English Version
English

چیزی که درون و وجود ماست در دیگران می‌بینیم

چیزی که درون و وجود ماست در دیگران می‌بینیم

هشتمین جلسه از دوره سوم کارگاه‌های آموزشی‌ خصوصی کنگره ۶۰  لژیون الیگودرز با دستور جلسه《قضاوت و جهالت》به استادی مسافر محمد و نگهبانی مسافر محمدرضا و دبیری مسافر کمال در روز یکشنبه ۱۰ تیرماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

خدا را شکر می‌کنم که امروز اجازه به من داده شد که در این جایگاه قرار بگیرم و به خودم خدمت کنم، تشکر می‌کنم از راهنمای لژیون اول آقای وحید همچنین نگهبان و دبیر جلسه که اجازه خدمت را به من دادند.

دستور جلسه این هفته قضاوت و جهالت است آقای مهندس می‌فرمایند؛ این دو کلمه روبروی هم قرار دارند یعنی کسی که قضاوت می‌کند در جهل و نادانی است در جلسه کارگاهی نگهبان می‌خواند خداوندا ما را از دست بزرگترین دشمن خودمان که جهل و نادانی است ۱۴ ثانیه سکوت می‌کنیم که این جهل و ناآگاهی در درون ما است یعنی بزرگترین دشمن ما همین جهل و نادانی ما است اگر بخواهیم از سد خیلی از چیزها عبور کنیم باید از جهل خودمان عبور کنیم و یا اگر بخواهیم آموزش بگیریم باید از منیت عبور کنیم، اگر می‌خواهیم به جایی برسیم و حرکت رو به جلو داشته باشیم  باید از ترس خود عبور کنیم (ترس، ناامیدی و منیت) مثلث جهالت را تشکیل می‌دهد.

من مسافر بیرون از کنگره در مورد جهالت برداشت دیگری داشتم و در جمع دوستان بدون اینکه اطلاعاتی از کسی داشته باشم می‌گفتم، چرا آن شخص از موضوع خاصی خوشش نمی‌آید و همیشه می‌خواستم متقاعدش کنم و در نهایت به ناراحتی ختم می‌شد در صورتی که با توجه به شرایط آن شخص و تفکر و اندیشه آن این تصمیم را گرفته بود.

وقتی وارد کنگره شدم یاد گرفتم که بزرگترین دشمن ما جهل و ناآگاهی خودمان است و یاد گرفتم که کسی را قضاوت نکنم مثلاً، کسی لاغر است یا چاق، که ممکن است ژنتیکی باشد و یا هر دلیل دیگری، هیچ گونه ارتباطی به من ندارد که بخواهم قضاوت کنم.
و یا مثلاً شخصی در جلسه کارگاهی چرت می‌زند من نمی‌توانم یک طرفه به قاضی بروم، راهنمای آن شخص بر همه چیز واقف است و کنترل می‌کند شاید شخص شب گذشته سر کار بوده و یا هر دلیل دیگری و این دخالت و قضاوت در امور راهنماست.

در رابطه با گوش به‌فرمان راهنما بودن اگر راهنما به من محمد گفت؛ از لژیون برو بیرون نباید زود به هم بریزم زیرا ضعفی در من می‌بیند شاید خودم بر آن آگاه نیستم و مصلحت دیده که این فرمان را داده، نباید سرپیچی کنم چون راهنما با عشق و محبت من را از تاریکی به روشنایی هدایت می‌کند.

استاد امین در رابطه با نواقص و قضاوتهای که در دیگران می‌بینیم می‌فرمایند؛ چیزی که در درون و وجود ما است در دیگران می‌بینم و دقیقا آن نقطه ضعف در وجود من است و یا اتفاق افتاده است که باید با تزکیه و پالایش درون خودم را اصلاح کنم آن وقت نگاه و قضاوت من هم نسبت به دیگران عوض خواهد شد.
امیدوارم در کنگره حضور داشته باشیم و گوش به فرمان راهنمای خود باشیم و با تزکیه و پالایش ضعف‌های درونی خود، نوع نگاه و قضاوتم را تغییر بدهیم.
از این‌که به صحبت‌های من توجه کردید سپاسگزارم.

تایپ: مسافر سجاد
ویرایش: مسافر نعمت
عکس: مسافر مصطفی
تنظیم و ارائه: مسافر احمد

مسافران لژیون الیگودرز

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .