English Version
English

رعایت قوانین و حرمت های کنگره باعث تزکیه و پالایش انسان می شود

رعایت قوانین و حرمت های کنگره باعث تزکیه و پالایش انسان می شود

جلسه هفتم از دور نهم سری کارگاه های آموزشی عمومی ویژه مسافرین آقا و همسفران کنگره۶۰ نمایندگی امام قلی خان به استادی راهنمای محترم مسافر مرتضی و نگهبانی مسافر حسین و دبیری مسافر امیر با دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع می باشد و تولد یکمین سال رهایی مسافر فرهاد» پنج شنبه 7 تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان مرتضی هستم یک مسافر
وادی اول می گوید باید تفکرکنیم. همیشه درلژیون به بچه ها می گویم که باید قبل ازانجام هرکاری اول تفکرکنید. حالا راجع به چی باید تفکر کنید؟ به موضوع و سرانجام هر کاری که می خواهیم انجام دهیم. من که می خواهم این کار را انجام بدهم نتیجه اش چه می شود. این وادی به دستور جلسه امروز مربوط می شود. اگر ما حرمت کنگره را رعایت کنیم نتیجه آن چه می شود؟
1-رعایت قوانین و حرمت های کنگره باعث تزکیه و پالایش انسان می شود، در وادی پنجم می گوید برگشت از ضد ارزش ها، به گفته آقای مهندس باعث تمام ضد ارزش ها دروغ گفتن است.

2-رسیدن به امنیت که اگرما بتوانیم این قوانین وحرمت ها را رعایت کنیم به امنیت می رسیم.

3-رعایت کردن حرمت ها باعث بوجود آمدن شخصیت فرد وحفظ آن می شود، که می گوید لباس و پوشش مناسب داشتن. بیرون از کنگره شاید براتون اتفاق افتاده باشد. هربارکه لباس مناسب ومرتب پوشیده باشید وقتی شخصی ازشما خواسته ای دارد با گفتن کلمه لطفا درخواست می کند، ولی اگر بهم ریخته و نا مرتب باشید به حالت دستوری صحبت می کند. این موضوع ربطی به سواد و مدرک ندارد.

4- به آرامش رسیدن، چند سال پیش یک رهجو تازه وارد داشتم که ایشان پول نداشت دارو تهیه کند یکی ازافراد بدون هماهنگی من به ایشان پول قرض داد وآن شخص تازه وارد دیگر به کنگره نیامد بعد ازمدتی که او رادیدم ازاو پرسیدم چه شد که نیامدی؟ گفت حقیقتا من پول دارو را از بچه ها قرض کردم و قراربود هفته بعد پس بدهم ولی پولم جورنشد که به او بدهم. ازخجالت دیگر نتوانستم به کنگره بیایم. این آرامش وآسایش را ازهردوطرف می گیرد. کسی درزندگی می تواند موفق وثروتمند شود که درزندگی آسایش وآرامش داشته باشد.

5- احترام اعضاء راحفظ نمودن خیلی مهم است. بچه ها وقتی یکی ازهم لژیونی ها و یا راهنمایی را بیرون از کنگره می بینید نباید دررابطه با کنگره60صحبت کنید، شاید شخصی حضور داشته باشد که نخواهد بداند ایشان کنگره می آید. این نکته ی خیلی مهمی است که باید رعایت کنیم. این مسئله گمنامی نیست و رعایت این بند یعنی حفظ نمودن هویت افراد. در نظرداشته باشید کنگره 60 یک میدان تمرین است برای زندگی شخصی و خانوادگی، اگر بتوانیم اصول و قوانین را یاد بگیریم وکاربردی کنیم بعداز10 ماه بیرون از کنگره هم می توانیم زندگی راحت و قشنگی را اداره کنیم. بخاطر همین است که حرمت کنگره60 دو باردر جلسات خوانده می شود.

دوستان سعی کنید درون و بیرون ازکنگره یکسان رفتار کنید و فقط داخل کنگره رفتار خوب نداشته باشید. باید بتوانید بیرون از کنگره هم با خانواده و دوستان و جامعه خوب رفتار کنید. درغیر این صورت در جلسات کنگره فقط حضور فیزیکی داشته اید. بازهم می گویم برای رسیدن به آرامش و آسایش وامنیت از قوانین و اصول پیروی کنید.

و اما دستور جلسه دوم: یک سال رهایی مسافرفرهاد، فرهاد عزیز مثل همه ما با تخریب وارد کنگره شد ولی فرهاد تخریب افکار بسیارشدیدی هم داشت که روزهای اول خیلی کنترل کردنش سخت بود. فرهاد فرد نامنظم و بد قولی بود ولی از خوبی های فرهاد این بود که حرف گوش کن بود راهنمایش را دوست داشت، همین باعث شد که سرپیچی نکند وگوش به فرمان باشد. توانست به مروردرک کند که به مکانی پا گذاشته وکنگره چه لطفی به او کرده، ناگفته نماند که فرهاد عزیزیکی ازخدمتگزاران خوب کنگره است. ایشان در سایت،نشریات،لژیون سردارو ... خدمت داشتند. امیدوارم که درزندگی بتواند نظم و قوانین را رعایت کند. تمام این جشن ها و مناسبت ها باعث می شود که یک تصویری درذهن ما بوجود بیاد و در خاطرما بماند. این اتفاقات، بسیارخوب است و به ما برای پیداکردن مسیر، دردوراهی های زندگی کمک می کند. از این که به صحبت های من توجه کردید از همه شما ممنونم.

آرزوی مسافر فرهاد:جهانی شدن کنگره 60

 

خلاصه سخنان مسافر فرهاد:

سلام دوستان فرهاد هستم یک مسافر
قبل از اینکه راجع به خودم صحبت کنم می‌خواهم با سپاسگزاری  رسم قدردانی  را بجا بیاورم. اول تشکر می‌کنم از جناب مهندس و خانواده محترمشان و تفکر عظیمشان امیدوارم که سالیان سال سایه ایشان بالای سر ما باشد. از آقا مرتضی راهنمای بزرگوارم تشکر می کنم، هرچند که با کلام و زبان نمی‌توان رسم سپاسگزاری خود را از جناب مهندس و یا راهنما بیان کرد، بلکه باید بعمل ثابت کرد، ولی در حد توان آنچه که می‌توانیم را انجام می‌دهیم.
آقا مرتضی سپاسگزاری را به من یاد داد، ایشان عمل سالم را به من یاد، اگر بنده بخواهم عمل سالم را رتبه بندی کنم، آن را به خوب بسیار خوب و عالی تقسیم بندی ی‌کنم و مطمئناً رتبه عالی را به راهنمایم خواهم داد. اگر کسی رتبه عالی را نداشته باشد رهجوی آن شخص هم نمی‌تواند عمل سالم را به اجرا درآورد و آموزش بگیرد. من همه این‌ها را از راهنمای خوبم  آموختم و دست ایشان را داخل قلبم می‌بوسم. ایشان واقعاً برای بنده تلاش کردند امیدوارم که به هر آرزویی که دارند برسند و تاثیر این تلاش و زحمات را در زندگی و خانواده شان ببینند و همیشه در خیر و برکت باشند.
از مرزبان و ایجنت محترم شعبه و از تمام خدمتگزاران از مرزبانی تا آبدارخانه تشکر می‌کنم. یک تشکر ویژه از قسمت سایت دارم چرا که خودم هم در سایت خدمت دارم و قسمتی است که واقعاً دیده نمی‌شود.  از دوستان خواهشمندم که اگر مطلب یا دل نوشته‌ای دارند برای تایید و بارگزاری به قسمت سایت مراجعه کنند تا بازدیدها و بازخوردها افزایش پیدا کند. همچنین از همسفر خودم سپاسگزارم و از آنجا که تولد ایشان با تولد یک سال رهایی خودم یکی شده این مسئله را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم که سالیان سال در کنار هم باشیم و بتوانم که گذشته را برای او جبران کنم. من واقعا فردی بودم که قبل از ورودم به کنگره اصلا قابل تحمل نبودم و هیچ کس غیر از همسفرم توانایی تحمل من را نداشت که امیدوارم بتوانم در آینده جبران کنم.

رها یافتگان

مرزبان کشیک: مسافر علی

تایپ:مسافر مهدی ل11 و مسافر علیرضا ل5

ویراستاری:مسافر مصطفی لژیون 5

عکاس:مسافر رضا لژیون 1

تنظیم و ارسال:مسافر عباس لژیون 5

با سپاس از نگاه زیبایتان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .