English Version
English

حفظ و بقا، رشد و توسعه با رعایت حرمت‌ها

حفظ و بقا، رشد و توسعه با رعایت حرمت‌ها

حرمت کنگره ۶۰ از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا در ابتدا و انتهای جلسه خوانده می‌شود.
دستور جلسه این هفته« حرمت کنگره ۶۰؛چرا رابطه کاری و مالی در کنگره ممنوع است؟»
در این خصوص با دنور، راهنمای محترم همسفر مبینا  گفت‌و‌گویی ترتیب داده‌ایم که نظر شما عزیزان را به خواندن این مطالب آموزشی ارزشمند جلب می‌نماییم.

لطفاً به رسم کنگره خودتان را معرفی نمایید؟ 

سلام دوستان مبینا هستم همسفر داوود ، تخریب ۱۰ سال ،آخرین آنتی ایکس مصرفی شیره و تریاک، مدت سفر ۱۰ ماه و ۱۰ روز به راهنمایی اکبر آقا، رهایی به لطف خدا ۶ سال و ۷ ماه، در ضمن مسافر سیگار هم بودند به راهنمایی احمد آقا، رهایی از نیکوتین ۵ سال و ۸ ماه، رشته ورزشی مسافرم فوتسال، رشته ورزشی خودم شنا و والیبال به راهنمایی خانم فاطمه ملکی.

لطفاً تعریفی از کلمه حرمت برای‌مان بفرمایید؟ 

به نظر من حرمت؛ یعنی حریم امن، ما به این جهان آمده‌ایم که آموزش ببینیم تا رشد کنیم و به تکامل برسیم، برای اینکه این رشد و به تکامل رسیدن در ما اتفاق بیفتد ما نیازمند بستری امن هستیم و این بستر و حریم امن زمانی برای ما اتفاق می‌افتد که ما حرمت را رعایت کنیم، هر فضا، هر مکان و هر شخصی دارای حرمت می‌باشد و ما باید سعی کنیم در هر فضا و هر مکان و با هر شخصی حرمت را رعایت کنیم تا آن حریم امن برای ما آماده شود. کنگره هم یک حرمتی دارد تا فضا برای ما امن شود تا به تکامل برسیم.

در حرمت کنگره60 می‌خوانیم که کنگره مکان مقدس و امنی است که هر شخص با ورود در این مکان باید حرمت آن را حفظ نماید، در این‌باره توضیح بفرمایید؟

همینطور که در سوال قبلی توضیح دادم رعایت حرمت باعث می‌شود که آن مکان تبدیل به مکان امنی شود و کنگره ۶۰ به خاطر حفظ رعایت حرمت‌ها تبدیل به مکان مقدس و امن شده است، وظیفه هر کدام از اعضای کنگره این است که حافظ این مکان مقدس بودن و امن بودن کنگره ۶۰ باشند و این کار فقط با احترام به حرمت‌ها انجام می‌شود.

به نظر شما چرا در کنگره هرگونه وجهی به عنوان قرض یا وام دادن به یکدیگر، کاری ضداخلاقی و ضدارزشی است؟ 

تمام این حرمت‌ها برای این گذاشته شده تا من در فضای امن‌تری به آموزش دیدن و رهایی برسم، وقتی دیدگاه من از کنگره ۶۰ که مرکز درمان اعتیاد است به جایی به غیر از این تغییر کند؛ یعنی در کنگره به دنبال چیز دیگری به غیر از درمان اعتیاد باشم؛ مثل پول قرض گرفتن, ناخودآگاه از این سیستم خارج می‌شوم؛ چون کار این سیستم پول قرض گرفتن و پول قرض دادن نیست.

آیا فردی برای ورزش کردن در پارک می‌تواند وسیله خود را به کسی به صورت امانت بسپارد؟ 

اولین مسئله‌ای که من را در بدو ورود به کنگره به سمت خودش جذب کرد محبت بین اعضا بود، این محبت آن‌قدر زیاد است که در همان لحظه ورود می‌توانیم آن را در بین اعضاء حس کنیم، خب به نظر من برای رسیدن به این مرحله از محبت باید خیلی با دقت عمل کرد و درست رفتار کرد، در نوشتار حرمت کنگره ۶۰ آمده است مراقب وسایل شخصی خود باشید و اگر من نتوانم از وسایل شخصی خود چه در پارک و چه در جلسات به خوبی مراقبت کنم ممکن است به مرور زمان دیگر آن محبت در بین اعضاء حس نشود، پس ما علاوه بر مراقبت از وسایل شخصی خود، محبت بین اعضا را دوچندان می‌کنیم. 

اگر قوانین و حرمت کنگره توسط تعدادی از افراد رعایت نشود، چه خللی در مسیر کار کنگره ایجاد می‌کنند؟

در یکی از سی‌دی‌های آقای مهندس استاد ایشان به آقای مهندس گفتند که نترسید نیروهای الهی در راهند، من این کلام را بسیار دوست دارم، باور و ایمان دارم، وقتی تعدادی از افراد به هر دلیلی نتوانند حرمت کنگره را رعایت کنند مطمئن باشید در سیستم و کار کنگره هیچ خللی ایجاد نمی‌گردد، اگر به ما گفته می‌شود که حرمت کنگره  را رعایت کنید به خاطر خلل ایجاد نشدن در سیستم کنگره نیست بلکه به خاطر وجود خودمان است ما اگر نتوانیم حرمت‌ها را رعایت کنیم مطمئن باشید خودمان به مشکل می‌خوریم نه سیستم کنگره به مشکل برخورد کند. 

رعایت کردن مواردی که در حرمت کنگره بیان شده است چه فایده‌ای برای مسافران و همسفران دارد؟

اگر هر مسافر و هر همسفری بتواند حرمت کنگره را رعایت کند اول از همه به خود احترام می‌گذارد و وقتی ما بتوانیم به درجه‌ای برسیم که بتوانیم به خودمان احترام بگذاریم مطمئن باشید حریم ما امن می‌شود و خیلی راحت در این حریم امن به رهایی، حال خوب و به درمان خواهیم رسید.

آیا می‌توان گفت پایه‌های کنگره 60 بر روی حرمت استوار است؟ 

تنها نوشتاری که در جلسه دو بار خوانده می‌شود یک بار در ابتدای جلسه و یک بار در انتهای جلسه نوشتار حرمت کنگره ۶۰ است و من به این نتیجه رسیدم که هر چیزی در کنگره تکرار شود خیلی خیلی مهم است ، در جزوه جهان بینی آمده است هر ساختار برای ماندگاری نیاز به دو پارامتر۱_ رشد و توسعه ۲_ حفظ و بقا نیازمند است و رعایت حرمت کنگره در حفظ و بقا و رشد و توسعه کنگره کمک به سزایی دارد.

به نظر شما چرا روابط کاری و مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟ 

رابطه ما باید و فقط در کنگره باشد؛ چون اگر غیر از این باشد و اعضا بیرون از کنگره با هم ارتباط داشته باشند باعث از بین رفتن حد و حدود و احترام بین اعضا می‌شود و حرمت جایگاه‌ها و احترام به جایگاه خدمتی یکدیگر از بین می‌رود.

«از راهنمای محترم همسفر خانم مبینا کمال تشکر را داریم که این فرصت گفت‌وگو را در اختیار ما قرار دادند تا از آموزش‌های ایشان استفاده کنیم.»

تهیه و تنظیم مصاحبه‌: همسفر لیلا رهجوی راهنما همسفر ناهید (لژیون نهم )
عکاس خبری: همسفر نرگس مرزبان خبری
ارسال: همسفر راحله رهجوی راهنما همسفر مبینا( لژیون ششم )
وبلاگ همسفران نمایندگی رودهن

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .