English Version
English

جادو؛ بر روی القا اثر می‌کند

 جادو؛ بر روی القا اثر می‌کند

اضافه وزن باعث می‌شود، یک‌سری از توانایی‌های انسان حذف شود و این امر، یک پیری توهمی در انسان ایجاد می‌کند، سیگار هم همین کار را در بدن انسان انجام می‌دهد و باعث افت سیستم ایمنی بدن می‌شود. در یک‌سری کشورها که سیگار و الکل استفاده می‌کنند و اضافه وزن دارند، میانگین عمر آن‌ها ۴۵ الی ۵۰ سال است. در کنگره به این مسائل توجه می‌شود که باید یاد بگیریم چگونه از آن‌ها استفاده کنیم تا بتوانیم زندگی بهتری داشته باشیم.

استاد امین در ادامه داستان حضرت موسی را بیان کرد که داستان حضرت موسی خیلی شبیه خود ما می‌باشد؛ چون فرعون بنی‌اسرائیل را به بردگی کشیده بود و کاملا روی آن‌ها سلطه داشت؛ اما فرامین او شر بود.  نکته تشابه این‌جا می‌باشد که در آن‌ زمان فرعون سلطه داشت و خود را خدا می‌دانست، این‌جا تاریکی اعتیاد و مواد مخدر همان بردگی را به وجود آورده است. اعتیاد نقش فرعون را و ما نقش بنی اسرائیل را بازی می‌کنیم که می‌خواهیم از این مسئله خودمان را خارج کنیم.

مسئله‌ای که وجود دارد و خیلی مهم است خواسته‌های نفس است. اگر به داستان دقت کنیم، می‌بینیم، کجا قهرمان به وجود می‌آید و کجا رشد می‌کند. پس قدرت اصلی خواسته‌ها هستند. ما برای رسیدن به خواسته‌ها دو الگو داریم؛ یکی الگوی فرعون که خواسته‌ای که من دارم مهم است و به هر قیمتی باید به آن برسم و اگر هزاران نفر هم کشته شوند، اهمیتی ندارد، که اگر برسم، روز به روز قوی‌تر و نیرومند‌تر می‌شوم.

الگوی دیگر خداوند است، خداوند هم خواسته و برنامه دارد؛ چون جهان را آفریده پس برای آن نقشه‌ای دارد و اجرای آن در دست پیامبران، اولیا، معلمان، مربیان و.‌‌‌.. است. روش خداوند این‌گونه است که با کمترین کنش باشد و به ما می‌گوید به عنوان یک انسان، اگر خواسته‌ای داریم و می‌خواهیم به آن برسیم، باید ببینیم که به کدام‌ یک از این روش‌ها نزدیک‌تر هستیم. اگر برای رسیدن به خواسته هر کاری می‌کنید و هر تخریبی به وجود می‌آورید، شما به نیروی شیطانی نزدیک هستید و روش نیروی منفی است؛ ولی اگر با کمترین تخریب عمل می‌کنید، شما به خداوند و نیرو‌های الهی نزدیک هستید.

بنابراین روش رسيدن به خواسته‌ها خیلی مهم و اساسی است و اگر کسی بتواند به روش الهی به خواسته‌ خود برسد، آن وقت به آرامش هم می‌رسد. تکبر فرعون باعث شد که از این روش استفاده کند؛ زیرا فکر می‌کرد از همه برتر و بالاتر و خدای آن‌هاست. جادو بر روی القاء اثر می‌کند. البته در قرآن گفته شده که هر جادویی در انسان اثر نمی‌کند، مگر این‌که اذن الهی باشد. اگر انسان در صراط مستقیم حرکت کند، جادو هیچ اثری ندارد. داستان حضرت موسی و اتفاقات افتاده در زندگی‌های ما نیز جاری است.

داستان شکافتن دریا توسط حضرت موسی، می‌تواند، در‌یای علم هم باشد، کسانی که دانش و علم کسب می‌کنند، می‌توانند از اسارت رها شوند؛ بنابراین پس از این‌که علم اعتیاد شکافته شد، قوم مصرف‌کنندگان از اعتیاد خارج شدند و نجات پیدا کردند. اگر علم باشد، انسان می‌تواند از بند آزاد شود و قوم موسی به واسطه علمی که کسب کردند از بند اسارت عبور کردند؛ اما فرعون نپذیرفت و در آن‌جا از بین رفت. عظمت و بزرگی نزد خداوند است، این نیست که من خودم را به کسی نزدیک کنم تا به‌ واسطه‌ نزدیک شدن به آن‌ها به خواسته‌های خودم برسم، آن هنگام سقوط می‌کنم. کسانی که فرامین الهی را‌ اجرا کنند، رستگار می‌شوند.

این‌ها درس‌هایی هستند، برای مصرف کنندگان که از جهان اعتیاد خارج شوند و وارد مرحله دوم جهان‌بینی شوند که هم سخت و هم سهل است. در مرحله دوم مبارزه ادامه دارد؛ بایستی آن قسمت دوم را با تلاش و دانایی تکمیل کنند، اگر سرخوشی باشد از بندی که آزادشده سرمست نگردد و اگر سرمست بشود، دوباره به جهان تاریکی برمی‌گردد و همان چرخه تکرار می‌شود؛ بنابراین اگر درست حرکت کنیم به جایی می‌رسیم که دیگر برای ما سخت نیست. پس داستان فرعون چون راجع به خواسته‌ها صحبت می‌کند و خواسته‌ها قسمت مهمی هستند، داستان بسیار در قرآن تکرار شده است.

 

به قلم: همسفر فاطمه، رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون سوم)

رابط خبری: همسفر فریبا، رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون سوم)

عکاس: مرزبان خبری، همسفر مرضیه
ویراستار: همسفر فاطمه، رهجوی راهنما همسفر فرزانه (لژیون دوم)
ارسال: راهنمای تازه‌واردین، همسفر سمانه
همسفران نمایندگی گوجان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .