English Version
English

حرمت یعنی، حد،حدود، مرز،

حرمت یعنی، حد،حدود، مرز،

اولین جلسه از دوره اول سری کارگاه‌های لژیون سردار همسفران نمایندگی امیر،به استادی همسفر سمیه، نگهبانی همسفر سمیه و دبیری همسفر مریم با دستور جلسه(حرمت کنگره۶۰،چرا رابطه مالی، کاری خانوادگی در کنگره۶۰ ممنوع است؟) در تاریخ ۱۴۰۳/۰۴/۰۴ روز دوشنبه راس ساعت۱۴ آغاز به کار نمود.

 

«اگر بنایی آباد باشد اما ساکنین آن خراب باشند بنا هم کم‌کم رو به نابودی و خرابی می‌رود اما ساکنین آباد در بناهای خراب و ویرانه‌ها می‌توانند آن‌ها را احیا نمایند.»
معنی این جمله را دقیقا در کنگره فهمیدم، اگر معنی روشنی از گلریزان بخواهم بگویم این است که دیگران کاشتند و ما برداشت کردیم و الان زمانی است که ما بکاریم و دیگران در آینده از این مکان برداشت کنند. نمی‌دانم کی و بخاطر کدام کار خوبم به کنگره رسیدم، مکانی به نام کنگره که ساکنین این بنا با عشق و محبت بیدارند و در حال کمک و احیا به همنوعان خودشان هستند.

گلریزان در کنگره۶۰ کلمه زیبا و پر از معنایی است اما فقط این کلمه نیست که زیبایی‌های خود‌ را دارد بلکه هزاران جمله نهفته در سینه پنهان دارد.

گلریزان یعنی؛ جمع کردن پولی برای یک نیت و یک اتفاق خوب من مریم زمانی که به گلریزان فکر می‌کنم همه هواسم این است که با اندک پولی که برای جشن گلریزان پس‌انداز کرده‌‌ام بتوانم خانواده‌ای را از دام اعتیاد نجات دهم. در پوست خود نمی‌گنجم یعنی می‌خواهم این را بگویم که گلریزان یعنی پس‌اندازی برای دنیا و آخرت خودمان، در قبال این کار به ما امتیازی خواهند داد که می‌توانیم در هر کجای زندگی‌‌‌مان که به مشکل برخورد کردیم از آن استفاده کنیم یا بهتر است بگویم کلیدی برای درهای بسته زندگی‌‌‌مان خواهد بود. گلریزان سنت حسنه‌ای است که حتی شنیدن نامش هم به انسان انرژی مثبت می‌دهد، کار بسیار ارزشمندی که در زمینه کمک کردن به دیگران از قدیم الایام در کشور عزیزمان انجام می‌شد و در کنگره هم برای خرید زمین این کار بزرگ و ارزشمند انجام می‌شود.
گلریزان یعنی آبرو خریدن، یعنی در سرمای یخبندان اعتیاد کمک حال هم‌نوعان خودمان باشیم، در این جشن خیرخواهانه و مهربانی برای خودمان آبرو می‌خریم، چون وقتی به هم‌نوع خودمان کمک می‌کنیم و آبرویش را می‌خریم قطعا کائنات همان را به ما برمی‌گرداند و نمی‌گذارد آبرویی از ما ریخته شود.
مادیات و معنویات در کنگره ۶۰ همانند صورآشکار و صورپنهان هستند و این دو جدا از هم نیستند. برای این‌که شخص به درمان کامل برسد، باید در جایگاه مادی و همین‌طور در جایگاه معنوی خدمتگزار باشد تا به تکامل و تعادل برسد. انسان وقتی‌که می‌بخشد درواقع یکی از بهترین و بزرگ‌ترین صفات خداوند را در هستی به نمایش می‌گذارد، زیرا خداوند بخشنده و مهربان است. به نظر من در جشن گلریزان انسان می‌تواند بهترین تقدیر را برای خودش رقم بزند و به‌ فرمان عقل نزدیک‌تر بشود چون اعمال و رفتار انسان‌ها در تقدیر آن‌ها اثرگذار خواهد بود. از این فرصت طلایی باید بهترین استفاده را کرد. دیگران کاشتند و ما خوردیم، ما بکاریم تا دیگران بخورند.

خلاصه سخنان استاد

اول به رسم بندگی خدای خودم رو شکر می‌کنم که اذن ورود به کنگره را به من و مسافرم داد.
بعد به رسم ادب و احترام از آقای مهندس عزیز و استاد امین عزیز و خانواده محترمشان تشکر می‌کنم.
و بعد به رسم عشق؛ محبت از خانم مریم عزیزم و خانم شهلای عزیزم و خانم سمیه عزیزم تشکر می‌کنم و این حال خوبم را تقدیم این سه عزیز با عشق می‌کنم.
و اما دستور جلسه حرمت کنگره؛ و چرا رابطه کاری و مالی در کنگره ممنوع است؟
این دستور جلسه از دو قسمت تشکیل شده که قسمت اول حرمت است:
حرمت که به معنی حد، حدود، مرز، چهارچوب، حریم و اندازه است و ما می‌دانیم که رودخانه، جاده و هر مکانی مرز و محدوده مشخصی داره و نمی‌شود درحریم رودخانه خانه ساخت و به حریم آن تجاوز کرد.
در خانواده هم پدر مادر و بچه‌ها قوانین را باید رعایت کنند که زندگی خوبی در کنار هم داشته باشیم و به قول معروف سنگ روی سنگ بند بشود و مشکلات کمتری پیش بیاد.
حرمت کنگره، دو بار خوانده می‌شود که اگر کسی دفعه اول دیر رسید برای دفعه دوم تکرار میشود و اینکه وقتی یک متن برای ما تکرار بشود ملکه ذهن ما میشود؛ مثل نماز خواندن که ما روزی ۵ دفعه متن مشخصی را تکرار می‌کنیم که بتوانیم به دانایی موثر برسیم.
اگر انسان‌ها حرمت هر مکان و هر جایی را که هستند رعایت نکنند اول به خودشان و بعد به اطرافیان‌شان صدمه و آسیب می‌زنند و ما در جهانبینی و در دین خودمان هم داریم که در کارها افراط و تفریط نکنید و همیشه متعادل و میانه رو باشید، حتی آدم در محبت کردن هم باید تعادل را رعایت کند.
در حرمت کنگره خیلی مواردی آمده است که اولین موارد دروغ گفتن است که آقای مهندس فرمودند: (دروغ ریشه و مادر تمام ضدارزش‌هاست ) و همه باید از این ضدارزش دوری کنیم.
در قسمت دوم دستور جلسه که رابطه کاری و مالی در کنگره ممنوع است:
وقتی حساب و کتاب و دو دو تا چهار تا در کنگره باشد کسانی که در کنگره۶۰ وارد جریان مالی و کاری یکدیگر میشوند آسایش و آرامش و حال خوش و خیال راحت که باید داشته باشند را ندارند و چون برای اعتیاد و درمان اعتیاد به کنگره آمده‌اند به درمان نمی‌رسند. هیچ؛ هزاران مشکل دیگه برایشان ایجاد می‌شود.
و دیگر نمی‌توانند به کنگره بیایند و درمان شوند.

تایپیست: همسفر مریم راهنمای تازه واردین دبیر لژیون سردار
تنظیم‌کننده و ارسال: همسفر مهسا خدمتگزار سایت
همسفران نمایندگی امیر

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .