English Version
English

قاضی خداوند است

قاضی خداوند است

همسفر طاهره:
دستور جلسه‌ها مانند بقیه مسائل کنگره 60 خیلی اصولی، دقیق و با درایت انتخاب شده است. من از دیدن دستور جلسه‌ها جدا از اینکه به فکر فرو می‌روم، خیلی لذت می‌برم. خدا را شکر می‌کنم از اینکه در مسیر کنگره‌ 60 قرار گرفتم. در مورد دستور جلسه هم به نظر من تنها دلیل قضاوت کردن دیگران از طرف من فقط و فقط جهالت من می‌تواند باشد و این در صورتی است که من با بینش و آگاهی کافی به دنیای اطراف خود نگاه نکنم و نگاهی کورکورانه به مسائل اطراف خود داشته باشم که باعث قضاوت کردن دیگران از طرف من می‌شود. من باید در کنگره‌ 60 این موضوع را یاد گرفته باشم که در لحظه‌ای که موضوع قضاوت کردن به سراغ من می‌آید بتوانم از آن اجتناب کنم و به فکر خود سمت و سو بدهم و به سمت روشنایی‌ها و ارزش‌ها سوق بدهم. من یادگیری این مسئله را مدیون کنگره‌ 60 هستم.

همسفر یوکابد:
در مورد دستور جلسه قضاوت و جهالت نظر من این است که اگر در ابتدا معنی کلمات را بدانیم شاید بتوانیم بهتر فکر کنیم. قضاوت به معنی حکم صادر کردن است و جهالت به معنی ندانستن است پس از روی ندانستن و ناآگاهی من است که وارد مرحله قضاوت می شوم زیرا فکر کردن برایم دشوار است پس راحت‌ترین کار که قضاوت است را انتخاب می‌کنم، من با قضاوت کردن در مورد دیگران فرصت دوست داشتن آن ها را از دست می‌دهم به عبارتی با قضاوت کردن دیگران خودم را تعریف می‌کنم نه دیگران را، پس طبق فرمان بهتر این است که از ضد ارزش‌ها دوری کنیم.

همسفر افسانه:
دستور جلسه قضاوت و جهالت به من یاد می‌دهد که هیچ وقت نباید انسان‌ها را از نظر پوشش لباس و یا از نظر نوع زندگی کردن قضاوت کنم. قضاوت مخصوص خداوند و قاضی است و کسی که نگاه آگاهانه را داشته باشد هیچ وقت به خودش اجازۀ چنین کاری نمی‌دهد که کسی را قضاوت کند و سعی می‌کند خودش را در جایگاه طرف مقابل قرار دهد تا شاید جرات نکند کسی را قضاوت کند. در هر صورت قضاوت بسیار اشتباه و دور از ارزش است زیرا در هر صورت اگر کسی را قضاوت کنیم حتما آن جایگاه دیر یا زود نصیب خودمان می‌شود. جهالت همان قضاوت کردن بی مورد در مورد دیگران است. زیرا کسی که علم آن را ندارد نباید در کار دیگران مداخله کند. جاهل و نادان همیشه در مورد دیگران قضاوت نابجا می‌کند از روی پوشش دیگران قضاوت بد و نابجا انجام می‌دهد و متاسفانه خود را آگاه می‌داند و ادعای دانستن همه چیز را دارد. امیدوارم روزی برسد که با آگاهی به دیگران نگاه کنیم و هیچ وقت تا زمانی که نمی‌دانیم طرف مقابل در چه موقعیتی است او را قضاوت نکنیم.

همسفر مینا:
معنی قضاوت حکم کردن است و معنی جهالت ندانستن و عدم آگاهی است. انسان‌های ناآگاه دائما در حال قضاوت کردن دیگران هستند و به اشتباه دیگران را از روی ظاهر آنها را قضاوت می‌کنند ولی نمی‌دانند که قضاوت کردن کار انسان‌های نادان است. ما در کنگره آموزش می‌بینیم که نباید از روی ظاهر دیگران را قضاوت کنیم و برای مقابله کردن با این موضوع باید آگاهی و دانش خود را بالا ببریم. اگر بخواهیم در زندگی به آرامش برسیم باید انرژی خود را صرف آموزش کنیم و آموزش‌هایی که می‌گیریم را در زندگی‌مان عملی کنیم و بدانیم هر چه انسان عاقل‌تر و داناتر باشد، کمتر قضاوت می‌کند و هر چه انسان جاهل‌تر و نادان‌تر باشد بیشتر قضاوت می‌کند و در نهایت باید بدانیم قضاوت کردن کار ما نیست.

همسفر احترام:
قضاوت و جهالت به معنی ندانستن است. وقتی من نمی‌دانم و آگاهی نداشته باشم به راحتی در جهالت غرق می‌شوم و همین جهالت من را به باتلاق فرو می‌برد و به دنبال کارهای ضد ارزش می‌روم به نظر من یکی از بزرگ ترین آنها قضاوت است. با قضاوت دیگران آن ها را محکوم می‌کنم و برایشان حکم صادر می‌کنم و صد در صد غیبت هم به دنبال دارد خوشبختانه با آموزش‌های کنگره فرا گرفتم که به جای قضاوت کردن دیگران، روی افکار خودم تامل کنم تا آگاهی من بالا برود تا بهتر شود و در آرامش بیشتری زندگی کنم.

همسفر زکیه:
من در این دنیا خیلی خیلی زیاد قضاوت شدم، هم از نظر دوست داشتن و چه از روی قصد و غرض باشد. هیچ وقت شهامت روبرو شدن با این موضوع را نداشتم و با ترس اینکه مبادا کسی را از خودم ناراحت کنم، نمی‌توانستم حرف دل خودم را بزنم یا شکایتی کنم و همین موضوع باعث اذیت و آزار خودم می‌شد، به همین دلیل خودم را نیز جایز به قضاوت کردن در مورد دیگران می‌کردم اما با ورود به کنگره 60 و دانستن این موضوع که هر چیز بد و ناپسندی را اول از درون خودم باید پیدا کنم و به گنج درونم دست پیدا کنم، با جهالت و ناآگاهی خودم روبرو شدم پس قبل از هر چیز باید آگاهی خودم را با تفکر سالم و کاربردی کردن آن و فکر رسیدن به حس خوب به خودم، تبدیل به محبت کنم. این محبت باعث می‌شود که من هم انرژی خودم را در جای درست مصرف کنم و هم دست از قضاوت کردن‌های نابجای خودم بردارم و این امر مهم را بدون کوچکترین تردیدی به خداوند بزرگ بسپارم.

تایپ: همسفر طاهره، راهنما همسفر ساغر (لژیون یکم)
ویرایش و ارسال: همسفر رها (خدمتگزار سایت)
همسفران نمایندگی مسعود

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .