English Version
English

حرکت ما در مسیر صراط مستقیم و رسیدن به حال خوش

حرکت ما در مسیر صراط مستقیم و رسیدن به حال خوش

جلسه دهم از دوره چهل‌و‌یکم سری کارگاه‌های آموزشی، عمومی مسافران و همسفران کنگره۶۰ نمایندگی ملاصدرا با استادی راهنمای محترم مسافر حبیب‌الله، نگهبانی مسافر غلامرضا و دبیری مسافر احمد با دستور جلسه  "حرمت کنگره60، چرا رابطه مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟" در روز پنج‌شنبه هفتم تیرماه1403 ساعت 16:00 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان حبیب‌الله هستم یک مسافر
در ابتدا خداوند را شاکر و سپاسگزارم و از آقای مهندس و خانواده محترمشان تقدیر و تشکر می‌کنم. از همه خدمتگزاران نمایندگی ملاصدرا هم بابت خدمتی که انجام می‌دهند قدردانی می‌نمایم.
هر نهادی برای ادامه مسیر و برای این‌که بتواند امور خود را اجرائی کند، نیاز به قوانین مشخصی دارد. کنگره60، در 26 سال فعالیت خود، به دلیل وجود همین قوانین و حرمت‌ها، بسیار موفق بوده است. اکنون مواردی از حرمت را به‌اختصار توضیح می‌دهم و مابقی را به مشارکت می‌گذاریم.


کنگره مکان مقدس و امن است. درست است که اینجا مسجد نیست ولی به دلیل این‌که انسان‌ها، از تاریکی به سمت روشنایی حرکت می‌کنند، مکان کنگره، مقدس و امن نامیده می‌شود. دروغ گفتن در همه ادیان و اقوام به‌عنوان یک صفت ناپسند، به‌حساب می‌آید. هر جا دروغ باشد، خروجی آن، حال بد است. پارامتر بعدی، علیه کسی سرزنش کردن است.

آقای مهندس می‌فرمایند تنها چیزی که مرا ناراحت و خسته می‌کند، غیبت کردن است. در غیبت کردن، هم گوینده و هم شنونده، مرتکب گناه می‌شوند. یکی از صفاتی که خداوند دوست دارد، ستارالعیوب بودن است، یعنی اگر عیبی دیدید، آن را پنهان کنید.

بیشتر مشکلات انسان‌ها در روابط مالی به وجود می‎‌آید و شیطان هم قسم خورده است که انسان را از مسیر خارج کند. بعضی از افراد فکر می‌کنند، زمانی که روابط مالی مطرح می‌شود، منظور  مبلغ بالا است، درصورتی‌که من خودم دیده‌ام که با قرض دادن حتی بیست لیتر بنزین، افراد در کنگره دچار مشکل می‌شوند.


دروغ نگوئیم و غیبت نکنیم تا لطف خداوند شامل حالمان شود و بتوانیم این لطف را حفظ کنیم. ورود ما با کنگره60 از زرنگی ما نبوده است؛ بلکه همین هم لطف خداوند بوده است. آقای مهندس و خانواده محترمشان تا حدی مورد لطف الهی قرارگرفته‌اند که افرادی که در کنار ایشان قرار می‌گیرند هم از این لطف بهره‌مند می‌شوند.


حرمت‌ها باعث پایداری کنگره60 شده است و اجرای آن‌ها، دوام و استمرار حرکت ما در مسیر صراط مستقیم و رسیدن به حال خوش را به همراه دارد.


ما می‌خواهیم در کمال آرامش و فراغت، اعتیاد خود را درمان کنیم و پس‌ازآن در سفر دوم به ادامه آموزش و خدمت خود بپردازیم. می‌خواهیم با خیال راحت و بدون اضطراب به کنگره بیاییم و با کسی خرده‌حساب نداشته باشیم.

کنگره ۶۰ این حریم و مرزها و خطوط قرمز را برای ما در نظر گرفته و مشخص نموده است که اگر می‌خواهیم با خیال راحت راهمان را ادامه دهیم، بایستی آن‌ها را رعایت کنیم، در غیر این صورت، دیگر کنگره ۶۰ برای ما کنگره ۶۰ نخواهد بود.


در کنگره60 کسی حرف دیگری را قطع نمی‌کند و چقدر زیباست که افرادی که روزگاری مصرف‌کننده مواد مخدر بوده‌اند، در ادبیات و گفتمان خود، چه نکات ظریفی را رعایت می‌کنند که حتی بعضی افراد با تحصیلات بالا ممکن است رعایت نکنند و همچنین اعضای کنگره60 به هیچ عنوان خودشان را درگیر بحث‌های سیاسی نمی‌کنند.


در مجموع؛ تک‌تک مفاد حرمت کنگره باظرافت و تفکری همه جانبه، تمام کانال‌هایی که ممکن است به نحوی ازآنجا، به حضور و ارتباطات ما در کنگره آسیب برساند را مسدود می‌نماید. ما با رعایت این حریم‌ها؛ می‌توانیم با خیال راحت و برای همیشه در جمع اعضای کنگره حضور داشته باشیم و با کسی کوچک‌ترین مشکل و مسئله‌ای نداشته باشیم و از حضور در کنگره و بودن با اعضای کنگره لذت ببریم.
" ممنون که به صحبت‌های من گوش کردید."

تایپ: راهنما مسافر حسین
ویرایش متن: راهنمای تازه واردین مسافر کریم
عکس: مسافر یحیی
ارسال: سایت نمایندگی ملاصدرا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .