English Version
English

گروه خانواده_ قضاوت نا به جا نشانه بی تعادلی است.

گروه خانواده_ قضاوت نا به جا نشانه بی تعادلی است.

پنجمین جلسه از دوره اول سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی ارومیه به نگهبانی موقت همسفر اثمر، دبیری موقت همسفر معصومه و استادی همسفر هانیه با دستور جلسه «قضاوت و جهالت» روز یکشنبه دهم تیر ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

دستور جلسه امروز قضاوت و جهالت است قضاوت به معنی حکم کردن و جهالت به معنی عدم آگاهی و ندانستن، ما باید قضاوت از روی جهالت انجام ندهیم قضاوت در فطرت همه انسان‌ها برنامه‌ریزی شده و امر قضاوت برای همه انسان‌هاست. مشکل ما از آنجایی شروع می‌شود که چیزی که به ما مربوط نیست وارد قضاوت و در امور شخصی دیگران تجسس می‌کنیم، همچنین قضاوت کردن از روی حس و گمان کار درستی نیست. مثلث جهالت عبارت است از ترس،منیت و ناامیدی که قضاوت هر سه این احساسات را به وجود می‌آورد، داشتن هر یک از این حس‌ها باعث می‌شود که انسان خود را قاضی ببیند. 

زمانی که خداوند انسان را خلق کرد همه آنها را دور هم جمع کرد و گفت: من انسان را خلق نمودم و به او قدرت اختیار دادم که هیچ موجود دیگری این اختیار را ندارد. این یعنی انسان اختیار دارد که راه تقوا و ارزش‌ها را در پیش بگیرد یا راه بدی‌ها و ضد ارزش‌ها. همچنین جهالت که می‌گوییم به معنی حماقت نیست به معنی عدم شناخت حقیقت است و پشیمانی بعد از قضاوت فایده‌ای ندارد، قضاوت نابجا نشانه بی‌تعادلی است، در کنگره به ما آموزش داده می‌شود که دوربین قضاوت را از روی دیگران برداریم برای مثال وقتی کسی وارد کنگره می‌شود در مورد آن شخص تجسس نکنیم همانطور که خود ما هم زمانی با حال بد وارد کنگره شدیم همگی دوستان ما را حمایت کردند ما هم باید بقیه تازه واردین با روی خوش پذیرا باشیم و قضاوتشان نکنیم. امیدوارم روزی برسد که همه ما قبل از قضاوت کردن به آگاهی و دانایی رسیده باشیم و کسی را مورد سرزنش و قضاوت قرار ندهیم. چون ما با آموزش جهان‌بینی به جسم و روان خود کمک می‌کنیم که از ضد ارزش‌ها دوری کنیم و در صراط مستقیم حرکت کنیم. خدا را شکر می‌کنم که نسبت به قبل تغییر کرده‌ام و سعی می‌کنم کسی را قضاوت نکنم و مثبت‌نگر باشم، ذهنم را بی‌جهت درگیر چیزی نمی‌کنم و سعی می‌کنم با افزایش دانایی خودم از قضاوت کردن دیگران دوری کنم و سطح انرژی خودم را بالا ببرم تا زیبایی زندگی را بیشتر حس کنم و به آرامش برسم. 

عکاس: همسفر مهدیه (راهنمای لژیون دوم)

تهیه و ارسال گزارش: همسفر هانیه (خدمتگذار سایت)

همسفران نمایندگی ارومیه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .