English Version
English

قاضی بودن در وجود انسان است

قاضی بودن در وجود انسان است

پنجمین جلسه از دوره هفتم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی شهباز با استادی همسفر فاطمه، نگهبانی همسفر ملیحه و دبیری همسفر مریم با دستور جلسه «قضاوت و جهالت» روز یکشنبه مورخ ۱۰ تیرماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۷ آغاز بکار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

قبل از اینکه در کنگره حضور داشته باشم اصلاً راجع به قضاوت هیچ آگاهی نداشتم به راحتی اطرافیانم را قضاوت می‌کردم، وقتی وارد کنگره شدم آقای مهندس هر هفته یک دستور جلسه گذاشتند که ای دستور جلسات اصلاً ربطی به اعتیاد مسافرها ندارد و دستور جلسات هر کدام یک تفکر عظیمی پشت آن است.

این دستور جلسات برای آگاهی و دانش ما است که بتوانیم به صلح و آرامش در زندگی برسیم وقتی که خداوند انسان را خلق کرد تمام ساکنین را جمع کرد و گفت من انسان را خلق کردم و یک قدرتی به آن دادم که به هیچ موجودی نداده‌ام و آن هم قدرت اختیار بود و آن موقع انسان را در سر دوراهی قرار داد، یک راه تقوا و یک راه فجور که با قدرت اختیارش می‌تواند راهش را انتخاب کند. انسان وقتی که به دنیا می‌آید قاضی به دنیا می‌آید این در وجود انسان است و قضاوت هم در انسان صادق است و قضاوت و جهل و نادانی در وجود انسان است، استاد امین می‌فرمایند: که ما وقتی داریم قضاوت می‌کنیم بین دو تا فرد قضاوت می‌کنیم و یا همسر خودمان را مورد قضاوت قرار می‌دهیم یا در کنگره دو تا راهنما را قضاوت می‌کنیم که این راهنما از آن راهنما بهتر است چون در تفکرات ما و یا در ذهن‌مان قضاوت کردن انجام می‌گیرد و اینجا قدرت تشخیص ما افزایش پیدا می‌کند و ما بیشتر به قضاوت می‌پردازیم و بیشتر به طرف تاریکی‌ها می‌رویم. ما در جزوه جهان‌بینی مثلثی داریم به نام مثلث جهالت، که یک ضلع آن ترس، ضلع دیگر آن منیت و ناامیدی است. این ریشه اصلی‌اش از قضاوت کردن است و نداشتن اطلاعات و آگاهی، حالا یک سفر اولی وقتی در کنگره حضور پیدا می‌کند چرا راهنما به او می‌گوید هیچ قضاوتی نکن و شنونده باش؟ به دلیل اینکه وقتی فرد می‌آید در کنگره باید بذر نیکو بکارد تا حاصل نیکویی برداشت کند و اگر در ساعت مشخص در جلسه حضور نداشته باشد و به قوانین کنگره عمل نکند و شروع کند در حاشیه ایراد گرفتن این باعث می‌شود که بذر خوبی نداشته باشد. ما اگر می‌خواهیم به حال خوب برسیم بایستی مواظب قضاوت کردن در کنگره باشیم و موضوع جهالت با قضاوت متفاوت است. هنگام قضاوت بایستی کسی باشد که در موردش قضاوت کنی ولی جهالت از نادانی و ناآگاهی خودمان است، در جهالت، منیت و ناامیدی و خودخواهی در فرد ایجاد می‌شود و انسان را به نابودی می‌کشاند. آموزش‌هایی که ما در کنگره می‌گیریم باعث شده اطلاعات و آگاهی ما روز به روز افزایش یابد. ممنون که به صحبت‌های من توجه کردید.

تهیه گزارش: رابط خبری لژیون سردار، همسفر سمیه 

تهیه عکس: مرزبان خبری، همسفر عصمت

ویراستار و ارسال‌کننده مطلب: همسفر صبا رهجوی راهنما همسفر سمیرا لژیون(یکم)

همسفران نمایندگی شهباز

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .