English Version
English

ما یاد گرفته‌ایم که در کنگره حساب‌وکتاب کارمان بر اساس عشق است

ما یاد گرفته‌ایم که در کنگره حساب‌وکتاب کارمان بر اساس عشق است

جلسه نهم از دور بیستم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ ویژه مسافران و هم‌سفران شعبه دهخدا قزوین با دستور جلسه حرمت کنگره 60، چرا رابطه کاری، مالی و فامیلی در کنگره ۶۰ ممنوع است؟ و در ادامه تولد ده سال رهایی آزادمرد محترم آقا علی‌اکبر، با استادی راهنمای محترم مسافر حسین، نگهبانی مسافر کریم و دبیری مسافر مجید روز پنجشنبه ۱۴۰۳/04/07 ساعت ۱۶ آغاز به کار نمود.

 


سخنان استاد: می‌گویند کار نیکو کردن از پر کردن است، من حدود ده، دوازده سالی است که در کنگره 60 حضور دارم و در طی این مدت حتی ده جلسه هم غیبت نداشته‌ام یعنی کاری را که کسی بخواهد به‌صورت جانی و دلی انجام دهد این‌گونه خواهد بود.
ما یاد گرفته‌ایم که در کنگره حساب‌وکتاب کارمان بر اساس عشق است، حساب ما با آن دسته از خانواده‌هایی است که از وجود بیماری اعتیاد در خانواده خود رنج می‌برند و آن خانواده‌ای که گرفتار بیماری اعتیاد است، مسلماً در آن خانواده نمی‌توان انتظار بهره بردن مالی داشت.
انسان زمانی که گرفتار بیماری اعتیاد می‌شود هرگز گمان نمی‌کند که یک روز ممکن است حتی تمام زندگی خود را از دست بدهد، چون عموماً همه ما تمام تلاش و کوشش خودمان را در طی زندگی انجام می‌دهیم تا بتوانیم یک زندگی تشکیل دهیم و نسبت به تأمین معیشت و هزینه‌ها و الزامات یک زندگی متعارف وظایف خود را انجام دهد.
حال در نظر بگیرید که باوجود چنین مسائل و فشارهایی که همه‌جانبه به افراد از هر سو هجوم می‌آورد یک نفر دچار بیماری اعتیاد می‌شود و حاضر است این زندگی را که با تلاش و زحمت فراوان تشکیل داده است را درازای داشتن و از دست ندادن مواد مخدر و اعتیادش، از دست بدهد و همسرش او را با درخواست جدایی روبرو می‌کند.
در این حال برخی افراد در اثر مصرف مواد مخدر و اعتیاد به زندان‌هایی مکرر می‌روند، عده‌ای دیگر در تیمارستان‌ها بستری می‌شوند و برخی هم از دنیا می‌روند و می‌میرند، حال در این میان عده‌ای از این افراد هستند که به‌مانند آقای مهندس دژاکام تلاش کردند تا از دست بیماری اعتیاد خود رها شوند و مسیر دیگری را در ادامه زندگی خود برگزیدند و بهترین الگو و نمونه برای همه ما و بیماران اعتیاد ایشان هستند که بایستی با الگو قرار دادن ایشان و تبعیت از همه موارد لازم و الزاماتی که از سوی ایشان برای درمان اعتیاد یک فرد ضروری اعلام کرده‌اند، نسبت به درمان اعتیاد و رهای خودمان الگوبرداری کنیم.
من هر هفته یکشنبه‌ها منتظر بارگذاری و معرفی سی دی هفتگی و تهیه آن هستم و در روزهای چهارشنبه هم از اول صبح منتظر لایو مهندس در آن روز هستم.
ما باید یاد بگیریم که به کسی که دستمان را گرفت و با عشق و محبت ما را در لژیون راه داد و به ما در درمان اعتیادمان و نشان دادن این راه با نهایت گذشت و فداکاری و محبت، کمک کرد متقابلاً با عشق و محبت و ارزشمند برخورد کنیم و همواره قدردان زحمات راهنماهایمان باشیم.
در بخش دوم این دستور جلسه موضوع تولد ده سال رهای آقای علی‌اکبر یاسری است که به ایشان تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم همه ما در مسیر درمان اعتیاد و مشکلاتمان بتوانیم از کمک و یاری استاد و راهنمای خود که بدون چشم‌داشتی در این راه به ما کمک می‌کند بهره‌مند شویم بتوانیم با آموزش‌های لازم در این راه به دیگران هم به سهم خویش خدمت کنیم.
سخنان مسافر: سلام دوستان علی‌اکبر هستم یک مسافر. خداوند بزرگ را سپاسگزارم که توانستم امروز در این جایگاه قرار بگیرم. من باحال خیلی خرابی در اسفند 92 باحال خیلی خرابی و با مصرف شیشه و قرص و حشیش وارد کنگره شدم و در لژیون حسین آقا وارد شدم و با انجام سخنان راهنمایم و رعایت حرمت کنگره و خودداری و تلاش برای درمانم توانستم در فروردین 93 رهایی بگیرم.

سخنان همسفر: سلام دوستان مهتاب هستم یک همسفر. من هم خداوند را شکر گذار هستم که امروز توانستیم در حضور شما جشن ده سال رهایی‌مان را بگیریم و از همه‌کسانی که در این راه به ما کمک کردند تشکر می‌کنم

سخنان راهنمای همسفر: سلام دوستان اعظم هستم یک همسفر. من هم خدا رو شکر می‌کنم که امروز در این جشن زیبا و مهم حضور دارم و به حسین آقا و آقا علی اکبروخانم مهتاب تبریک عرض می‌کنم. کسی که حرمت‌های کنگره را به‌طور کامل انجام بدهد در زندگی خود طعم آرامش و خوشی را حس خواهد کرد.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .