English Version
English

حس مانند خداوند است

حس مانند خداوند است

از ازدواج انسان با مواد مخدر، فرزند ناخلف اعتیاد به وجود می‌آید. برای درمان اعتیاد دو شرط لازم است: اول شناخت انسان و دوم شناخت مواد مخدر. در مرحله شناخت انسان باید بدانیم که انسان صور آشکار و پنهان دارد. صور آشکار انسان شامل: جسم فیزیکی، سیستم بیوشیمی بدن، مراکز تولید مواد شبه افیونی و... است.

به دلیل عدم شناخت صور آشکار انسان، بسیاری از افراد پاسخی برای وسوسهٔ بعد از ترک اعتیاد ندارند. انسان‌های زیادی در دنیا معتقدند که اگر فرد مصرف‌کننده ابزار اعتیاد را ببیند به سمت مواد وسوسه می‌شود‌؛ اما جناب مهندس دژاکام معتقد هستند اگر سیستم بیوشیمی جسم انسان تأمین نباشد وسوسه اتفاق می‌افتد. اگر بدن فرد نیاز به مواد نداشته باشد و سیستم شبه افیونی بدن مواد مخدر لازم را تولید کند وسوسه‌ای در کار نخواهد بود.

از دیدگاه کنگره ۶۰ مثلث درمان شامل: جسم، روان و جهان‌بینی است. روان انسان تحت‌تأثیر دو موضوع است: فیزیولوژی و تفکرات فرد. از لحاظ فیزیولوژی عدم تعادل در تولید مواد شبه افیونی، روی جسم فرد تأثیر مستقیم دارد و در ضلع تفکر، نوع تفکر، دیدگاه، بینش و نگرش هر فرد روی روان او تأثیرگذار است.

حواس ظاهری شامل: حس بینایی، شنوایی، بویایی، چشایی و لامسه است که بین انسان و حیوان مشترک هستند. حواس ظاهری مرکز دریافت اطلاعات برای ارتباط بین موجود و محیط اطراف است. حس مربوط به ساختمان جسم است. وقتی جسم و روح با هم باشند حس کار می‌کند. در زمان مرگ، خواب و بیهوشی حس‌های ظاهری یا درونی از کار می‌افتند و ۵ حس باطنی فعالیت می‌کنند.

حس مانند خداوند است، در تمام هستی موجود و رویت ناپذیر است و با همنام خودش قابل‌درک است. برای درک درست هر موضوعی باید با آن هم فرکانس و هم حس شد. به طور مثال انسان حس یک پرنده را درک نمی‌کند؛ چون هم فرکانس با آن نیست یا مثلاً وقتی در خواب هستیم خودمان را در شرایط دیگری می‌توانیم ببینیم که در جهان فیزیکی نمی‌توانیم؛ چون در خواب فرکانس ما با فرکانس زمان بیداری متفاوت است. اگر به موضوعی در هستی فکر کنید به این دلیل است که در دنیا و  هستی وجود دارد.

خلاصه سی‌دی «حس»
نویسنده: راهنما همسفر فرشته (لژیون چهارم)
رابط خبری: همسفر حمیده رهجوی راهنما همسفر فرشته (لژیون چهارم)
ویراستاری و ارسال: همسفر بهار رهجوی راهنما همسفر خندان (لژیون هفتم)
همسفران نمایندگی لویی‌پاستور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .