English Version
English

مسئولیت‌های بیش‌ازحد انسان را دچار تخریب می‌کند

 مسئولیت‌های بیش‌ازحد انسان را دچار تخریب می‌کند

عملکرد لژیون راهنما همسفر الهام با استادی همسفر نیلوفر با دستور‌‌جلسه « سی دی گره مسئولیت ۱ و ۲ » روز دوشنبه چهارم تیر ماه

سخنان استاد:

در سی دی گره مسئولیت خیلی از سؤال‌ها و مشکلات من حل شد، همه‌ی ما برای این‌که به هدف موردنظرمان برسیم باید کوشش و تلاش داشته باشیم و این تلاش ما باید به‌صورت مداوم باشد تا به نتیجه‌ی مطلوب برسیم؛ اگر من امروز تلاش کنم فقط برای امروز نتیجه خواهم گرفت مثل یک چشمه‌ی جوشان که اگر برف و باران به‌صورت مداوم وجود نداشته باشد آن چشمه هم به‌مرورزمان خشک خواهد شد، در طی تلاش‌های ما آگاهی و دانایی ما افزایش پیدا می‌کند و یک سری مسئولیت‌ها به ما داده می‌شود و وقتی در جایگاه خاصی قرار می‌گیریم ممکن است دو صفت طمع و تکبر که همه‌ی ما انسان‌ها در وجودمان داریم،  پدیدار شوند.
طمع؛ یعنی زیاده‌خواهی و تکبر به این معناست که انسان در ماهیتی که وجود دارد خودش را بالاتر می‌داند؛ طمع از ترس قدرت می‌گیرد و انسان همیشه ترس از دست دادن دارد و مدام تلاش می‌کند که بیشتر ازآنچه دارد به او برسد و زمانی که این دو صفت در انسان وجود داشته باشد هر مسئولیتی که به او داده می‌شود در پاسخ نه نمی‌گوید و تصور می‌کند هر چه مسئولیت‌های بیشتری داشته باشد در مسیر تکامل قرار می‌گیرد، درواقع مسئولیت‌های بیش‌ازحد انسان را دچار تخریب می‌کند.

مشارکت‌ها:
همسفر سهیلا:

در زندگی باید همواره تلاش و کوشش داشته باشیم و این تلاش و کوشش مستمر باشد تا تبدیل به چشمه‌ی جوشان شویم و موضوع دیگر اینکه در مسیر زندگی بر عهده گرفتن همه‌ی مسئولیت‌ها یک آفتی دارد به نام وسواس که این وسواس نمی‌گذارد حالمان خوب باشد چون همه‌ی کارها را می‌خواهیم خودمان انجام دهیم درحالی‌که باید یک سری کارها را به دیگران هم واگذار کرد حتی اگر درست هم انجام ندادند اشکالی ندارد، تلاش می‌کنند برای بهتر شدن.


همسفر اطهر:
انسان بی‌مسئولیت در جایگاه انسانی قرار ندارد و همیشه در مسئولیت‌هاست که به انسان قدرت، اعتمادبه‌نفس، نظم و انضباط می‌رسد پس پذیرفتن مسئولیت لازمه زندگی است؛ خداوند شرایط هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آن قوم خواسته‌های خود را تغییر دهند.


همسفر هدیه:
همان‌قدر که به دست آوردن یک‌چیز اهمیت دارد، حفظ و نگهداری آن چندین برابر اهمیت دارد. در زندگی هم وقتی یک مسؤولیتی بر عهده‌ی ما گذاشته می‌شود، ما باید برای حفظ و نگهداری آن هرروز باید در مورد آن تفکر کنیم و این تفکر باید به‌صورت تداوم دار باشد.


همسفر وجیهه:
یکی از مشکلاتی که گره مسئولیت در انسان به وجود می‌آورد، به دوش کشیدن بار دیگران است؛ استاد سردار گفتند گناهکار واقعی را دل سوختن خطاست و گناهکار کسی است که فرمانی را نقض می‌کند و مرتکب گناه می‌شود. یعنی در کارهایی که به او داده‌شده قصور و کوتاهی می‌کند.

تایپ: لژیون سوم

عکاس خبری: همسفر نجمه رهجوی راهنما همسفر فاطمه( لژیون پانزدهم)

ویراستاری و ارسال : همسفر مهلا رهجوی راهنما همسفر فاطمه( لژیون ششم)

همسفران نمایندگی امام قلی‌خان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .