English Version
English

احترام به دیگران احترام به خود است

احترام به دیگران احترام به خود است

جلسه دوم از دوره چهارم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰؛ نمایندگی الوند با استادی راهنما مسافراکبر ، نگهبانی مسافر امیر و دبیری همسفر رضا با دستور جلسه "حرمت کنگره 60،چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟ " پنجشنبه 7 تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ شروع به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

خدای بزرگ را شاکر و سپاس گذارم که یک‌بار دیگر توفیق حاصل شد تا در این جایگاه خدمت کنم و آموزش بگیرم همچنین از نگهبان و دبیر جلسه سپاس گذارم که اجازه دادند اولین مشارکت را داشته باشم همچنین از آقا رضا و آقا محمدرضا تقدیر تشکر می‌کنم، زمانی که کنگره 60 در استان قزوین در حال منحل شدن بود تلاش این عزیزان بود که کنگره را پابرجا نگه داشت و حس و حالی که امروز در این جلسه حاکم است قطعاً از زحمات این عزیزان نشئت‌گرفته است که من به‌ نوبه خودم از ایشان تشکر می‌کنم.

و اما در مورد دستور جلسه حرمت کنگره 60 و چرا در کنگره روابط مالی و رفت آمد خانوادگی نداریم؟ واژه حرمت از حریم گرفته‌ شده که آقای مهندس به‌خوبی برای ما توضیح داده است که وقتی در جاده در حال حرکت هستیم جاده و راه دارای حریم و علائمی است که همه مسیر را برای ما مشخص کرده است و یا اگر به هستی نگاه کنیم مجموعه‌ای از تمام این قوانینی است که برای ادامه حیات لازم و ضروری است.
سوالی که در سفر اول برای من پیش آمد این بود که دانستن حرمت چه نقشی در درمان اعتیاد دارد؟ عدم آگاهی و جهانبینی باعث شد تا به این موضوع اهمیتی نداده و همین امر، مقدمات شکست من در راه درمان اعتیاد را رقم بزند اما پس از گذشت مدتی متوجه شدم عدم موفقیت من رعایت نکردن حرمت ها بوده است. 
در سفر اول راهنمای عزیزم به من آموزش دادند که با راهنما و کنگره صادق باشم و این زیباترین اتفاقی بود که در سفر اول برایم رخ داد و در سفر دوم با رعایت کردن حرمت‌ها توانستم به مسیر آموزش ادامه بدهم یکی از علت‌هایی که حرمت 2 بار خوانده می‌شود برای این است که من اکبر نباید دروغ بگویم. قبل از کنگره می‌گفتند دروغ‌گو دشمن خداست ولی در کنگره فهمیدم که دروغ چه اثر مخربی در صورپنهان و در سیستم ایکس من خواهد داشت و از زمانی که متوجه شدم کم‌کم افکار و اندیشه‌ام را در جهت مثبت پرورش دادم و به اهمیت آن پی بردم.

و اما چیزی که کنگره را با همه‌جا متمایز می‌کند همین حرمت‌ها و قوانینی هستند که به‌درستی اجرا می‌شود. اگر در مسیر درمان به علائم راه توجه نکنم قطعاً به مشکل خواهم خورد ولی آن‌هایی که حرمت‌ها را رعایت می‌کنند کیفیت رهایی آن‌ها با دیگران فرق می‌کند و این بیانگر اهمیت دادن به حرمت‌هاست که من اکبر در سفر دوم باید بیشتر به این موضوع اهمیت بدهم تا بتوانم مطلوب‌ترین نتیجه را در صور پنهان خود برداشت نمایم. مسائلی که در سفر دوم حائز اهمیت است؛ تجسس، قضاوت، غیبت و دروغ گفتن است که با رعایت نکردن من، اثرات منفی بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت به همین دلیل سفر دوم هم سهل و هم سخت است چراکه برای رسیدن به خود باید نهایت سعی و تلاشم را بکار ببرم تا افکار و اندیشه خود را در جهت مثبت پرورش بدهم.
در کنگره وقتی من رهجو به صحبت‌های راهنما گوش می‌دهم و فرمان‌ها آن‌ها را اجرا می‌کنم قطعاً به نتیجه مطلوب و مورد نظرم دست پیدا خواهم کرد که من این موضوع را واقعاً درک کرده‌ام؛ و وقتی احترام گذاشتن در کنگره را فراگرفتم متوجه شدم احترام گذاشتن به دیگران یعنی احترام به خود؛ که تمام این آموزش‌ها را مدیون کنگره و اساتیدم هستم که امیدوارم بتوانم قدردان این زحمات باشم.

مرزبان کشیک: مسافر علی
تایپ و تنظیم: مسافر ابراهیم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .