English Version
English

به مجموعه ناقل‌های عصبی، سیستم ایکس گفته می‌شود

به مجموعه ناقل‌های عصبی، سیستم ایکس گفته می‌شود

به نام قدرت مطلق الله

در آغاز آقای مهندس دژاکام در مورد اعتیاد و مسائل فیزیولوژیکی در خصوص درمان اعتیاد سخن گفتند. آقای مهندس دژاکام فرمودند جسم انسان دارای سی‌وپنج هزار میلیارد سلول می‌باشد که گفته می‌شود تا شصت برابر تعداد سلول‌ها، در بدن ما باکتری وجود دارد و این موضوع نشان‌دهنده عظمت جسم انسان می‌باشد. گاهی مواقع انسان به دلیل ندانستن دست به جنایاتی می‌زند که جبران‌پذیر نیست برای مثال در گذشته برای بیماری تالاسمی یا کم‌خونی به بیماران، ویروس‌های مختلفی را تزریق می‌کردند برای درمان این بیماری اما بعد از مدتی متوجه شدند که این کار موجب مرگ بیماران و حتی پزشکان می‌شود.

در مورد مقوله اعتیاد هم به همین صورت است ما با آزمایش‌هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که بدترین نوع حل کردن موضوع اعتیاد استفاده از روش‌های فوق‌سریع همانند URD می‌باشد و این نوع رفتار با روش DST اصلاً قابل‌مقایسه نیست. در روش‌هایی که با قطع مواد مخدر به صورت ناگهانی همراه است سلول‌های ما که مرکزی دارند به نام میتوکندری قدرتش را از دست می‌دهد و باعث تخریب بسیار زیادی بر جسم انسان می‌شود چراکه مواد مخدر به آرامی جایگزین سیستم‌های ما در بدن شده‌اند.

برای فرد معتاد خواه به مواد مخدر خواه به مواد محرک و یا حتی الکل باید داروی مناسب آن تأمین گردد. اگر بخواهیم فرد معتاد را بدون داروی مناسب و در زمان و مقدار مناسب درمان کنیم قطعاً موفق نخواهیم شد و کار ما مانند این است که بخواهیم یک ساختمان مخروبه را بدون مصالح بازسازی کنیم. در روش‌هایی که با قطع مواد مخدر به صورت ناگهانی همراه است سلول‌های ما که مرکزی دارند به نام میتوکندری قدرتش را از دست می‌دهد و باعث تخریب بسیار زیادی بر جسم انسان می‌شود چراکه مواد مخدر به آرامی جایگزین سیستم‌های ما در بدن شده‌اند.

برای فرد معتاد خواه به مواد مخدر خواه به مواد محرک و یا حتی الکل باید داروی مناسب آن تأمین گردد. اگر بخواهیم فرد معتاد را بدون داروی مناسب و در زمان و مقدار مناسب درمان کنیم قطعاً موفق نخواهیم شد و کار ما مانند این است که بخواهیم یک ساختمان مخروبه را بدون مصالح بازسازی کنیم. زمانی که می‌گویند یک فرد معتاد بیمار است باید پرسیده شود که این بیماری از کجا نشأت می‌گیرد تا بر اساس آن بتوانیم او را درمان کنیم.

منبعد از ۲۶ سال تحقیقات و تجربیات میدانی به این نتیجه رسیدم که باید یک تئوری یا فرضیه‌ای در این زمینه مطرح گردد و من این فرضیه را مطرح نموده و نام آن را تئوری سیستم ایکس گذاشتم؛ که این فرضیه در سال هزار و سیصد و نود سه در فصلنامه شماره پنجم طب اعتیاد به چاپ رسید. جالب است که بدانیم این فرضیه در ابتدا برای اعتیاد مطرح گردید اما با گذشت زمان و تحقیقات به این نتیجه دست یافتیم که این فرضیه در مورد بیماری‌های بسیاری نیز مطرح می‌شود و حتی تا به امروز مقالاتی هم در این زمینه منتشر شده است.

فرضیه سیستم ایکس بیان‌کننده تمامی سیستم‌های ناقل‌های عصبی، غدد درون‌ریز و برون‌ریز، هورمون‌ها و مدیا تورها می‌باشد و چیزهایی که خللی در حالت طبیعی این سیستم به وجود می‌آورد را آنتی ایکس یا ضد سیستم ایکس نام گزاری کرده‌ایم که در خصوص آنتی ایکس‌ها می‌توان به مواد مخدر، مواد محرک، الکل، داروهای روان‌گردان، داروهای توهم‌زا، مجموعه داروهای اعصاب و روان که به نحو صحیح مورد استفاده قرار نگیرد اشاره نمود که باعث تخریب در سیستم ایکس می‌شوند.

البته افکار منفی، استرس، ترس و سایر مسائل روحی و روانی منفی نیز قادر به تخریب سیستم ایکس می‌باشند. از آنجایی که مواد مخدر و یا الکل می‌توانند از سد خونی مغز گذر نمایند در نتیجه می‌توانند به سیستم ایکس آسیب بزنند و در صورت استفاده مکرر افراد از آنتی ایکس به نحوی عملیات جایگزینی انجام می‌گردد و آنتی ایکس‌ها جایگزین مواد طبیعی در بدن می‌شوند.

در این شرایط تعادل مواد بیوشیمی سیستم ایکس از تنظیم خارج گردیده و مواد موردنیاز سنتز نمی‌شوند و ناقل‌های عصبی از بین رفته و شخص کاملاً نیازمند به آنتی ایکس‌ها می‌شود؛ بنابراین از تعادل خارج شدن سیستم ایکس پایه اصلی به وجود آمدن اعتیاد در فیزیولوژی می‌باشد و همین‌طور به هم ریختن سیستم ایکس پایه و اساس اکثر بیماری‌های مزمن جنسی، جسمی و روانی که تاکنون غیرقابل درمان شناخته شده‌اند می‌باشند. این فرضیه‌ای است که با کمک سایر محققین دیگر مورد آزمایش قرار خواهد گرفت؛ و در آخر فرمودند خوشبختانه سیستم ایکس قابل ترمیم و بازسازی می‌باشد.

به‌قلم: مسافر آرین لژیون سوم
ارسال مطلب: مسافر محمد لژیون دوم
گروه خدمتگزاران سایت نمایندگی گیلان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .