English Version
English

قضاوت کار هرکسی نیست

قضاوت کار هرکسی نیست

برداشت مسافر امیرمهدی از سی دی قضاوت و جهالت:
خالق این هستی تصمیم بر این گرفت تا از خاکی بی‌جان و توان مخلوقی متفاوت از صحنه آفرینش را خلق کند؛ قدرت مطلق از خاک بی‌جان انسان را آفرید، به او قدرت عقل داد که هیچ موجودی جز انسان دارای آن نبود و از صفات خود در وجود او دمید.
انسان موجودی قاضی است و همیشه در حال قضاوت است؛ همیشه بر سر دوراهی فسخ و فجور و تقوا در حال امتحان شدن است انسان گاهی می‌تواند جاهل باشد و از قدرت قضاوت خود به‌اشتباه استفاده کند؛ درصحنه خلقت شعبده‌بازی انجام‌شده آن این است که همیشه انتخاب گلستان به گل و آب، منتهی به کویر دوزخ می‌شود؛ انتخاب کویری بی‌آب منتهی به گلستان سبز خوش آب‌وهوای می‌شود؛ معنی این موضوع این است که انتخاب راه آسان همیشه با سختی و دشواری همراه خواهد شد؛ ولی انتخاب راه سخت همیشه با نتیجه‌ای مثبت پر از گلستان و آبادی همراه خواهد بود.
این شعبده در زندگی ما همیشه درست و صادق است؛ قضاوت و انتخاب ما همیشه مقصد ما را مشخص می‌کند ولی زمانی که ما وارد مسائلی می‌شویم که به ما ربطی ندارد؛ اینجا مسئله جهالت در قضاوت برای ما مطرح‌شده و ما را به بی‌راهه، کویر و دوزخ خواهد برد.
ورود به مسائلی که به ما ربطی ندارد باعث تخریب ما می‌شود زیرا ما موجودات قاضی هستیم؛ همیشه در حال قضاوت هستیم که ریشه در جهالت ما دارد؛ این سی دی بر این پایه است که افکار خود را از ریشه، با نیروی مثبت پایه بریزیم که وارد جهالت نشویم دوربین را بر روی خود گذاشته و باغچه خود را بیل بزنیم. قضاوت کار هرکسی نیست.

نویسنده: مسافر امیرمهدی
تنظیم و ارسال: مسافر سیاوش

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .