English Version
English

قضاوت نکنید تا درمورد شما قضاوت نشود

قضاوت نکنید تا درمورد شما قضاوت نشود

مشارکت همسفر حمیده (لژیون هشتم)✍

همه‌ ما در طول زندگی و شاید هر روز پیش می‌آید که دیگران را قضاوت می‌کنیم‌ اما شاید عده‌ زیادی از روی ناآگاهی و عدم دانایی کار را انجام دهیم. ‌من تا قبل از کنگره ۶۰ همیشه مشغول قضاوت کردن بودم و شاید ساعت‌ها انرژی و وقت خودم را به این کار اختصاص می‌دادم‌ بدون اطلاع و آگاهی فقط با دیدن ظاهر افراد و ظاهر کاری که انجام می‌دادند این کار را می‌کردم و در ذهن خودم حکم هم صادر می‌کردم؛ اما اکنون می‌دانم چقدر راه را اشتباه می‌رفتم و می‌توانستم انرژی خودم را صرف کارهایی کنم که دانش خودم را بالا ببرم من نه قاضی هستم و نه در جایگاه اجرای حکم قرار دارم من اگر بتوانم ذره‌ای به دانش خودم اضافه کنم با آموزش گرفتن از «کنگره ۶۰ » اگر بتوانم آن را در زندگی کاربردی کنم دیگر فرصتی برای قضاوت به خودم نمی‌دهم و می‌دانم کارهای مهمتری در زندگی دارم انرژی خودم را صرف کارهایی نمی‌کنم‌ که برای من سودی ندارد و من را به طرف ضد ارزش‌ها هدایت می‌کند‌.

مشارکت همسفر طاهره ( لژیون هشتم)✍
قضاوت و جهالت که نقطه مقابل هم هستند، یعنی این‌که کسی که به دانایی رسیده باشد دیگر قضاوت نمی‌کند. من وقتی وارد کنگره شدم اولین چیزی که خیلی من‌ را جذب کرد این بود که این‌جا هیچ کسی را قضاوت نمی‌کنند و‌ این برای من که همیشه و همه جا وقتی می‌فهمیدند که همسرم مصرف کننده است خیلی راحت قضاوتم می‌کردند و این خیلی آزار دهنده بود چون خیلی وقت‌ها وقتی آدم ها قضاوت می‌کنند بعدش شروع به سرزنش هم می‌کنند و این برای من خیلی مهم بود که آمدم جایی که با این‌که ‌مشکلات همدیگر را می‌فهمیم حتی مشکلاتی که تا حالا نگذاشتیم عزیزترین آدم های زندگی‌مان متوجه شوند حالا خودت آن‌ها را بازگو میکنی ولی کسی قضاوت نمی کند، چون همه درد مشترکی دارند که برای حل آن به اینجا آمدند و همین که در کنگره نمی‌توانیم یک‌دیگر را قضاوت کنیم و در پی آن سرزنش کنیم پس در بیرون از کنگره هم سعی می‌کنیم که این‌که هیچ آگاهی واطلاعات در مورد اون موضوع داشته باشیم ولی الان فهمیدیم که قضاوت کار هرکسی نیست. تنها کسی که می‌تواند قضاوت کند فقط خداست چون فقط خداست که همه جوانب را می‌داند و آگاهی دارد حتی قاضی دادگاه هم ممکن هست اطلاعات درست به او داده نشود و باعث شود درست قضاوت نکند و اینکه وقتی ما ذهن خودمان را درگیر قضاوت دیگران می‌کنیم و انرژی مصرف می‌کنیم را می‌توانیم برای پیدا کردن ضد ارزش های خودمان  و عیب‌های خودمان بگذاریم  و خودمان را قضاوت کنیم و مشکلات خودمان  را حل کنیم و این کار سختی می باشد برای من که خیلی راحت حتی یک جمله ای که یک نفر می‌گوید سریع قضاوتش می‌کنم. حالا اگر به زبان هم نیاورم‌ در ذهن خود شروع می‌کنم‌ به قضاوت کردن و همین باعث می‌شود انرژی‌ام  هدر برود و حال خودم بد شود بنابراین با گرفتن آموزش و بالا بردن دانایی باید سعی کنیم که از قضاوت دیگران خودداری کنیم.

مشارکت همسفر طیبه (از لژیون هشتم) ✍

رابطه مستقیمی با هم دارند قضاوت به معنای حکم کردن، داوری کردن و رای دادن و جهالت به معنای ندانستن، عدم آگاهی و نادانی در مسائل زندگی است. هر چه انسان جاهل‌تر باشد در مورد چیزهایی که به او ربطی ندارد بیشتر قضاوت می‌کند و در هر کاری دخالت می‌کند هر چه داناتر باشد سعی می‌کند چیزی که به او ربط ندارد در مورد آن قضاوت و داوری نکند .
آقای مهندس بارها فرمودند: قضاوت نکنید تا در مورد شما قضاوت نشود. قضاوت کردن کار سختی است بر خلاف این‌که فکر می‌کنیم کار راحتی است. برای قضاوت کردن پارامترهای زیادی لازم است که باید رعایت شود تا مراحل آن به صورت قانونی طی شود. قاضی یک پرونده را مطرح می‌کند گاهی یک پرونده ۵ سال تا ۱۰ سال طول می‌کشد گروه‌های خاصی این کار را انجام می‌دهند. قاضی، وکیل و افراد متخصص هم گاهی اوقات ممکن است اشتباه کنند ولی ما با کوچک‌ترین چیزی داوری می‌کنیم بعد شروع می‌کنیم به تجسس و گمان بد با برداشت غلطی که خودمان داریم. ذهن ما یک تکه از پازل را می‌بیند بقیه را خودمان تولید و می‌سازیم در ادامه حکم صادر می‌کنیم حکم را اجرا می‌کنیم و بعد شروع به غیبت کردن می‌کنیم و این ایجاد بحران و مشکل برای خود ما می‌کند .
قضاوت‌های ما ۹۵ درصد غلط و اشتباه می‌باشد و باعث می‌شود انرژی‌مان از بین برود انرژی که باید صرف کارهای خودمان شود از جمله درمان و آموزش که هدف اصلی ما در کنگره است. همه‌ این‌ها در ما تخریب ایجاد می‌کند و آرامش و آسایش ما را سلب می‌کند. در قرآن گفته شده گمان بد، تجسس و غیبت نکنید این ها به هم مرتبط می‌باشد، از جهتی قضاوت باید در مورد کار خودمان باشد این خانه را بخرم یا نه،  این ماشین را بخرم یا نه، چیزی که به ما ربط ندارد اگر قضاوت کنیم دچار مشکل می‌شویم.

تهیه گزارش: همسفر طیبه، همسفرطاهره، همسفرحمیده (لژیون ۸)
تایپ: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون ۸)
تنظیم و ارسال: همسفر مریم رهجوی راهنما زهرا(لژیون ۵)
همسفران نمایندگی پروین اعتصامی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .