English Version
English

سخنان جناب مهندس در روز چهارشنبه

سخنان جناب مهندس در روز چهارشنبه

دومین جلسه از دوره هشتاد و دوم کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰؛ ویژه مسافران و همسفران؛ با استادی و نگهبانی آقای مهندس حسین دژاکام و دبیری مسافر محمود با دستور جلسه "قضاوت و جهالت" چهارشنبه ۰۶ تیر ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان بنیان کنگره ۶۰:

روز پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر را به همه تبریک می‌گویم البته در کنگره هر روز با مواد مخدر مبارزه می‌کنیم این روز برای ما صرفا یک تاریخ است.

تا کنون بیش از یازده هزار نفر جهت آزمون راهنمایی ثبت نام کرده‌اند ، ضمنأ تا پایان تیرماه سایت ثبت نام بسته می‌شود و لازمه شرکت در آزمون به پایان رساندن سفر اول می‌باشد و کسانی که تا یک هفته بعد از این تاریخ به رهایی می‌رسند ، می‌توانند با مراجعه به مرزبانان شعبه حضورا ، اقدام به ثبت نام در آزمون نمایند.

راهنماها موظفند، هر هفته سی‌دی رهجوها را بمنزله تایید،مهر و امضاء نمایند و مسئول کنترل سی‌دی راهنماها،ایجنت هر شعبه می‌باشد.

شرکت در برنامه‌های ورزشی پارک به عنوان جزئی از کار کنگره محسوب می‌شود که راهنماها باید در این برنامه‌ها حضور بموقع داشته باشند و جهت جلوگیری از آسیب‌های ورزشی قبل از انجام رشته ورزشی مورد نظر خود اقدام به گرم کردن بدن نمایید.

مرزبان ایمنی،مسئول بهداشت و ایمنی می‌باشد و بایستی در جهت نظافت و پاکیزگی شعبه خود از لژیون خدمتگزار استفاده نماید.

جهان‌بینی به ما می‌آموزد دروغ نگوییم، احتکار نکنیم،تجسس نکنیم،کم فروشی نکنیم و...و تمام این علوم بر مبنای کتاب قرآن می‌باشد زیرا که منبعی قوی تر از آن موجود نیست.

استفاده از کمربند ایمنی برای رانندگان وسایل نقلیه و کلاه ایمنی جهت راکبان موتورسیکلت امری ضروری می باشد.

و اما دستور جلسه این هفته:

استاد در ابتدا می فرمایند : قضاوت ، نقطه مقابل جهالت است،قضاوت نکنید تا قضاوت نشوید.

قضاوت آن چیزی است که در خیال و تجسم شخص ساخته می‌شود در صورتی که در حقیقت امر،چیز دیگری است.

در جهان‌بینی دو مورد قضاوت داریم یکی قضاوت شخصی و دومی قضاوت در مورد دیگران.

انسان از زمانی که به آگاهی و شعور می‌رسد بر سر دوراهی انجام کارهای شخصی قرار می‌گیرد بطور مثال:ادامه تحصیل بدهم یا نه و ... این همان مصداق قضاوت شخصی می‌باشد که با تفکر بیشتر، نتیجه بهتری به‌همراه دارد.

قضاوت در مورد دیگران مساله ساز است چون وقت و انرژی را از دست داده‌ایم ولی چیزی کسب نکرده‌ایم.

قاضی ، دادستان ، وکیل و.. با مدارج عالیه علمی جهت کسب درآمد مشغول به حرفه قضاوت می‌باشند که بعضا به اشتباه حکمی را صادر می‌کنند این در حالی است که یک فرد عادی بدون داشتن سواد قضایی به خود اجازه می‌دهد دیگران را مورد قضاوت قرار دهد و در نهایت برایشان حکم صادر کند.

انسان از هر دستی بدهد از همان دست پس می‌گیرد و در سیستم کائنات زمان مطرح نیست چون حیات از روز ازل شروع شده و برقراری عدالت خداوند در همه بُعدهای حیات به انجام می‌رسد.

در پایان استاد می‌فرمایند : قضاوت کار بسیار دشواری است و سیستم خداوندی به معنای واقعی عدالت را در قضاوت رعایت می کند.

 نگارنده و ویراستار:همسفر عفیفه رهجوی لژیون یکم خانم فاطمه 

تنظیم:مسافر رسول 

ارسال:مرزبان خبری مسافر محمد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .