English Version
English

انسان‌ها به میزان دانایی خود دچار قضاوت می‌شوند

 انسان‌ها به میزان دانایی خود دچار قضاوت می‌شوند

سلام دوستان ملیکا هستم همسفر

گر نداری دانش ترکیب رنگ
بین گل‌ها زشت یا زیبا مکن
خوب دیدن شرط انسان بودن است
عیب را در این و آن پیدا مکن

نقطه مقابل قضاوت جهالت انسان است.انسان دانا قضاوت نمی‌کند انسان‌های دیگر را، چون می‌داند یک: اگر قضاوت کردی در موردت قضاوت می‌شود، زیرا تو در را باز کرده‌ای و اجازه ورود را صادر کردی.
دو: انسان هیچگاه مسلط و آگاه به همه ابعاد و افکار انسان‌های دیگر نیست، و می‌داند صور پنهانی نیز وجود دارد.


چه بسیار انسان‌های زیادی در اثر قضاوت‌های نا به جای دیگران روان و زندگیشان نابود شد، چه بسیار انسان‌هایی که با قضاوت‌های نا به جای خودشان اسباب درد و رنج را برای خود مهیا نمودند.


هرگاه شخصی بر کرسی سست قضاوت جلوس نماید و حکم صادر کند برای دیگران پشت بند آن غیبت، تهمت، دروغ و……. خدا می‌داند مرتکب چند عمل دیگر ضد ارزشی می‌شود، فقط برای اینکه خود را در مخمصه قضاوت دیگران قرار داده است.


انسان مانند صفحه سفید نقاشی است، با انجام هرکدام از اعمال ضد ارزشی نقطه‌ای مشکی، در قلب سفید می انگارد، و من فکر می‌کنم قضاوت نقطه‌ای بزرگ بر این تن سفید است.

سلام دوستان مرجان هستم همسفر

مشارکت من در مورد دستور جلسه‌ی قضاوت و جهالت، این سخن وجود دارد، که قضاوت نکنید، تا در مورد شما قضاوت نشود، من در زندگی‌ام، هر بار که از سر جهل و ناآگاهی خودم کسی را در هر جایگاه و مسئله‌ای مورد قضاوت قرار دادم قانون زندگی و روزگار به ساعت و سال کشاندش ولی هستی کار ضد ارزشی مرا فراموش نکرد، آن را به عین حتی شدیدتر بر سر راهم قرار داد، و در همان لحظه بیادم آورد آن، نتیجه فکر و قضاوتی است که من در مورد آن موضوع برای دیگری داشتم.

ولی زیبای کائنات و سخن جناب مهندس را الان که در کنگره هستم بیشتر حس، درک و دریافت می‌کنم، که آن زمان علم بر این موضوع نداشتم و قضاوت کردم و در آرشیو ماند، امّا الان که این موضوع را شنیدم، خواندم و نوشتم، ولی نیاموختم و به عمل نیاوردم، به شکل بدتری باید بازپرداخت کنم، الان بیشتر از قبل مواظب افکار و‌اندیشه‌هایم هستم.


امّا لحظه‌ای که فراموش کنم و چیزی را مورد قضاوت قرار دهم چه به زبان بیاورم و چه در ذهنم محفوظ نگهدارم، به دقیقه نمی‌کشد، که آن اتفاق برایم به بدترین شکل ممکن رخ خواهد داد، برای همین تمام فکوس و تمرکزم را روی خودم و تنها عملکرد خودم جمع می‌کنم.

در مورد جهالت که مثلث متشکل از سه ضلع ترس، نا‌امیدی و منیت هست و من به شدت درگیر دو ضلع ترس و ناامیدی بودم، و این دو قدرت تفکر کردن، و تجربه کردن را از من می‌گرفت، مدام در تاریکی به سر می‌بردم.

یک سخن در لژیون که راهنمایم بیان کردند؛ گره از ده‌ها ترس من گشود « خداوند بزرگ و با حکمت و مهربان است»، و تمام عزیزان و افراد، حتی بچه‌های ما‌ امانتی از طرف خداوند به ما هستند و وظیفه‌ی من نگهداری و حفظ به بهترین نحو از این‌ امانت است، اما اگر زمانی چیزی خدایی نکرده شد، که مسئله‌ای پیش آمد، زندگی در جریان خواهد بود و قرار بر سیاهی و تمام شدن مطلق نیست.

این آموزش‌های کنگره شصت و اعضای کنگره شصت، موتور خراب زندگی من را تعمیر کردند، و‌ امیدوارم که خودم بتوانم روشن و با قدرت نگاهش دارم.
‌.
سلام دوستان شراره هستم همسفر

اگر در مورد دیگران که به ما ربطی ندارد قضاوت کنیم، این مساوی با جهل انسان است.
بچه که بودیم قضاوت نمی‌کردیم و همه برای ما یکسان بودند و وقتی بزرگتر شدیم متوجه معایب ظاهری انسان‌ها شدیم و بدون در نظر گرفتن درستی کارمان، شروع به اظهار نظر در مورد آن‌ها کردیم، اکنون که بزرگتر شدیم با انجام ضد ارزش‌ها روح ما آلوده شده است.


وقتی وارد کنگره شدیم آموزش دیدیم که قضاوت کردن فردی که از صور پنهانش خبر نداریم کار درستی نیست و این باعث می‌شود از صراط مستقیم خارج شویم، اگر این قضاوت با زبان نباشد و در ذهن خود به آن فکر کنیم باز هم حال خوشی نداریم، اگر ما سعی کنیم در کار‌هایی که به ما ربطی ندارد اظهار نظر نکنیم و تنها به کار‌هایی که نسبت به آن مسئولیت داریم بپردازیم از ضد ارزش‌ها دور می‌شویم.

انسان‌ها به میزان دانایی خود دچار قضاوت می‌شوند و در نهایت دیوار قضاوت روی سر خودم خراب می‌شود و خودم محکوم می‌شوم و باید سعی کنیم الگو‌های قضاوت را روی خودمان پیاده کنیم.

سلام دوستان عاطفه هستم همسفر

در رابطه با دستور جلسه قضاوت و جهالت، باید بگویم که این دوره از زندگی، برایم سخت‌ترین دوره‌ی زندگی‌ام بود، ولی از این سختی‌ها درس‌های بزرگی گرفتم که برای من شیرین بود.
یکی از مهمترین آن‌ها این بود که، هیچ وقت راجع به هیچ موضوعی کسی را قضاوت نکنم.


همین آگاهی و دانشی که در بحث جهان بینی کنگره در حال یادگیری و آموزش آن هستم به من آموخت که زندگی سراسر درس، تجربه و عدالت است.


همانطور که جناب مهندس در دستور جلسه عنوان کردند «کسی که بدون علم دیگران را قضاوت می‌کند از جهالت اوست »بار‌ها شده که گذرا از کنار کسی رد شدم یا شخصی را دیدم و در مورد او در دلم حرفی زدم و قضاوت کردم، و بلافاصله مسئله‌ای برای من پیش آمده که متوجه شدم این مسئله به این خاطر برای من پیش آمده که، فلان روز، فلان شخص را قضاوت کردم.
باید بدانیم هر کس قضاوت کند، قضاوت می‌شود.
هر کس غیبت کند، در موردش غیبت می‌کنند.
هرکس ظلم کند، ظلم می‌بیند و در کل از هر دستی بدهی از همان دست می‌گیری.
این است مفهوم واقعی زندگی...

تهیه و تایپ: همسفر ملیکا و همسفر مرجان، همسفر شراره و همسفر عاطفه رهجویان راهنما همسفر زهره(لژیون دهم)
ویراستاری: رابط خبری همسفر ملیکا رهجو راهنما همسفر زهره(لژیون دهم)
ارسال: همسفر فروغ خدمتگزار سایت
همسفران نمایندگی دانیال اهواز
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .