English Version
English

گروه خانواده_قضاوت درست بر پایه مثلث دانایی‌است.

گروه خانواده_قضاوت درست بر پایه مثلث دانایی‌است.

جلسه یازدهم از دوره سوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره ۶۰، نمایندگی قوچان با استادی همسفر فرزانه، نگهبانی همسفر زهره و دبیری همسفر زهرا با دستور جلسه 《قضاوت جهالت》 ساعت ۱۷:۰۰ روز یک‌شنبه دهم تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

برای اینکه باغمان آباد شود باید قضاوت کردن را خوب بشناسیم قضاوت کردن را همه دوستان می‌دانند به معنای حکم کردن است ودر مقابل آن جهالت است که به معنی نا آگاهی وندانستن‌است وماهیچ وقت بدون علم وآگاهی ویقین داشتن نباید حکم بدهیم این را می گویند: جهالت.جهالت یعنی ندانستن.

همه عزیزان می‌دانند قضاوت فقط مخصوص خداوند است چون خداوند آفریننده تمام موجودات است فقط او می‌تواند قضاوت کند فقط درشرایط خیلی خاص این اجازه به پیامبران داده شده‌است. پس ما چگونه به راحتی در مورد دیگران قضاوت می‌کنیم و کور کورانه برای آنها تصمیم می‌گیریم و صحبت‌هایمان را نا آگاهانه به گوش دیگران می‌رسانیم؟

 این ها را باید خیلی توجه داشته باشیم کسی که دنبال صلح وآرامش است نباید قضاوت کند قضاوت کردن نادرست انرژی را از ما می‌گیرد. استاد امین در سی دی قضاوت می‌گویند: که ما باید دید منفی وقضاوت منفی را از خودمان دور کنیم نباید و قضاوت نادرست داشته باشیم چون آن انرژی از خودمان گرفته می شود و باید قضاوت هایمان بر اساسش همان مثلث دانایی باشد یعنی: تفکر، تجربه، آموزش و اینجا باید این را بدانیم که بدون دانش و آگاهی نباید قضاوت کنیم.

آنهایی که قاضی می‌شوند با این‌که درس آن را می‌خوانند بازهم اشتباهاتی در حکم آن‌ها وجود دارد و ما چگونه می‌توانیم نا آگاهانه قضاوت کنیم در واقع قضاوت کردن یعنی وارد حریم دیگران شدن و از خط قرمزشان عبور کردن این قضاوت ها باعث می‌شود محبت ودوست داشتن از خودمان دریغ می‌کنیم شما تصور کنید وقتی می‌آییم به نادرست کسی را قضاوت می‌کنیم، او شما را دیگر دوست نخواهد داشت، به شما محبت نخواهد کرد پس با قضاوت کردن دیگران وارد دروازه تاریکی از جهل ونادانی و نا آگاهی می‌شویم.

 پس تفکر وعلم خودمان را بالا ببریم ما این‌جا در کنگره 60 هستیم که این آموزش‌ها را بگیریم و آن‌ ها را کاربردی کنیم نه این‌که فقط گوش کنیم و آن‌ها را عملی نکنیم، سعی کنیم تمام ضد ارزش‌ها را به روش دی اس تی پله به پله کم کنیم.اگر با جمعی مواجه شدیم که کسی‌را مورد قضاوت و بحث قرار داده‌اند ما ان جمع را ترک می‌کنیم و این‌جا بقیه می‌دانند که شما دوست ندارید در این مورد صحبت کنید به یک باره هم نمی‌توانید واکنش نشان دهید که من نه اهل غیبت ونه اهل قضاوت هستم ترک کردن مجلس ویا به نوعی خودمان را سرگرم کردن باعث می شود از ضدارزش‌ها دور باشیم.

 خدا را شکر می کنیم که چنین مکانی است که یاد بگیریم کارهای ضد ارزشی را از خودمان دور می‌کنیم و روی افکار خودمان کار می‌کنیم به همان روش دی اس تی آرام آرام از هر گوشه ای یک مطلب را فرا می‌گیریم وباید روی خودمان کار کنیم نه این که از این مکان بیرون رفتیم همه چیز را فراموش کنیم قضاوت کردن خیلی کار بدی است آن‌هم به نادرست خودتان چقدر ناراحت می شوید وقتی در مورد خودتان نادرست قضاوت می شود.

در مورد دستور جلسه چند بیتی از مولانا به خاطرم آمد برای شما می‌خوانم

«گر نداری دانش ترکیب رنگ بین گل‌ها زشت یا زیبا مکن
خوب دیدن شرط انسان بودن‌است عیب را در این وآن پیدا مکن»

        اهدای لوح تقدیر به شرکت کنندگان در جشن گل‌ریزان

مرزبان کشیک:همسفر اعظم ومسافر مجتبی 
تایپ:همسفر حکیمه رهجوی راهنما همسفر عادله (لژیون دوم)
عکاس: همسفر گیتی رهجوی راهنما همسفر عادله،خدمت‌گزار سایت
ویراستاری و ارسال:همسفر زهرا رهجوی همسفر محبوبه(لژیون اول)
همسفران نمایندگی قوچان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .