English Version
English

قضاوت و جهالت

قضاوت و جهالت

سومین جلسه از دوره چهاردهم سری کارگاه های آموزشی خصوصی مسافران کنگره ۶۰ نمایندگی هاتف با نگهبانی مسافر جواد و استادی مسافر محسن و دبیری مسافر احمد با دستور جلسه "قضاوت و جهالت" روز یکشنبه 10 تیر ماه 1403 ساعت 17:۰۰ آغاز به کار کرد.

مسافر محسن در مورد دستور جلسه چنین گفت: خداوند را شاکر و سپاسگزارم به خاطر حضور مان در کنگره و گرفتن آموزش‌ها و همچنین از جناب مهندس، ایجنت، مرزبانان، راهنمایان و کلیه خدمتگزاران کنگره برای فراهم چنین بستری تشکر می‌کنم.
در مورد دستور جلسه "قضاوت و جهالت" جناب مهندس یک ساختار کاملاً درست را بنا کرده است که برای آن مشکلی پیش نیاید این دستور جلسه‌ها را برای ما گذاشته است تا در مورد آن مشارکت کنیم و از تجربیات دیگران استفاده کنیم و آموزش بگیریم.


اگر قضاوت کردیم نشانه جهل و ناآگاهی ماست اگر من قضاوت می‌کنم این نیست که من انسان جاهل و نادانی هستم یعنی من از پشت پرده خبر ندارم و بدون آگاهی قضاوت می‌کنم انسان باید همیشه از مطالب جلوتر باشد تا بتواند از صحت و سقم آن با خبر باشد و یک علمی را پشت سر گذاشته باشد تا بتواند در مورد آن نظر بدهد.
قضاوت فقط مختص خداوند است، کار یک قاضی را در نظر بگیریم با این همه تحقیقات و گروه تجسس در مورد یک قتل تلاش و کوشش می‌کنند تا بتوانند قضاوت کنند و پس از سال‌ها متوجه می‌شوند که قضاوت آنها اشتباه بوده است پس من باید فقط در مورد خودم قضاوت کنم که آیا این کارم درست بود یا اشتباه؟ اگر اشتباه بود که به اشتباهات خودم پی ببرم اگرهم  درست بود که بهتر، جناب مهندس در سخنان هفته پیشین فرمودند: اگر ایجنت یا مرزبان به شما تذکری داد یا گفت چرا این کار را انجام دادی یا چرا اینجا نشستی نباید به من بر بخورد اگر صحبتش درست بود که هیچ اگر هم به غلط گفته است پوستمان کلفت‌تر می‌شود و ناراحت نمی‌شویم و این در جامعه برای من خیلی کاربردی است و با شنیدن یک کلمه نامربوط از افراد در جامعه ناراحت نمی‌شوم و این را متوجه می‌شوم که آن هم یک انسان می باشد که از منفی رذائل تا مثبت فضائل قرار دارد و متوجه این می‌شوم که هر انسانی گاهی اوقات حالش خوب است و گاهی هم بد، کمی تفکر می‌کنم، صبر می‌کنم و بعد جواب می‌دهم.

رهایی مسافر رضا لژیون هشتم راهنما مسافر مصطفی

تایپ، ویرایش و ارسال:مسافر احمد لژیون نهم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .