English Version
English

همه چیز در سیستم الهی حساب شده و دقیق است

همه چیز در سیستم الهی حساب شده و دقیق است

باتوجه‌به پیامی که در ابتدای سی‌دی خوانده شد نکته مهم فرمان الهی است و هر وقت نام الهی می‌آید من ناگزیر هستم توضیحی راجع به آن بدهم و آن اینکه امروزه اکثر مردم تصور می‌کنند کسی که نام خدا را می‌آورد دانش زیادی ندارد.

وقتی ما راجع به خداوند صحبت می‌کنیم، راجع به ذات خداوند چیزی نمی‌توانیم درک کنیم مثل مورچه‌هایی که در جنگل‌های آفریقا زندگی می‌کنند و می‌خواهند راجع به پوتین یا بایدن صحبت کنند.

وقتی که درباره سیستم الهی صحبت می‌کنیم در نظر بگیریم که یک سیستم بسیار حساب شده و دقیقی است که بر تمام سیستم‌ها نظارت دارد. بارهاوبارها گفته‌ام ما خودمان روی خودمان نظارتی نداریم نه آمدنمان دست خودمان بوده و نه رفتنمان دست خودمان است، ولی رفتن ما مشخص نیست. ما بر هیچ‌چیز خودمان تسلط نداریم. در مقابل بسیاری از بیماری‌ها قادر نیستیم که در مورد آنها تصمیم بگیریم.

سیستم باید چنین باشد، نیروهای منفی باید باشند. اگر شما نیروی منفی را حذف کنید دیگر زندگی ادامه نخواهد داشت، این دو قطب باید باشند تا یک مسئله به وجود بیاید.

به مسائل منفی هرچه فکر کنید قوی و قوی‌تر می‌شوند. باید در صراط مستقیم پیشرو باشیم و به مسائل مثبت فکر کنیم و به مسائل منفی فکر نکنیم. به ناامیدی فکر نکنید و امیدوار باشید.

بدترین و مهلک‌ترین سمی که وجود دارد ناامیدی است. انسان باید همیشه امیدوار باشد، همیشه راهی برای امیدواری هست.

حرمت ما، خود ما هستیم که دیگران به ما احترام بگذارند یا نگذارند یا حریم ما را بشکنند. ما خودمان تعین کننده هستیم. به مسائل و اعتقادات فکر کنید.

زندگی ما بر مبنای سه چیز است: خواست، تقدیر و فرمان الهی. تقدیرنامه پیشین ما است. نامه پیشین ما چه بوده نمی‌دانیم.

من یک سال پیش چک کشیدم الان به‌حساب من می‌آید، این نامه پیشین من است که من یک سال پیش چک کشیدم یا شش ماه پیش چک کشیدم و امروز باید آن را پاس کنم.

تقدیر، مثل این است که پولی قرض گرفتم الان باید چه‌کار کنم؟ باید پس بدهم. تقدیر مثل این است که چیزی سرقت کردم و الان برملا شده، تقدیر این است. تقدیر یعنی این که من گندم کاشتم الان گندم برمی‌دارم، این که من حنظل کاشته‌ام و امروز میوه بسیار تلخ حنظل برمی‌دارم، تقدیر من این نیست که من جو کاشتم الان گلابی برداشت کنم.

نامه پیشین این است که اگر فصل کشت، شما کشت کردی فصل درو، درو می‌کنی. نامه پیشین به این معنی است که من چه کاشتم و امروز همان را برداشت می‌کنم.

و در آخر این سیستم طوری طراحی شده است که خود انسان خودش را تنبیه می‌کند. کسی نمی‌آید که شما را در جهنم بیندازد. کسی که رفتار خلافی انجام می‌دهد خودش را خراب می‌کند. ما همه آیینه همدیگر هستیم و با هر شخصی هر گونه برخورد کنیم آنها هم با ما همان‌گونه رفتار می‌کنند.

سیستم الهی یک سیستم طبقه‌بندی شده و حساب شده‌ای است که دارای نظم و نظام خاصی است.

از صفات خداوند خبر داریم، ولی از ذات خداوند اطلّاعی نداریم. نه زاده شده، نه می‌زاید و نه نیازمند است. نمی‌توانیم این را مجسّم کنیم.

در سوره حدید گفته شده است: ما آهن را برای شما فرستادیم که برای انسان‌ها، هم آسیب سخت دارد و هم خیلی سود دارد. زمین قادر به تولیدکردن آهن نبود، چون جایی که آهن باید تولید شود، دما باید ۵۰۰ میلیون درجه سانتی‌گراد باشد، تا تولید بشود. آهن به‌وسیله شهاب‌سنگ‌ها به زمین فرود آمده است.

در سوره واقعه آمده است: یک واقعه اتفاق می‌افتد که در آن هیچ دروغی نیست حتماً وقتی اتفاق می‌افتد زمین می‌لرزد، یا شکسته می‌شود.

کوه‌ها شکافته می‌شود، همه چیز ریزریز می‌شود. چون سیستم الهی حساب شده و دقیق است و بر همه چیز نظارت دارد، این ما هستیم که بر چیزی تسلّط نداریم. حتّی بر شهر وجودی خودمان. نه آمدن دست خودمان بود، نه رفتن دست خودمان است.

خلاصه سی دی آهن
نویسنده: همسفر اکرم رهجوی راهنما همسفر راضیه (لژیون دهم)
رابط خبری: همسفر زینب رهجوی راهنما همسفر راضیه (لژیون دهم)
ویراستاری: همسفر شهرزاد رهجوی راهنما همسفر مرجان (لژیون پنجم)
ارسال: همسفر آذر رهجوی راهنما همسفر سمانه (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی ابوریحان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .