English Version
English

فرمانبردار باشیم تا به فرماندهی عقل برسیم

فرمانبردار باشیم تا به فرماندهی عقل برسیم

دستورجلسه درباره «حرمت کنگره۶۰، چرا روابط کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع می‌باشد؟» است. بیشتر ما که وارد لژیون سردار شده‌ایم با قوانین و حرمت‌های کنگره۶۰ کاملاً آشنا هستیم. در زندگی قبل از کنگره بسیاری از ما تجربه‌های ناخوشایندی از روابط مالی و کاری با دوستان و آشنایان داشتیم. ضرر و زیان‌های ناشی از این روابط را حس کرده بودیم. زمانی که وارد کنگره شدیم اولین چیزی که به ما آموختند تفکر کردن بود. اگر کمی فکر کنیم، متوجه می‌شویم کارهایی که قبلاً انجام می‌دادیم بدون هیچ‌گونه تفکر و تدبیر بود. ما بدون قرارداد کتبی یا امضای رسمی کارها را انجام می‌دادیم و پس از آن با مشکلات بزرگی روبه‌رو می‌شدیم.
در کنگره به ما آموزش دادند که اگر می‌خواهیم کاری انجام دهیم باید قبل از آن تفکر و تحقیق کنیم و سپس با عقل و اندیشه درست آن کار را انجام دهیم. یادم می‌آید چند سال پیش برای اجاره‌نامه منزل به مشکل بزرگی برخورد کردم. من مستأجر یکی از اقوام شده بودم و به دلیل اعتماد، برگه قرارداد را به طور کامل بررسی نکرده بودم. بعدها بر سر تاریخ قرارداد به مشکل بزرگی برخورد کردم و مجبور به فاصله گرفتن از اقوام خود شدم.
حال بیاییم این مسئله را در کنگره بررسی کنیم. اگر من به هم‌لژیونی‌ یا راهنما خود و یا هر شخص دیگری بدون در نظر گرفتن جایگاه او کمک مالی یا کاری کنم، چه اتفاقی برای من می‌افتد؟ اولین مسئله این است که در نوشتار کنگره توضیح داده شده که نباید با اعضای کنگره هیچ‌گونه مراوده مالی و کاری داشته باشیم، زمانی که این کار را انجام دهیم توقعمان از آن شخص بالا می‌رود و فکر می‌کنیم که اشخاصی که در کنگره هستند نمی‌توانند خطا کنند؛ اما موضوع اصلی این است که نیروهای بازدارنده و مخرب همیشه در هر شکل و لباسی ممکن است کار خود را به خوبی انجام دهند. زمانی که شخص در کار و مراوده مالی خود دچار مشکل شود دیگر راه برگشتی نیست. جناب مهندس به خوبی این قضیه را برای همه ما بازگو کرده‌اند. عزیزانی که این کارها را انجام داده بودند یا از کنگره رفتند یا دیگر نتوانستند به سفر خود ادامه دهند، مجبور شدند از مسئله مالی یا کاری خود بگذرند و به حق خود نرسیدند.

تمامی نوشتارهای کنگره۶۰ بر اساس قوانین و حرمت‌های جهان هستی نوشته شده و قانونی است که برای همه انسان‌ها صادق است. مثلث کنگره۶۰ بر مبنای عدالت، معرفت و عمل سالم است که نشان می‌دهد تمامی قوانین باید بر اساس عدالت باشد و همه باید از معرفت کافی برخوردار باشند تا بتوانند به عمل سالم دست یابند. ما در کنگره آموختیم در ابتدا باید فرمانبردار باشیم تا به فرماندهی برسیم. فرمانبردار بودن یعنی تک‌تک کلماتی که به ما آموزش می‌دهند را به خوبی انجام دهیم و به آن‌ها عمل کنیم تا بتوانیم به آسایش و آرامش برسیم. جناب مهندس بارها گفتند لزومی ندارد کارهای بزرگ انجام دهیم، کافی است از همین کارهای کوچک شروع کنیم؛ به طور مثال وقتی درونمان صدایی می‌گوید مسواک بزن ما همان لحظه این کار را انجام دهیم، آن وقت است که می‌توانیم به مرور زمان با فرمان‌های صحیح به فرماندهی عقل برسیم.
امیدوارم تمامی اعضای کنگره و انسان‌هایی که دوست دارند به آسایش و آرامش برسند، بتوانند از این موهبت الهی که آموزش‌های کنگره۶۰ می‌باشد بهره‌مند شوند. به امید روزی که با گشایش دانشگاه کنگره۶۰ این علم عظیم برای عموم آموزش داده شود.

نویسنده: همسفر سمیه رهجوی راهنما همسفر الهام (لژیون یکم)
ویراستاری: راهنمای تازه‌واردین همسفر الهه
ارسال: همسفر مهسا رهجوی راهنما همسفر اکرم (لژیون یازدهم)
رابط خبری: راهنمای تازه‌واردین همسفر زهرا
همسفران نمایندگی صالحی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .