English Version
English

گروه خانواده - رعایت حرمت‌ها رسیدن به تعادل و رشد است

گروه خانواده - رعایت حرمت‌ها رسیدن به تعادل و رشد است

جلسه دوازدهم از دوره دوم کارگاه‌های آموزش خصوصی کنگره 60 ویژه همسفران نمایندگی زاهدان با دستور جلسه «حرمت کنگره 60، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» به استادی راهنما همسفر زهرا، نگهبانی همسفر ام‌البنین و دبیری همسفر گلناز در روز چهارشنبه 6 تیر ماه 1403 ساعت 15:00 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
از خانم مهدیه عزیز تشکر می‌کنم که به من فرصت خدمت دادن. در مورد دستور جلسه این هفته همه ما باید بدانیم که جمعیت احیای انسانی یا کنگره ۶۰ در حوزه اعتیاد فعالیت می‌کند. ما با حضورمان در کنگره متوجه شده‌ایم که نظم و قوانین خاصی وجود دارد. کنگره هم مثل هر سازمان نیاز به قوانین و حرمت‌هایی دارد. حال می‌دانیم که کنگره با وجود افرادی که فقط یک نفرشان برای برهم ریختگی یک محل کافی است، به این شکل و با این انضباط برقرار است. همه این‌ها بر اساس این است که ما سه ضلع جسم، روان و جهان‌بینی را کار می‌کنیم. ما با جهان بینی به تعادل می‌رسیم.
حرمت از حریم گرفته می‌شود. همه ما باید یک سری حریم‌ها را در زندگی رعایت کنیم. هر ساختار و سازمانی، طبیعت، جنگل، دریا، رودخانه حریم دارد. آقای مهندس به طور هوشمندانه یک سری قوانین و حرمت‌ها را تدوین کرده‌اند. حال من همسفر اگر این قوانین و حرمت‌ها را رعایت کنم روز به روز حال بهتری دارم و انسان متعادلی می‌شوم که می‌توانم به سایرین هم کمک کنم. در غیر این صورت با رعایت نکردن حرمت‌ها اولین اتفاقی که می‌افتد حال خودم خراب می‌شود و از کنگره دور می‌افتم.
یکی از حرمت‌های کنگره ۶۰ دروغ نگفتن است که همه ما می‌دانیم دروغ مادر همه فسادهاست. اگر از اول که به کنگره می‌آییم به راهنما دروغ بگوییم به نتیجه دلخواه نمی‌رسیم. کنگره بر مبنای راستی، درستی و صداقت است.
سرزنش کردن که گاهی خواسته یا ناخواسته دچار این ضد ارزش می‌شویم. آقای مهندس می‌گویند: «ما دسته بیلی را که در چشم خودمان است نمی‌بینیم ولی پر کاه را در چشم دیگران می‌بینیم.»
غیبت کردن که از گناهان کبیره است. کسی که غیبت می‌کند مانند شخصی است که گوشت برادر مرده خود را می‌خورد. اگر کسی غیبت می‌کند و شما گوش می‌دهید مطمئن باشید روزی در همان نقطه هم از شما غیبت خواهند کرد. پس یاد می‌گیریم که در هر جمعی که دیگران غیبت می‌کنند باید از آنجا دور شویم.
در نگهداری وسایلمان دقت کنیم که دچار ایجاد بی‌اعتمادی نشویم. باید لباس مناسب کنگره را بپوشیم. لباسی که من در مهمانی می‌پوشم با لباسی که در کنگره می‌پوشم باید متفاوت باشد. رعایت همه این‌ها یعنی تعادل.
الفاظ ناشایست به کار بردن؛ ما در کنگره آداب معاشرت و رفتار درست را می‌آموزیم. همیشه باید یاد بگیریم که ادب را رعایت کنیم و به دیگران احترام بگذاریم که احترام به دیگران احترام به خود است. اینکه تلفن خودمان و آدرس خودمان را به یکدیگر بدهیم و رابطه برقرار کنیم درست نیست و باعث آسیب خودمان می‌شود. بحث مالی با همدیگر نداشته باشیم؛ چرا که شاید برای محبت به کسی پول قرض بدهیم و طرف مقابل نتواند آن را پس بدهد و همین باعث می‌شود که از کنگره دور بماند. همه این قوانین و حرمت‌ها باعث می‌شود که حال خودم روز به روز بهتر شود و هر کدام حکمتی دارد که شاید من متوجه آن حکمت نباشم. این حرمت‌ها محدود کننده نیست بلکه باعث می‌شود من رشد کنم و پیشرفت کنم. ممنون که به صحبت‌های من گوش دادید.

مرزبان کشیک: همسفر فاطمه
تایپ، ویراستاری و ارسال: همسفر زهره رهجوی راهنما همسفر مهدیه (لژیون یکم)
همسفران نمایندگی زاهدان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .