English Version
English

مشارکت مکتوب

مشارکت مکتوب

مشارکت همسفر پروانه

سلام دوستان پروانه هستم  همسفر
سی‌دی فاضلاب‌های جوشان به وادی یازدهم اشاره می‌کند و بیان می‌کند چشمه‌های جوشان و رودهای خروشان همه به بهر اقیانوس و دریا  می‌رسند. یک چشمه برای اینکه جوشش داشته باشد یکی اینکه باید منابع آبی داشته باشد و دوم اختلاف ارتفاع داشته باشد و منبع آب باید بالاتر از محلی باشد که از آن آب می‌جوشد وقتی یک چشمه  این ویژگی‌ها را داشت به رود جاری می‌شود و بعد به دریا اقیانوس می‌رسد انسان هم برای اینکه مثل چشمه جوشان باشد و در ادامه بتواند به رود جاری شود و به هدف نهایی خود که  آرامش و آسایش است برسد باید دو ویژگی داشته باشد دانایی و آگاهی ،دانایی از نگاه ما یعنی تفکر ،تجربه، آموزش، هنر درست زندگی کردن، از ضد ارزش‌ها به طرف ارزش‌ها حرکت کردن و این یعنی صراط مستقیم قرار گرفتن و حرکت در این راه هدف نهایی آرامش و آسایش است.

 

مشارکت همسفر زهرا

سلام دوستان زهرا هستم همسفر
در این سیدی استاد امین در ابتدا رکورد اضافه وزن صحبت کردند و بیان کردند که یک کیلو اضافه وزن، یک سال عمر را پایین می‌برد و کسانی که اضافه وزن دارند عمرشان کمتر از بقیه انسان‌ها می‌باشد.
داستان حضرت موسی خیلی شبیه داستان خود ما است از جهتی فرعون، قوم بنی اسرائیل را به بردگی کشاند و کاملاً بر آن‌ها مسلط شده بود فرمانی که می‌داد آن‌ها باید اجرا می‌کردند و همه فرامین آن شر بود و خیر نبود و نکته تشابه این بود: که در آن‌جا فرعون بود و این سلطه را داشت و برای ما تاریکی اعتیاد و موادمخدر است. وقتی ما می‌خواهیم خودمان را نجات دهیم خواسته‌های نفس مانع می‌شود.
برای رسیدن به خواسته‌ها دو الگو داریم، یکی الگوی فرعون: یعنی خواسته ای که من دارم و به هر قیمتی که شده باید به آن برسم حتی اگر باعث تخریب و از بین رفتن انسان‌ها زیادی باشم. الگوی دوم، الگوی خداوند است که خداوند هم می‌خواهد قومی را از ظلم و ستم نجات دهد اما با کمترین آسیب و تخریب، پیامبرانی را فرستاد که انسان‌ها را هدایت کنند از جمله این پیامبران، حضرت موسی بود که از طرف خداوند برای هدایت و رشد قوم بنی اسرائیل و فرعون فرستاده شد.
فرعون چون تبهکار بود و دچار تکبر شده بود دعوت حضرت موسی را نمی پذیرفت و ایمان نیاورد و در دریا غرق شد.
داستان این گونه بود که فرعون جادوگران را برای مسابقه جمع کرد و خواست قدرت خودش را نشان دهد و مقابل همه جادوگران حضرت موسی پیروز شد و فرعون این‌گونه گفت: که موسی توخودت بزرگترین جادوگر هستی.
پس چیزی به نام جادو وجود دارد که همان نیروهای منفی هستند و جادو را القاء می‌کند و اگر در صراط مستقیم قرار بگیریم هیچ جادویی در ما اثر نمی‌کند.
وقتی که دریا شکافته شد و فرعون در آن غرق شد و این شکافته شدن صور پنهان هم دارد که همان شکافته شدن علم و دانش است. پس وقتی علم آمد و آگاهی بالا رفت قوم بنی اسرائیل از ظلم و ستم نجات یافتند مثل همان جریان اعتیاد بعد از اینکه علم و آگاهی درمان اعتیاد آمد قوم معتادان از اعتیاد خارج شدند و نجات پیدا کردند و اما کسانی که روش های غلط و نادرست را انجام دادند در زیر دریای علم غرق شدند و از بین رفتند.
بعداز اینکه حضرت موسی قوم خود را نجات داد به مدت ۳۰ روز قوم خودش را ترک می‌کند و به برادرش می‌سپارد و ۱۰ روز هم اضافه می‌شود و بعد از چهل روز که برمی‌گردد می‌بیند که قومش منحرف شدند و حتی پیامبر هم نمی‌تواند برای آن‌ها کاری کند آن‌ها به واسطه اختیار و انتخاب که داشتند راه خودشان را انتخاب کردند و از خداوند غافل شدند.
خداوند به حضرت موسی می‌فرماید چه شد که خودت رشد کردی ولی قوم تو منحرف شدند؟ حضرت موسی در جواب فرمودند: من به دنبال فرامین تو شتافتم و این‌ها به خاطر نزدیک شدن به من و رسیدن به خواسته‌های خود و به قدرت رسیدن بودند که گمراه شدند و سقوط کردند. مثل کسانی که وارد سفر دوم می‌شوند و نباید فکرکنند همه چیز تمام شده و آن‌ها برای همیشه آزاد و رها هستند این سفر هم سخت و هم سهل است و باید به تلاش خود ادامه دهند و همواره دنبال کسب آموزش و آگاهی باشند.

 

مشارکت همسفر پروانه

سلام دوستان پروانه هستم همسفر
وقتی که وارد کنگره شدم هیچ درکی از حرمت کنگره ۶۰ نداشتم ولی با گذشت زمان متوجه شدم که حرمت کنگره یک دیوار امنیتی برای خود من است و کم کم متوجه جملات زیبا و پرمفهوم آن شدم کنگره مانند خانه‌ای می‌ماند که برای ساخت آن باید پایه‌های آن را در نظر بگیریم که محکم تضمین شده باشد. در کنگره حرمت یکی از پایه‌های اصلی و مهم به شمار می‌رود تا پا برجا بماند بین مسافران و مشاورین تازه وارد همین‌طور همسفران و مشاورین تازه وارد یک سری حرمت‌ها هست به این دلیل است راهی را که ما می‌خواهیم برویم آن‌ها قبل از ما رفتند و با مسیر آشنایی دارند اگر این حرمت‌ها را رعایت نکنیم باعث می‌شود که راه را اشتباه برویم و به درمان نرسیم قوانینی که در کنگره تعیین شده است همه بر اساس تجربه است ۱۰ موردی که در نوشتار و چهار قانونی که برای ما خوانده می‌شود هر یک دلایل قانع کننده برای خود دارند.

حرمت در فرهنگ لغت به معنی ممنوع بودن و حرمت نگه داشتن یعنی رعایت ممنوعیت و پرهیز از بی‌احترامی. هر سازمان و جایگاهی یک سری حرمت‌ها، بایدها و نبایدها دارد که با اجرای آن ساختار به کار خودش ادامه می‌دهد. کنگره ۶۰ هم یک نهاد مردمی است که برای ادامه فعالیت خود در سطح جامعه یک سری قوانین و حرمت‌ها را اساس کار خود قرار داده که در نوشتاری به عنوان حرمت کنگره ۶۰ بیان شده است. این نوشتار دو بار در طول جلسه و کارگاه آموزشی خوانده می‌شود. یکی اول جلسه و یک بار هم در آخر جلسه و این نشان دهنده اهمیت موضوع می‌باشد.
بندبند این نوشتار بر اساس تجربیات جناب آقای مهندس برنامه‌ریزی شده اجرا و رعایت این حرمت‌ها برای تمامی اعضای کنگره از بالاترین مقام تا فرد تازه وارد در شعبه الزامی می‌باشد. حفظ حرمت و رعایت قوانین نه تنها باعث محدودیت نمی‌شود بلکه در برابر آسیب‌ها و مشکلات از ما محافظت می کنند.
در ابتدای نوشتار حرمت عنوان می‌شود که کنگره محل امن و مقدسی می‌باشد و این تقدس به این دلیل است که انسان‌ها در آن احیا می‌شوند و آن‌ها را از تاریکی‌ها نجات می‌دهند و انجام دادن کارهای ضدارزشی در کنگره ممنوع می‌باشد.
مسئله دیگر که در نوشتار حرمت عنوان شده موضوع صداقت و پرهیز از دروغ گویی است. آقای مهندس فرمودند همان‌طور که سیگار دروازه ورود به اعتیاد است، دروغ گفتن هم دروازه ورود به تمام تاریکی‌ها و مسائل ضد ارزشی می‌باشد.
شخصی که برای درمان به کنگره وارد می‌شود اگر در ابتدا با راهنمای خود صادق نباشد و در مورد نوع مصرف و مقدار مصرف خود صداقت  نداشته باشد برای درمان خود حتماً به مشکل برخورد می‌کند. تمامی مسائلی که در حرمت کنگره ۶۰ بیان شده مسائلی مهم و اساسی هستند که ما می‌توانیم همه آن‌ها را در زندگی روزمره خود انجام دهیم با رعایت حریم خصوصی و رعایت حرمت می‌توانیم در زندگی خود به آرامش برسیم.

 

تایپ: همسفران لژیون پنجم

تنظیم و ارسال: همسفر سمیرا  (لژیون یکم)
همسفران نمایندگی باباطاهر همدان 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .