English Version
English

جهالت سبب قضاوت نادرست می‌شود

جهالت سبب قضاوت نادرست می‌شود

جلسه دهم از دوره چهل و یکم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی گیلان با استادی مسافر محمد، نگهبانی مسافر خیام و دبیری مسافر رضا با دستور جلسه «قضاوت و جهالت» روز یکشنبه مورخ دهم تیرماه ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۷ آغاز‌‌ به ‌کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان محمد هستم یک مسافر. در ابتدا از بنیان‌گذار کنگره 60 جناب آقای مهندس دژاکام تقدیر و تشکر می‌کنم که چنین بستری را فراهم نمودند تا امروز به حال خوش برسم، در این جایگاه بنشینم و خدمت کنم. همچنین از راهنمای خودم آقا ارسلان که اجازه استادی این جلسه را به من دادند تا خدمت کنم کمال تشکر رادارم. همان‌طوری که می‌دانید دستور جلسه امروز قضاوت و جهالت می‌باشد.

جهالت به معنای جهل و نادانی و قضاوت به معنای حکم. بنده در زمان مصرف مواد مخدر خیلی زیاد دیگران را مورد قضاوت قرار می‌دادم. اگر شخص ثروتمندی را می‌دیدم که خودرو گران‌قیمت سوار شده است زود او را مورد قضاوت قرار می‌دادم که یا دزدی کرده یا گنجی را پیداکرده است و از این طریق ثروت به دست آورده است. ولی با ورودم به کنگره متوجه شدم که سخت در اشتباه بوده‌ام.

مهندس می‌فرمایند قاضی باآن‌همه علم و آگاهی که دارد و از همه‌جا استعلام و مستندات به دست می‌آورد بازهم اتفاق افتاده که حکم قاضی بعد از چندین سال اشتباه بوده و برای این متهم نبود. پس بنده به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانم در جایگاه قضاوت قرار بگیرم، چنانچه در گذشته هم اگر کسی را قضاوت می‌کردم عدم ناآگاهی و جهالت بنده بود. ما در جایگاهی نیستیم که بدون داشتن اطلاعات و علم قضاوت، بخواهیم شخص و یا اشخاصی را مورد قضاوت قرار بدهیم.

ما در کنگره 60 آموزش‌دیده‌ایم که ابتدا دوربین را به سمت خودمان قرار دهیم و خود را مورد بازبینی قرار بدهیم، نه دیگران را. همچنین در همین هفته جاری انتخابات مرزبانی در نمایندگی گیلان برگزار خواهد شد که با دستور جلسه این هفته هم مطابقت دارد، انشالا با تفکر و همچنین علم و آگاهی وباعمل سالم بتوانیم انتخاب درست و بدون تعصب انجام داده و کسی را انتخاب کنیم که بهترین عملکرد را از خودشان نشان دهند و برای پیشرفت اهداف کنگره تلاش نمایند. از اینکه به صحبت‌های بنده توجه نمودید از شما سپاسگزارم. 

رهایی از بند مواد؛ مسافر ساسان با راهنمایی مسافر اسماعیل

رهایی از بند نیکوتین؛ مسافر رشید با راهنمایی مسافر ارسلان

تایپ: مسافر حجت لژیون سوم
ویرایش: مسافر میلاد لژیون دوم
عکس: مسافر محمد لژیون دوم
ارسال مطلب: مسافر آرین لژیون سوم
گروه خدمتگزاران سایت نمایندگی گیلان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .