English Version
English

حرمت‌ها باعث می‌شوند، زنجیره محبت بین افراد محکم‌تر گردد

حرمت‌ها باعث می‌شوند، زنجیره محبت بین افراد محکم‌تر گردد

جلسه اول از دور چهارم کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران لژیون سردار با استادی مرزبان همسفر لیلا و نگهبانی همسفر الهام و دبیری همسفر گلاره با دستورجلسه "حرمت کنگره ۶۰، چرا نباید روابط کاری، مالی و خانوادگی برقرار کنیم؟ " روز دوشنبه ۴ تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۰ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد: 
قبل از هر چیزی از نگهبان لژیون سردار تشکر می‌کنم که این فرصت را به بنده دادند تا خدمت کنم.
دستورجلسه امروز بسیار مهم است، چون تمام حرمت‌های کنگره در آن بیان شده است و توسط نگهبان جلسه یکبار در اول جلسه و یکبار هم در آخر جلسه خوانده می‌شود.
در نوشتار حرمت‌ها آمده است: کنگره مکان مقدس و امنی می‌باشد که مقدس‌بودنش به این خاطر است که افراد زیادی که در بند اعتیاد بوده‌اند دوباره احیا می‌شوند و به زندگی بر‌می‌گردند و امن بودنش هم به این خاطر است که ما در کنار هم با رعایت این قوانین، محیطی امن را برای خودمان و دیگران به‌وجود می‌آوریم.
وقتی که من همسفر نتوانم از وسایل خودم مراقبت کنم و کیف یا موبایل خودم را در گوشه‌ای رها کنم به این امید که کنگره مکان مقدس و امنی است، اگر وسایل من گم شوند هم طرز فکر و نگاهم به این سیستم عوض می‌شود و هم به دیگران این احساس ناامنی را می‌دهم.
حرمت‌ها می‌گویند: دروغ نگو، دیگران را سرزنش نکن، چرا که با انجام این اعمال انرژی و وقتمان را هدر می‌دهیم و به نتیجه درستی نمی‌رسیم.
قسمت دوم دستورجلسه در مورد این است: نباید با اعضای کنگره روابط مالی، کاری و خانوادگی برقرار کنیم.
ما همیشه باید از خودمان بپرسیم که هدفمان از آمدن به کنگره چیست؟
هدفمان درمان اعتیاد است و اینکه در کنار آن به آرامش برسیم و کسانی که پا را از قوانین فراتر گذاشته‌اند در زندگیشان و در طول سفر به مشکلات عدیده‌ای برخورد کرده‌اند.
استاد امین جمله قشنگی دارند:
روابطمان با دیگران باید مثل فاصله زمین با خورشید باشد، دقیق و حساب‌شده.
اگر در روابطمان با دیگران بسیار به آن‌ها نزدیک شویم و بیرون از اینجا با هم رابطه داشته باشیم، می‌سوزیم و اگر از هم زیاد فاصله بگیریم یخ می‌زنیم‌.
رعایت حرمت‌ها باعث می‌شود زنجیره محبتی که بین ماست، روزبه‌روز  محکم‌تر شود و با آسودگی خاطر به هدفمان برسیم.
کنگره هدف نیست، بلکه راهی است تا ما آن مسیر درست زندگیمان را پیدا کنیم و ما با رعایت حرمت‌ها باعث می‌شویم که کنگره آن استحکام همیشگی را داشته باشد.
در مورد قرض‌دادن پول به همدیگر هم آقای مهندس تآکید کردند که این کار را نکنید، ممکن است ما به کسی پول قرض بدهیم و آن شخص توان پس دادنش را نداشته باشد و باعث بشود از آن مسیر اصلی که به‌خاطرش به کنگره آمده‌ایم دور شویم.
حال این سوال پیش می‌آید که چگونه خودمان را با این قوانین حفظ کنیم؟
اول به کمک آموزش‌ خودمان را از منیت‌ها دور کنیم.
دوم اینکه دوربینمان روی خودمان زوم باشد، تجسس در کار دیگران باعث می‌شود زنجیره‌هایی که بین ماست پاره شود و به مرور زمان بین ما اختلافاتی به‌وجود آید.
در مورد پوشش هم سعی کنیم آن پوششی که مدنظر کنگره است را رعایت کنیم، کنگره چارچوب‌هایی دارد که رعایت آن‌ها برای این است که ما با راحتی‌خاطر به هدفمان که درمان اعتیاد است برسیم و درک و فهممان را از مسائل زندگی بالا ببریم.

بخشی از مشارکت همسفران: 

سلام دوستان فاطمه هستم  همسفر

رعایت حرمت‌ها باعث آرامش و امنیت بیشتر برای اعضا می‌شود و رابطه مالی برقرار کردن به‌مرور اختلاف ایجاد می‌کند، هدف از آمدن به کنگره درمان اعتیاد و رسیدن به آرامش است. خود من به‌شخصه با مسافرم تجربه بودن در گروه‌های ترک اعتیادی را داشتیم که واقعاً خیلی حرمت‌ها حفظ نمی‌شد و خیلی درگیری‌ها پیش می‌آمد که قوانینی که اینجا گذاشته شده از همه‌ آن‌ها پیشگیری کرده است، اینجا راهنمای همسفر جداست و مسافر با راهنمای خودش سروکار دارد کنگره واقعاً به زندگی من آرامش داد. از آقای مهندس بسیار تشکر می‌کنم که این بستر را برای ما فراهم کردند تا من همسفر بتوانم خودم را پیدا کنم.

سلام دوستان مهتاب هستم همسفر 

حرمت و احترام در کنگره به‌حدی مهم است که آقای مهندس دستورجلسه سردار را هم حرمت جایگزین کردند، چون مهم‌ترین قوانین در کنگره همین حرمت‌ها هستند.
حرمت از حریم می‌آید، منی که وارد کنگره می‌شوم دیگر متعلق به خودم نیستم و به‌عنوان یک شخصیت کنگره‌ای به من نگاه می‌کنند؛ اگر مرزبان یا ایجنت به من تذکری بدهند من نباید ناراحت شوم، چون قانون است و من باید قوانین را رعایت کنم.

سلام دوستان نگار هستم همسفر

تمامی حرمت‌ها و قوانینی که آقای مهندس گذاشته‌اند پشتش یک تفکر است یعنی تجربه‌ شده‌اند و همه این‌ها به‌خاطر حال خوب خودمان است، پوشش ما باید مناسب باشد همسفر شال سفید و مسافر پیراهن سفید داشته باشد. ممکن است من پولی به‌کسی بدهم و آن فرد نتواند پس بدهد و این باعث شود دیگر به کنگره نیاید و من این‌گونه هم در حق خودم و هم به آن شخص ظلم کرده‌ام.

 

تهیه مطلب: همسفر الهام، راهنما همسفر حمیرا (لژیون دوم) 

ارسال مطلب: همسفر ناهید، راهنما همسفر فاطمه (لژیون سوم) 

همسفران نمایندگی بیستون (کرمانشاه) 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .