English Version
English

اگر غم بزرگ دارید صبر کنید

اگر غم بزرگ دارید صبر کنید

آقای مهندس در سی‌دی اشراق می‌فرمایند که ما انسان‌ها در کدام موقعیت هستیم، یک حوضی که لجن است و آب بسیار تیره و کثیف دارد یا یک حوض بسیار تمیز که از چشمه روان می‌شود بین این‌ها فرق بسیار است؛ چشم همانند انسان است که غیر از خودش همه چیز را می‌بیند، انسان همه بدی‌‌های دیگران را می‌بیند  اما بدی‌‌های خودش را نمی‌بیند و کسانی که خلق‌وخوی خوبی ندارند متکبر، مغرور و خودبین هستند و صفات زشت و زننده دارند و این افراد منیت بسیاری دارند و جایگاه خود را بالاتر از جایگاه دیگران می‌دانند.

خلق نیکو یعنی انسان بتواند با دیگران ارتباط داشته باشد و با همه به زیبایی صحبت کند و کسانی که اطرافیان خود را دوست ندارند خلق عظیم ندارند؛ برای دوست داشتن انسانها باید به شناخت و آگاهی و دانایی برسیم. مهمترین مسئله ما در هر جایگاهی که باشیم چه مرزبانی، راهنما، ایجنت این است که خلق نیکو داشته باشیم، انسان‌ها هم مانند یک حوض هستند که اگر کثیف باشد و یا تمیز به خوبی معلوم می‌شوند، یکی از مشکلات بزرگ ما انسان‌ها این است که آب را با قضاوت کردن، حکم صادر کردن و خیلی از کارهای ضدارزش‌ها لجن‌تر می‌کنیم.

اشراق تمثیلی از نور است. اشراق همان جهان است که جهان فیزیکی نیست اشراق هم نور و هم دود دارد همانند آتش؛ اما نور خورشید خیلی تمیز است و دود ندارد. ما در جهان زیرین زندگی می‌کنیم و سرشار از دود هستیم و این جهان ظلمانی نام دارد و اگر بخواهیم تبدیل به نور شویم و وارد جهان اشراق شویم باید حوض خود را تمیز و زلال نگه داریم که آرامش و آسایش را در پی خود خواهد داشت، همانا دروغ گفتن و قضاوت کردن و صفات بد و کم فروشی تمثیل از گناه است که باعث تخریب خود انسان می‌شود، برای اینکه مطلوب‌ترین‌ها به ما داده شود باید در راه صراط مستقیم باشیم و برای دیگران خوبی بخواهیم.

در مسیر زندگی راه مشخص است، درست زندگی کردند مشخص است، صالح بودن مشخص است و هرکه راه درست را رفته است نامش جاودانه می‌ماند و کسی که راه نادرست را پیموده به نیروهای منفی می‌پیوندد و از مسیر خارج می‌شود و راه خود را گم می‌کند و خدا نکند کسی راه خود را گم کند و هر آنچه بکاریم آن را برداشت می‌کنیم. غم و اندوه‌ها سرچشمه بدی نیستند و هر آنچه که در جهان است بر مبنای ضد خود شناخته می‌شود، جهانی که ما زندگی می‌کنیم هم قطب منفی دارد و هم مثبت و ما نمی‌توانیم بگوییم ای کاش منفی‌ها را برداریم و فقط مثبت‌ها بماند. زشت و زیبا، راست و دروغ، بد و خوب همه با هم هستند. غم و اندوه انسان را به دو درجه بالا و پایین می‌کشد.

آقای مهندس در ادامه سی‌‌دی می‌فرمایند: اگر غم بزرگ دارید صبر کنید، تفکرات منفی نداشته باشید، زمان خیلی سریع می‌گذرد قدر چیزهایی که هستیم را بدانیم و شاکر داده‌ها و نداده‌های خداوند باشیم با تقدیر کاری نداشته باشیم زیرا یک آدم خرافاتی می‌شویم ما باید تلاش خود را کنیم و جلو برویم و تقدیر کار خود را انجام می‌دهد اگر خواسته داریم تلاش کنیم که اگر تقدیر باشد انشالله به آن می‌رسیم.

نویسنده: راهنمای تازه‌واردین همسفر معصومه
تایپ و ویراستار: همسفر منصوره رهجوی راهنما همسفر سمیه لژیون اول
عکس و ارسال: همسفر زینب, مرزبان خبری
همسفران نمایندگی حافظ

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .