English Version
English

قضاوت کردن به‌خاطر نداشتن آگاهی است

قضاوت کردن به‌خاطر نداشتن آگاهی است

قضاوت نشانه جهل است، جهل تفکر را می‌سوزاند و به تاریکی می‌برد و تأثیری در صور پنهان می‌گذارد و افکار و اندیشه منفی آنتی ایکس محسوب می‌شود. اگر ما بتوانیم حرمت‌ها را اجرا کنیم دچار قضاوت و جهل نمی‌شویم. من با آموزش‌های کنگره آموختم قضاوت کردن به خاطر نداشتن آگاهی است؛ خیلی راحت قضاوت می‌کردم و حکم هم صادر می‌کردم، به این خاطر بود که من در جهل و در ضد ارزش‌ها غوطه‌ور بودم و متوجه شدم باید دانایی خودم را بالا ببرم، زمانی در امور شخصی دیگران به جاسوسی و تجسس می‌پرداختم و گاهی هم به یک سری اطلاعات ناقص و غلط دست پیدا می‌کردم آن‌وقت هم به دنبال مقصر می‌گشتم.

نمی‌دانستم و باور نداشتم که مقصر اصلی جهل و نادانی خودم است، گاهی هم بدون بیان کردن مسئله در ذهن خود شروع به قضاوت می‌کردم؛ انسان در هر جایگاه و مقامی دائماً در حال قضاوت است. در جزوه جهان‌بینی داریم که جهالت از سه مؤلفه ترس، ناامیدی و منیت تشکیل‌شده است. وقتی ما در مورد دیگران قضاوت می‌کنیم ممکن است از ترس، منیت و حتی ناامیدی باشد.

من برای این‌که نواقص خودم را پنهان کنم دیگران را قضاوت می‌کردم شاید از این‌که انرژی بگیرم؛ اما قطعاً این انرژی منفی است؛ چون ما در قضاوت کردن فقط ظاهر کار را در نظر می‌گیریم و به باطن آن موضوع توجهی نداریم و اصلاً به‌درستی و نادرستی آن توجهی نمی‌کنیم. معمولاً ما انسان‌ها می‌دانیم که قضاوت کار اشتباهی است؛ ولی درنهایت آن کار را انجام می‌دهیم. ما بایستی بدانیم که این عمل هم باعث تخریب می‌شود و در ذهن افکار و اندیشه ما به نتیجه غلط می‌رسیم ما باید آموزش بگیریم و فرایند آن‌هم با بالا بردن دانش و آگاهی خود ما است.

آقای مهندس می‌فرمایند: «وقتی می‌خواهیم کسی را قضاوت کنیم؛ باید مواظب فکر و اندیشه خودمان باشیم و گمان بد نداشته باشیم». چیزی که باعث می‌شود قضاوت به وجود بیاید گمان بد است و گمان بد هم باعث تجسس می‌شود و ما باید وادی پنجم را در زندگی روزمره خودمان عملی کنیم تا به قضاوت دیگران نپردازیم و من هم خدا را شکر می‌کنم که با آموزش‌های کنگره ۶۰ آشنا شدم و توانستم صور پنهان خود را بشناسم و نیروی تخریبی و بازدارنده را کاملاً بشناسم و از ضد ارزش‌ها دوری‌کنم و در جهت ارزش‌ها حرکت کنم.


نویسنده: همسفر سمیه رهجوی راهنما همسفر سمیرا (لژیون اول)
ویراستاری و ارسال: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر سمیرا (لژیون اول)
همسفران نمایندگی شهباز

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .