English Version
English

اعمال و رفتار ما تقدیر را برایمان رقم می‌زند

اعمال و رفتار ما تقدیر را برایمان رقم می‌زند

فرمان الهی این نیست که خداوند در جایگاهی نشسته باشد و مدام فرمان می‌دهد که چه کاری انجام بدهیم و یا چه کاری انجام ندهیم خداوند اینگونه نیست که با انسان دشمنی داشته باشد و یا مخلوقین را به دلایل مختلف محاکمه کند. کره زمین و انسان‌ها در برابر خلق کل هستی گسترده‌ای که خداوند خلق کرده بسیار کوچک است بنابراین نمی‌توانیم در مورد خداوند اظهارنظر کنیم که خداوند وجود دارد یا وجود ندارد.
کسی که ما‌ را مجازات می‌کند عملکرد و کردار بد و خوب خود ما است؛ چون سیستم خلقت طوری طراحی شده است که اعمال خود ما مجازاتگر ما هستند نه چیز دیگری.
پیامبران دستورات و فرمان‌های خداوند را فقط برای بهبود زندگی و بهترشدن زندگی ما آورده‌اند.
خداوند در سوره حدید که به معنی آهن هست می‌فرمایند؛ آهن را بر شما نازل کردیم و فرود آوردیم و در آن آسیب‌هایی سخت و سودهایی بر مردم نهادیم.
در این سوره مشخص کرده است که آهن را نازل کرده‌ و فرستاده‌ایم تا متوجه بشویم که کره زمین توانایی ساخت آهن را ندارد؛چون برای ساخت آهن حرارت خیلی زیادی لازم است که کره زمین این ظرفیت را ندارد.
بنابراین؛ آهن در ستارگانی تشکیل شده است که حرارت بالایی داشته باشند و بعد از انفجار در فضا پخش شده‌اند و توسط شهاب سنگ‌ها به کره زمین آمده‌اند و از جای دیگری بر زمین نازل شده‌اند.
هر مشکلی که در زندگی ما وجود دارد باید به درون خودمان، رفتار و کرداری که با دیگران داشته‌ایم و یا داریم بیاندیشیم.
اگر کسی با ما بد رفتاری می‌کند قطعا یا ما رفتار نامناسبی با او داشته‌ایم یا خویشاوندان ما رفتار بدی با آن فرد داشته‌اند و هیچ چیزی در هستی بدون نیست؛ پس این تقدیر ما است که با ما  این گونه رفتار شود.
تقدیر؛ آن رفتاری است که ما در گذشته انجام داده‌ایم؛ مثلا اگر پولی قرض کرده باشیم الان زمان پرداخت آن می‌رسد، یا اگر سرقتی انجام داده باشیم امروز برملا می‌شود این‌گونه تقدیر برای ما رقم می‌خورد در واقع همان کارما یا بازگشت عمل ما به سمت خودمان می‌شود تقدیر.
ما در زندگی باید روی نقاط مثبت و اتفاقات مثبت متمرکز بشویم؛ چون هر چه قدر بیشتر روی منفی‌ها متمرکز بشویم و مدام برگردیم به خاطرات تلخ گذشته باعث به وجود آمدن اتفاقات منفی می‌شویم؛ پس در همه مسایل باید امیدوار باشیم؛ زیرا بدترین و مهلک‌ترین سمی که وجود دارد ناامیدی است و برای آدمی شایسته است که همیشه راهی برای امیدواری پیدا کند.

تایپ و نگارش: همسفر سپیده، راهنما همسفر لیلا (لژیون دوم)
رابط خبری: همسفر سپیده، راهنما همسفر لیلا (لژیون دوم)
عکس: همسفر پریسا، راهنما همسفر زهرا (لژیون سوم)
ویرایش و ارسال: همسفر زهرا، راهنما همسفر لیلا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی صادق قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .