English Version
English

قضاوت برخود

قضاوت برخود

همسفر خدیجه رهجوی لژیون هشتم از نمایندگی رودکی پیرامون دستور جلسه《قضاوت و جهالت》چنین نوشت:
در ابتدا از آقای مهندس و خانواده گرامی‌شان تشکر می‌کنم که این بستر را برای ما فراهم کردند تا آموزش بگیریم و به درمان برسیم و از راهنمای عزیزم سپاسگزارم که اجازه دادند تا خدمت کنم. قضاوت به معنی حکــم کردن و جهالت به معنی عدم آگاهی و ندانستن است. ارتباط این دو کلمه به این معنی است که ما باید از قضاوت بر مبنای جهالت پرهیز کنیم. هــرچه انسان داناتر باشد، کمتر قضاوت می‌کند و هــرچه انسان جاهل‌تر باشد، بیشتر قضاوت می‌کند.

3 نوع قضاوت وجود دارد: 1_قضاوت بر خداوند 2_قضاوت بر مردم 3_قضاوت بر خود. مورد سوم همیشه مورد ستایش است؛ زیرا با این کار من به نواقص خودم اشراف پیدا می‌کنم و می‌توانم در پی رفع این نواقص تلاش کنم اگر به‌درستی قضاوت کنم. کنـگره می‌گوید: افرادی که خودشان را بدون عیب و نقص می‌دانند، نور ایمــان و دانایی در آن‌ها وجود ندارد.
قضاوت کار ما نیست؛ پس به قضــاوت ننشیـنیم و بدون دلیل و مدرک قضاوت نکنیم. قضاوت نکنیم تا مورد قضاوت قرار نگـیریم.

قضاوت زمانی اتفاق خواهد افتاد که من در مورد آن موضوع و یا شخصی آگاهی کامل ندارم، از ظاهر آن‌ها قضاوتی را انجام می‌دهم. زمانی که من از روش قضاوت برای نقد و نقض افراد استفاده کنم دور خودم شرایطی را به وجود آورده‌ام که قدرت تشخیص را از من می‌گیرد، مسائل شفاف نخواهند بود و هرلحظه امکان دارد که مسیر من تغییر کرده و از راهی که کنگره 60 و راهنما مشخص کرده خارج شوم که این اتفاق برای خیلی از افراد افتاده است.

کاری که نیروهای بازدارنده و شیطان انجام می‌دهند، دعوت است. همان‌طور که هنگام مصرف تریاک این اتفاق می‌افتاد و پذیرش آن کاملاً به اختیار خود شخص است. قضاوت هم یکی از این پیشنهادهایی است که دائماً به ما می‌شود و کاملاً پنهانی است و دیده نمی‌شود؛ پس لازم است که من بسیار هوشیارتر از قبل باشم چون معنای قضاوت و جهالت برایم روشن شده است.

کسانی که دائماً در مورد دیگران قضاوت می‌کنند در زندگی شخصی هدف و برنامه مشخصی ندارند، حتی قضاوت کردن در مورد فرزندان و همسر باید در حدی باشد که وارد حریم خصوصی آن‌ها نشویم. هر چه سطح دانایی بالا باشد، قضاوت راجع به دیگران پایین‌تر است. انسان جاهل بیشتر در مورد دیگران قضاوت می‌کند و در هر کاری دخالت می‌نماید.
در جهان‌بینی، مثلث جهالت مقابل مثلث دانایی قرار دارد و مثلث جهالت از سه ضلع ترس، منیت، ناامیدی تشکیل شده است.

کسی که در مورد دیگران قضاوت می‌کند امکان دارد از ترس، منیت و حتی ناامیدی باشد گاهی با قضاوت کردن می‌خواهیم از خود فرار کنیم، نباید در مورد کسی قضاوت کنیم زیرا نمی‌دانیم زندگی آن‌ها چگونه است و چه بر آنان می‌گذرد و در چه شرایطی هستند. مطلب دیگر این‌که آنانی که فکر می‌کنند از دیگران برترند و به‌نوعی درگیر منیت هستند، قضاوت می‌کنند به بیان بهتر افراد جاهل بسیار درگیر قضاوت می‌باشند.

و مسئله بعدی مسئلهٔ انرژی است، ما نباید انرژی را که به کار مسائل روزانه می‌آید، به‌راحتی صرف کنیم. همان طور که در جهان‌بینی آموختیم انرژی در جهان مادی معادل پول است و چه راحت انرژی را از راه گوش، چشم، دروغ، تهمت و قضاوت به هدر می‌دهیم و می‌بینیم چیزی باقی نمانده که بخواهیم آموزش ببینیم. اگر قرار است در کنگره به درمان و تعادل برسیم باید این مسائل را رعایت کنیم. از راهنمای عزیزم خیلی سپاسگزارم که اجازه دادند تا خدمت کنم.

نگارش: همسفر خدیجه رهجوی راهنما همسفر ساره (لژیون هشتم)

ویرایش: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر افسانه (لژیون دهم)

ارسال مطلب: مرزبان خبری همسفر سمیه

همسفران نمایندگی رودکی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .