English Version
English

تجلیل پایان آموزش نیست

تجلیل پایان آموزش نیست

همسفر زیبا در دوره خدمت خود و در جایگاه ایجنت همسفران نمایندگی شیخ بهایی خدمات ارزنده‌ای را ارائه دادند و خالصانه و صادقانه خدمت کردند؛ به مناسبت پایان دوره خدمت ایشان گفت‌وگویی ترتیب داده‌ایم لطفاً با ما همراه باشید.

لطفاً از چگونگى آشنایی خودتان با كنگره صحبت کنید و این‌که چه شد تصميم گرفتيد بمانيد؟

دقیقاً زمانی که زندگی بسیار آشفته‌ای داشتم و تصمیم به جدایی از همسرم گرفته بودم، به‌واسطه‌‌ یکی از دوستان خانوادگی با کنگره آشنا شدم؛ دقیقاً سال 1387 بود که اعضاء کنگره برای آموزش مکانی نداشتند و ما برای مشاوره به پارک می‌رفتیم. بنده‌ وقتی آموزش‌های کنگره را دریافت کردم و همسرم به رهایی رسیدند، روزبه‌روز بیشتر آرامش را در زندگی‌ام حس می‌کردم و این آرامش تأثیر بسزایی روی فرزندانم داشت؛ متوجه شدم که کنگره بهترین جایی است که همدیگر را درک می‌کنند و بدون هیچ انتظاری به یکدیگر عشق می‌ورزند؛ بنابراین تصمیم به ماندگار شدن در کنگره گرفتم.

با توجه به صحبت‌های آقاى مهندس تجليل براى شما چه حسى دارد؟

به پایان آمد این دفتر، حکایت همچنان باقی است. همان‌طور که آموختیم پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است؛ تجلیل بدین معنا نیست که دیگر نمی‌توانیم آموزش بگیریم و خدمت کنیم؛ تجلیل یعنی جلا دادن به انسان، ما همچنان به آموزش نیاز داریم و می‌توانیم در کنگره حضورداشته باشیم؛ آقای مهندس می‌فرمایند: «هیچ‌کس نسبت به کنگره دینی ندارد»؛ اما من تا عمر دارم بدهکار کنگره هستم؛ چراکه زندگی مرا نجات داد و آشفتگی را از خانواده‌ام گرفت.

در كنگره گفته می‌شود خدمت‌ها افراد را انتخاب می‌کنند، اين انتخاب‌ها به چه صورت است؟

خدمت برحسب نیاز هر شخص، او را انتخاب می‌کند؛ چراکه‌ خدمت در هر جایگاهی باعث می‌شود تا شخص صیقل داده شود و با آموزش‌ها رشد کند؛ خدمت تنها با شال نیست؛ بلکه هر شخص به جایگاه‌های مختلف نیاز دارد تا تجربه کند و آموزش بگیرد، تنها باید خواسته‌اش درون شخص وجود داشته باشد.

اگر بخواهيد به اين سؤال پاسخ دهيد كه «چه کنيم حالمان خوب شود»؛ قبل از خدمت جوابتان چه بود و اكنون چه پاسخی دارید؟

در کنگره مثلثاتی وجود دارد که یکی از آن‌ها مثلث خدمت است؛ خدمت یعنی رسیدن به حال خوش و ما با خدمت کردن، اضلاع آن را کامل می‌کنیم؛ اضلاع این مثلث عبارتند از نیروهای انسانی، منابع علمی و توان مالی؛ از زمانی که با کنگره آشنا شدم یافتم که فقط خدمت می‌تواند انسان را به حال خوش برساند و همیشه دعایم این است که به کنگره وصل باشم.

بهترين تجربه و خاطره‌ای که از این دوران خدمتى كسب كردید چیست؟

همه دوران‌ خدمتی در جایگاه‌های مختلف می‌تواند بهترین تجربه و آموزش برای شخص باشد؛ اگر بخواهم منصفانه و صادقانه بگویم، تجربه‌هایی که در خدمت مرزبانی و ایجنتی کسب می‌کنیم بسیار بیشتر است؛ همان‌طور که می‌دانیم مرزبانی یعنی با پای‌برهنه روی گداخته‌ها راه رفتن؛ هرچند سخت است؛ اما بسیار لذت‌بخش، با کوله‌باری از آموزش و تجربه؛ بهترین خاطرات من در این دوران بود؛ دیدن چهره تازه‌واردی که گریان وارد می‌شود و زمان رهایی خندان است و دعاهایی که برای خدمتگزاران به‌جا می‌آورند بسیار لذت‌بخش است و امیدوارم این اتفاقات زیبا همیشه مکرر شوند.

همه افراد در كنگره بايد در حال آموزش گرفتن باشند؛ آیا به نظر شما آموزش در جایگاه‌ها متفاوت است، به چه شكلى؟

مسلماً هر كس وارد كنگره می‌شود؛ بايد از آموزش‌های كنگره برخوردار باشد، در غير اين صورت وارد حاشيه شده و نه‌تنها سودى نمی‌برد؛ بلكه مشكلاتش بيشتر خواهد شد؛ با آموزش گرفتن و كسب جایگاه‌های خدمتى، بیشتر احساس نياز می‌کنیم و بار آموزشى هم بيشتر خواهد شد، چراکه فقط آموزش نمی‌گیرم؛ بلكه مورد آزمایش و نتیجه‌گیری هم قرار خواهیم گرفت.

در شروع خدمت ايجنتى، مهم‌ترین توصیه‌ای كه به شما شد چه بود؟

زمانى كه بنده ايجنت شدم خانم كماندار و اسیستانت‌‌های هر بخش قسمت همسفران فرمودند كه مردم‌داری، اجراى قوانين و حرمت‌های كنگره، عشق ورزيدن و داشتن رفتار شايسته، از مهم‌ترین وظايف هستند؛ بنده هرروز اين فرمايشات را به خاطر می‌آوردم تا بتوانم به‌خوبی و درستى انجام‌وظیفه كنم.

آيا زمانى بوده كه با خود گفته باشید اگر یک جلسه حضور نداشته باشم اشكالى ندارد و چرا؟

صدالبته حضور من در كنگره نياز و خواسته من است؛ چراکه گفته‌شده «ز گهواره تاگور دانش بجوی»؛ رفتن من به كنگره هم‌بار مسئوليت داشت و هم آموزش، به همين دليل هیچ‌گاه به خود نمی‌گفتم كه اگر به كنگره نروم اتفاقی نخواهد افتاد.

تمام سی‌دی‌های آموزشى در كنگره بی‌همتا هستند، كدام سی‌دی‌ها براى شما تأثیر بیشتر و كاربردى داشته؟

همه سی‌دی‌ها خوب، باارزش و پرمحتوا هستند؛ مهم درک و برداشت من از آن‌ها است كه خدا را شكر هرکدام راهى براى من گشود و گره‌اى از كارم باز كرد؛ سى‌دى احساس همسفر، فاضلاب‌های جوشان، خانواده، گردش حس و آهن سی‌دی‌هایی هستند كه مسير را برایم روشن كردند به همين دليل همین‌جا از آقای مهندس و استاد امين براى تمامى آموزش‌ها و عشقى كه نثار بنده دارند بسيار تا بسيار سپاسگزارم.

كلام آخر:

از آقاى مهندس و خانواده محترمشان بسيار سپاسگزارم كه اجازه و فرصت خدمت و آموزش را به من دادند، از راهنماى عزيزم همسفر طاهره كمال تشكر را دارم، از مرزبانان و همه عزيزان خدمتگزار تشكر می‌کنم.

ما نیز قدردان خدمات و تلاش‌های شما در شعبه شیخ بهایی هستیم، ضمن عرض خدا قوت برایتان توفیق روزافزون از درگاه خداوند مسألت داریم و از این‌که وقت خود را در اختیار ما قراردادید از شما سپاسگزاریم.

انجام مصاحبه: همسفر لیلا مرزبان خبری
ارسال: همسفر مینا خدمتگزار سایت
همسفران نمایندگی شیخ بهایی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .