English Version
English

برداشت همسفران لژیون سردار ازسی دی "آهن"

برداشت همسفران لژیون سردار ازسی دی

همسفر سهیلا

سی دی آهن در مورد رازهای نهان است، خداوند را نباید شخصی در نظر بگیریم که فرستادگانی رو ب سمت ما فرستاده است و یکسری دستورات هم می‌دهد و در نهایت همه رامحاکمه می‌کند و دربهشت و جهنم می‌فرستد.هیچ کس نمیتواندراجب ذات خداوند چیزی بفهمد، اصلا ما در جایگاهی نیستیم که بتوانیم درک کنیم زیرا جهان آفرینش خداوند خیلی بزرگ و گسترده است. در زندگی نباید ترس و هراسی ب دل راه بدهیم زیرا تقدیر ما از قبل نوشته شده است و آن فرمان الهی است چ بد یا خوب باید پذیرا باشیم.این را باید بدانیم که سیستم الهی بر اساس نظم و نظام خاصی چیده شده است.خداوند در قرآن در سوره ی حدید می فرمایند: همانا برای شما آهن فرستادیم ک اگر در راه غلط استفاده بشود میتواند آسیب های جبران ناپذیری بر شما وارد کند و اگر در راه درست سودهای فراوانی بر شما خواهد رسید.همانطور که میدانیم آهن در دمای بالایی تولید می‌شودو زمین قادر ب تولید آن نیست ،حتی خورشید هم با دمای پانزده میلیون درجه نمی‌تواند آهن تولید بکند چون ما برای ساخت آهن ب دمای ۵۰۰ میلیون درجه سانتیگراد نیاز داریم.خداوند در سوره ی علق افرینش خلقت و انسان را توضیح داده است در ادامه سوره ها به تاریخ و رویدادهای مختلف اشاره کرده است ‌و قبل از سوره ی حدید سوره ی واقعه را آورده است که همه ی وقایع عظیم روز قیامت و محاسبه ی اعمال و دسته بندی انسان هارا بر اساس کارها و اعمالشان و پاداش و مجازات آنها تذکر داده است و فرموده است هیچ کس نمی‌تواند از حسابرسی آن روز فرار کند چون کوهها و زمین همانند پنبه ی حلاجی شده ب لرزه در می‌آیند و جهان زیر و رو خواهد شد.ک ما از درک و فهم این اتفاق عاجزیم.باید از مشکلات و شکست های زندگی درس بگیریم و شکر گذار باشیم و هیچ وقت تاسف گذشته رانخوریم و روی اعمال و رفتارمان تجدید نظر کنیم و تاثیر خوبی بر خود و دیگران داشته باشیم اینگونه ب رشدو پیشرفت زندگی خود کمک شایانی کرده ایم  و سعی کنیم مانع از رشد و پرورش افکار منفی در ذهنمان بشویم و در راه مستقیم و در جهت مثبت قدم برداریم چرا که در تمام لحظات زندگی تعیین کننده مسیر خودمان هستیم و همانطور ک انتظار داریم با ما رفتار شود و احترام گذاشته شود با دیگران رفتار کنیم.

همسفر فرزانه

درس که ما می‌گیریم راجع به وقایع گذشته است.گاهی ما مدام به گذشته و اتفاقات بد و خوب آن فکر می‌کنیم و خود را ملامت می‌کنیم که چرا بهترین کار را نتوانستیم انجام دهیم. حال اگر برای ما در گذشته اتفاقی افتاد یا چیزی را از دست دادیم یا کار اشتباهی انجام دادیم تاسف نخوریم. 

مثلا اگر به کسی پولی قرض داده ایم به ما نداد تاسف نخوریم. بابت هیچ یک از واقعه گذشته تاسف نخوریم از آنها ممکن است درس بگیریم. هر موضوعی به جای خود هم فرمان است و هم تقدیر و از هیچ کدام نباید متاثر باشیم زیرا زندگی ما بر مبنای سه چیز است خواسته، تقدیر و فرمان الهی. در گذشته اگر ما کاری انحام دادیم یا حرفی را زدیم الان باید نتیجه اش را ببینیم به عنوان مثال اگر هر بذری را کاشیتم گندم یا جو چند ماه بعد همان گندم یا جو را درو می‌کنیم.ما اگر با کسی برخورد بد داشته باشیم یا حرف بد به طرف مقابل بگوییم او هم به ما ناسزا میگوید و اگر با او برخورد خوب داشته باشیم او هم در مقابل ما رفتار خوبی دارد. وقتی برای ما یکسری سختی ها بوجود می‌آید تقدیر باشد یا بد یا خوب اما با بد یا خوبش کاری نداریم. اگر بد باشد پرده از روی رازهای ما برمی‌دارد در اثر آن است که ما می‌فهمیم بایستی به اعمال خویش نظر بیافکنیم. ما باید به رفتار خودمان نگاه کنیم ببینیم آیا ما به دیگران احترام گذاشتیم؟ آیا خوب دیگران را می‌خواهیم؟ و این حس را نمیتوانیم پنهان کنیم.

همسفر غزاله

ما نباید از هیچ موضوعی بترسیم چون فرمان الهی و یا تقدیر است که در پشت پرده آن رازهای نهانی وجود دارد. ما آینه یکدیگر هستیم پس باید امید داشته باشیم و در زندگی تلاش کنیم تا با خواست و فرمان الهی به آنچه می‌خواهیم برسیم، در سوره حدید در مورد آهن صحبت شده است. آهن در زمین ساخته نشده و برای ساخته‌شدن آهن باید دمای بالایی به کار برده شود و این آهن را شهاب‌سنگ‌ها به وجود آورده‌اندهر چیزی که درباره فرمان الهی صحبت می‌کنیم یک قانون است. ما در کنگره ۶۰ کسانی را داریم که مغازه‌دار هستند و کسانی که جهان‌بینی قوی‌ پیدا کردند از لحاظ مالی نیز روزبه‌روز به توان مالی آن‌ها افزوده می‌شود. برای اینکه با مردم خوب رفتار کردندفهمیدند که وعده خداوند دروغ نیست و به همین دلیل تقلب و حقه‌بازی نمی‌کننداگر کج برویم ضررش به خودمان برمی‌گردد. در مورد قطب‌های منفی اصلاً فکر نکنیدمثل سایه‌هایی هستند که ما با فکر کردن آن‌ها را تقویت می‌کنیم باید درصراط‌ مستقیم پیش برویم به مسائل مثبت فکر کنیم و امیدوار باشیم بدترین و مهلک‌ترین سم ناامیدی است و همیشه راهی برای امیدواری وجود داردکلمات منفی بر روی افکار و زندگی ما تأثیر زیادی دارندبه یاد چیزهایی باشیم که به ما انرژی مثبت می‌رسانند و از آن‌ها درس بگیریم ولی بر روی آن‌ها متمرکز نشویم.

ویرایش،ارسال:همسفرسحر،راهنماهمسفرحدیقه(لژیون چهارم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .