم یعنی در جهل و نادانی قرار داریم، ما باید افکار و اندیشه خود را مثبت کنیم.

و در ادامه جلسه ماهانه راهنمایان و راهنمایان تازه‌واردین در «نمایندگی کاشمر» برگزار گردید.

تایپ: همسفر نجمه رهجوی راهنما همسفر رقیه ( لژیون سوم)
عکاس: همسفر مریم، مرزبان خبری
ویراستار و ارسال: همسفر گلناز رهجوی راهنما همسفر آمنه ( لژیون دوم )
همسفران نمایندگی کاشمر

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .