English Version
English

گروه خامواده_ نظر به اعمال خویش

گروه خامواده_ نظر به اعمال خویش

 

استاد: ما همه خوب هستیم و یاد گذشته را می‌نماییم و بابت هیچ یک از وقایع گذشته تاسف و تعصبی نداریم، زیرا هر موضوع به جای خود هم فرمان است و هم تقدیر و از هیچ کدام نباید رو برتابیم. 

در زندگی نباید نسبت به اتفاقات گذشته تاسف بخوریم و ناراحت باشیم، زیرا هم تقدیر و هم فرمان در زندگی ما تاثیرگذار است. اگر اشتباهی کردیم باید از آن اشتباه درس بگیریم، اما نباید مدام خود را سرزنش کنیم و به خاطر آن اشتباه ناراحت باشیم. اگر چیزی را یا کسی را از دست دادیم باید مدام ناراحت و غمگین باشیم حتی با اینکه سال‌ها از آن موضوع گذشته است، ممکن است ما همچنان به یاد آن باشیم. بنابراین نسبت به اتفاقات گذشته نباید خود را سرزنش کنیم و ناراحت باشیم زیرا تقدیر هم در سرنوشت ما تاثیرگذار است. تقدیر یعنی نامه پیشین؛ تقدیر یعنی اگر من گندم بکارم، گندم برداشت می‌کنم و اگر جو بکارم جو برداشت می‌کنم. هر کاری که دیروز انجام داده‌ام امروز نتیجه‌اش را می‌بینم و هر کاری که امروز انجام می‌دهم، فردا نتیجه‌اش را می‌بینم. بنابراین گاهی اوقات اگر ما خواسته‌ای را می‌خواهیم ولی به آن نمی‌رسیم و یا در شرایط خاصی قرار می‌گیریم و یا زندگی‌مان در موقعیت خاصی قرار دارد، ممکن است یا تقدیر باشد و یا فرمان که البته ما با این مسائل کاری نداریم و باید در راه مستقیم قرار بگیریم و تلاش و کوشش و خواسته‌های معقول داشته باشیم و در جهت رسیدن به خواسته‌های معقول تلاش کنیم. 

استاد: شما در بعد زمان با کوششی سخت از هیچ موضوعی نباید خوف داشته باشید و یا دور شوید، زیرا تقدیر و فرمان الهی است، با مسئله نیک و بد آن سخنی نداریم زیرا به نظر و فکر ما ممکن است بد بودنش پرده از رازهای نهان باز نماید، همینطور جهت دیگر مسائل. 

اگر اتفاق ناگواری برای ما رخ می‌دهد نباید بترسیم و خوف داشته باشیم، زیرا ممکن است همین اتفاق بد پرده از رازهای نهانمان بردارد و این اتفاق بد مانند خاکستر و خاک‌هایی باشد که در زیر آن گنجی نهان است و به مرور زمان این خاک‌ها و خاکسترها کنار می‌روند و گنج آشکار می‌شود. برای مثال آقای مهندس در دام اعتیاد افتادند و شرایط بسیار سختی برایشان پیش آمد، از نظر مالی و شغلی به مشکلات بسیاری خوردند، از نظر سلامتی مشکلات زیادی برایشان پیش آمد آبرو و اعتبارشان به خطر افتاد، زندگی خانوادگی‌شان مشوش شد و روزگار سختی را می‌گذراندند اما پس از اینکه درمان شدند و راه حل درمان اعتیاد را یافتند متوجه شدند آن مشکلات سهمگین و سخت رازی نهان در درون خود داشت و آن راز کشف روش اعتیاد و نجات هزاران و میلیون‌ها نفر از انسان‌های بر خاک نشسته و از یاد رفته بود، راز نهان آن مشکلات، منسجم کردن خانواده‌ها و برگرداندن انسان‌ها به خانواده‌هایشان بود؛ راز نهان آن مشکلات درمان بیماری‌ها، درمان اضافه وزن، درمان اعتیاد درمان سیگار، درمان جهان‌بینی، درمان استرس و اضطراب‌هایی بود که از هر طرف به انسان‌ها هجوم می‌آورد و رسیدن به آرامش و صلح بود.

استاد: می‌بایست به اعمال خویش نظری برافکنیم.آنچه بر ما می‌گذرد با تصفیه ما را به یاد مسائلی از یاد رفته بیاورد، خواه از خود باشد و یا عمل مربوط به خویشان باشد البته به این مسائل ما قبلاً اشاره کرده‌ایم.

ما در زندگی باید به اعمال و کارهای خود نگاه کنیم و دقت کنیم و اعمال ناشایست خود را ببینیم. گاهی در زندگی به طور کل نگاهمان بر روی اعمال و رفتار دیگران است و نسبت به اعمال ناشایست خودمان غافل هستیم و عیب را فقط در دیگران می‌بینیم. ممکن است به علت رفتارهای ناشایست خودمان دیگران به ما توجه نکنند و یا ممکن است به علت کارهای اشتباه خویشاوندانمان با ما بدرفتاری کنند. 

نگهبان: واقعا مطالبی که می‌فرمایید عین قانون است یا قانون ژرفی را آشکار می‌گرداند، چگونه می‌توان این مطالب را انتقال داد؟

استاد: در خصوص بعضی از مسائل به صراحت بیان ننمایید، زیرا مانند میوه نرسیده می‌ماند که قابل خوردن نیست، در این راه تاسف نداشته باشید. در ضمن در خصوص خود با قطب‌های منفی هیچگونه تفکری ننمایید و برای حصول به هدف می‌بایستی در راه مستقیم پیش بروید.

اگر حقیقت یا مطلبی را می‌دانیم نباید به طور آشکار و با صراحت آن حقیقت را بیان کنیم، زیرا ممکن است ذهن دیگران را مشوش و مشغول کنیم؛ این درست نیست که هر حرفی را بر زبان بیاوریم و بگوییم این عین حقیقت است یا هر حقیقتی را که می‌دانیم آن را بیان کنیم زیرا بعضی از حقایق برای بعضی از انسان‌ها مانند میوه کال و نرسیده است که قابل خوردن نیست؛ زیرا آن شخص ممکن است ظرفیت آن حقیقت را نداشته باشد و چون ظرفیتش را ندارد ذهنش مشوش شود و آرامشش به هم بخورد بنابراین بیان آن حقیقت به او کمکی نخواهد کرد. در زندگی نباید به مسائل منفی فکر کنیم، زیرا اگر بر روی مسائل منفی تمرکز کنیم آن مسئله بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود. برای مثال اگر بر روی ناامیدی خود فکر کنیم، بیشتر و بیشتر ناامید می‌شویم. ناامیدی و غم مانند باتلاق هستند، هر چقدر که در آن‌ها بیشتر دست و پا بزنیم، بیشتر فرو می‌رویم. اگر بر روی مسئله‌ای که خیلی غمگینمان می‌کند تمرکز کنیم بیشتر و بیشتر غمگین و ناامید می‌شویم؛ اگر مدام فکر کنیم که از چه چیزی می‌ترسیم بیش از پیش ترسمان زیاد می‌شود و کمکی به ما نخواهد کرد؛ همچنین با انسان‌های منفی‌نگر نباید گفت و گو کنیم،زیرا آن‌ها با انرژی منفی که دارند بر روی ما تاثیر می‌گذارند و ما را از هدف دور می‌کنند. برای رسیدن به هدف تنها یک راه وجود دارد و آن راه مستقیم است؛ بنابراین باید در صراط مستقیم راه برویم و به مسائل مثبت فکر کنیم. راه مستقیم همان راهی است که خداوند از طریق پیامبران و کتاب آسمانی خود به ما نشان داده است. ممکن است بعضی از ما کتاب آسمانی را قبول نداشته باشیم، اما مطالبی در آن وجود دارد که که خرد جهانی آن را تایید می‌کند و همچنین آنقدر این مطالب شگفت‌انگیز و عظیم است که انسان متحیر می‌ماند که ۱۴۰۰ سال پیش مطالبی در کتاب آسمانی گفته شده است که امروزه علم به آن می‌رسد و در آینده هر چقدر عقل و شعور و علم انسان گسترش پیدا کند، مطالب جدیدی از آن استخراج می‌شود و بشر از این مطالب متحیر می‌ماند و متوجه می‌شود که به یک انسان عادی القا و الهام شده است؛ مانند سوره حدید که حدید به معنای آهن است و در آن خداوند می‌فرماید: ما آهن را بر شما فرود آوردیم؛ امروزه علم به این نتیجه رسیده است که کره زمین توانایی به وجود آوردن آهن را ندارد، این آهن از کجا آمده است؟ آهن باید توسط ستاره عظیمی که ۵۰۰ میلیون درجه حرارت دارد ساخته شده باشد و به زمین آمده باشد؛ بنابراین مطالب علمی در قرآن وجود دارد که انسان را متحیر می‌کند.

ویرایش: راهنما همسفر پریسا (لژیون یکم)

نویسنده، تایپ و ارسال: همسفر سعیده، راهنما همسفر الهام (لژیون دوم)

همسران نمایندگی دلیجان 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .