English Version
English

هیچ کس نباید کنگره را دستاویز مسئله تجارت و کسب و کارش قرار دهد

هیچ کس نباید کنگره را دستاویز مسئله تجارت و کسب و کارش قرار دهد

"سی دی حرمت"

حرمت از حریم می‌آید و هر چیزی یک حریم و شرایط خاص خودش را دارد مثل جاده، رودخانه و خانه‌ها هرکدام یک حریمی دارند. ما باید حرمت‌ها را نگه‌داریم. کنگره هم یک حریم و حرمتی دارد. ما در کنگره نه قوه قضاییه داریم، نه نیروی انتظامی داریم و نه پلیس داریم؛ ولی یک سری حریم‌هایی داریم که باید آن‌ها را رعایت کنیم. در کنگره کسی نمی‌تواند باهم رابطه مالی و تجاری برقرار کند؛ چون باعث اختلاف می‌شود و حرمت کنگره از بین می‌رود. در کنگره دروغ گفتن ممنوع است؛ چون اگر در کنگره دروغ باشد، کسی به نتیجه‌ای نمی‌رسد. استاد می‌فرمایند: رابطه‌ها در کنگره باید مثل ستون‌های معبد باشد، اگر ستون‌ها خیلی به هم نزدیک باشند و یا خیلی باهم فاصله داشته باشند سقف ریزش می‌کند. حرمت؛ یعنی حریم نگه‌داشتن، اندازه این را باید نگه‌داریم. هر نوشتاری در کنگره یک‌بار خوانده می‌شود؛ ولی حرمت دو بار خوانده می‌شود و این نشان‌دهنده اهمیت آن است. در کنگره ما پشت سر هیچ‌کس سرزنش نمی‌کنیم و هرکسی که با دیگری اختلاف دارد باید با خود شخص مشکل را رفع رجوع کند.

 

در کنگره ما نباید حرف دیگران را قطع کنیم، نباید حرف زشت بیان کنیم. شوخی کردن گاهی اوقات شخصیت انسان را پایین می‌آورد. ما باید صحبت کردن را یاد بگیریم؛ حتی صحبت کردن با افراد مختلف را باید بلد باشیم. ما نباید از یک دیالوگ استفاده کنیم برای تمامی افراد. (هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.) ما باید مراقب این مسائل باشیم. در کنگره خیلی مهم است که از ضمیر مفرد استفاده نکنیم باید بزرگ‌ترها به‌گونه‌ای باشند که کوچک‌ترها یاد بگیرند، هر انسانی با رفتار و کردار خودش حریم شخصی‌اش را مشخص می‌کند. ما با بیانات خودمان اجازه می‌دهیم، دیگران تا چه حد به ما نزدیک شوند و وارد حریم ما شوند. ما در شوخی کردن هیچ‌گاه نباید قوم و قبیله‌ای را مسخره کنیم این؛ یعنی الفاظ ناشایست بیان کردن. در کنگره هیچ پولی را تحت هیچ عنوان به کسی قرض نمی‌دهیم. در کنگره هم آقایان و هم خانم‌ها باید از پوشش مناسب برخوردار باشند. ما نباید هیکل و قیافه خودمان را از استانداردهای کنگره خارج کنیم. آقایان باید با پیراهن سفید و تمیز شده در کنگره حاضر شوند.

 

تلفن دادن و تلفن گرفتن در کنگره ممنوع است. اگر این‌ها را در کنگره رعایت کنیم آن موقع هیچ سخن لقی را از کسی نمی‌شنویم. ارتباط داشتن بیرون از کنگره باعث رعایت نکردن قوانینی می‌شود که از مسائل ضد ارزشی تلقی می‌شود. نگهداری از لوازم شخصی به عهده خود فرد می‌باشد و به قول قدیمی‌ها مالت را سفت بگیر همسایه را دزد نکن، کسی که نمی‌تواند از کیف و موبایلش مراقبت کند، چگونه می‌تواند از زندگی‌اش مراقبت کند؟ گاهی بعضی‌ها هستند که تمام مدارکشان را در کیف شخصی قرار می‌دهند و این بسیار اشتباه است باید به‌گونه‌ای باشد که اگر کیف به سرقت رفت و یا از بین رفت تمام مدارک از بین نرود و حتماً ما باید برای ماشین محل کار و خانه خودمان یک کلید یدک داشته باشیم. ما در کنگره روی یک نقطه مشترکی که درمان اعتیاد است کار می‌کنیم. ما در کنگره می‌آییم در یک نقطه از سرزمین خدا که بتوانیم درمان شویم و مشکلاتمان را حل کنیم؛ پس باید حرمت را رعایت کنیم. دادوستد در شرکت‌های هرمی کاملاً ممنوع است و هیچ‌کس نباید کنگره را دستاویز مسئله تجارت و کسب‌وکارش قرار بدهد. این مسائل درمجموع حرمت کنگره ۶۰ می‌شوند.
همسفر زهرا (حمیدرضا) لژیون دوم

ویراستاری: همسفر سعیده رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون سوم)
ثبت و ارسال:همسفر فائزه رهجوی راهنما همسفر فاطمه(لژیون چهارم)
همسفران نمایندگی تخت جمشید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .